آیین نامه شیوه راه اندازی مدارس قرآنی ابلاغ شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز شنبه مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، شورای عالی آموزش و پرورش در هشتصدو شصت و یكمین جلسه خود آیین نامه نحوه راه اندازی مدارس قرآنی را اصلاح كرد.

براساس این گزارش، وزارت آموزش وپرورش با رعایت نكاتی باید نسبت به راه اندازی «مدارس قرآنی» درهر یك از دوره های تحصیلی اقدام كند.

براساس این ابلاغیه، مدارس قرآنی به مدارسی اطلاق می شود كه درآن دانش آموزان مستعد و علاقمند، علاوه بر برنامه رسمی وساعات مقرر درجداول مواد درسی دوره ها و رشته های مختلف تحصیلی، حداكثر 6 جلسه آموزشی درهفته، معارف، شایستگی ها ومهارت های تكمیلی قرآنی را فرا می گیرند.

مدارس دولتی و غیردولتی درتمام دوره های تحصیلی، با اولویت دوره ابتدایی، می توانند، با رعایت مفاد این آیین نامه و براساس دستورالعملی كه وزارت آموزش وپرورش تدوین وابلاغ می كند، نسبت به اجرای این مصوبه اقدام كنند.

براساس این گزارش، زمینه سازی برای تربیت قرآنی دانش آموزان، رشد وتوسعه معارف، مفاهیم وسوادقرآنی دانش آموزان، فراهم آوردن زمینه حفظ آیات، تدبر درآنها وتوانایی بهره گیری از آموزه های قرآن كریم در زندگی فردی واجتماعی، ارتقای جایگاه مدرسه به كانون تربیتی محله و اعتلای فرهنگ وتربیت قرآنی درجامعه از اهداف راه اندازی مدارس قرآن است.

براساس این ابلاغیه، دارا بودن مدرك تحصیلی حداقل لیسانس در رشته های مرتبط با علوم قرآنی ویا معادل حوزوی آن از شرایط تدریس معلمان قرآن در این مدارس است كه البته دوره ابتدایی از شمولیت این بند مستثنی بوده وآموزش قرآن به عهده معلم مربوط است.

منابع مالی این مدارس نیز از طریق اعتبارات دولت كه به صورت سرانه دانش آموزی پرداخت می شود، كمك های مردمی، سهمی كه از طریق شورای آموزش وپرورش از عوارض اخذ شده در اختیار مدرسه قرار می گیرد، و وجوه حاصل از ارائه خدمات آموزشی وپرورشی فوق برنامه تامین می شود.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: سگ , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: