نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا به نقل از اظهارات 'دمیتری پسكوف' سخنگوی رییس جمهوری روسیه، پوتین روز جمعه در دیدار با اعضای شورای امنیت روسیه خاطرنشان كرد: هر گونه تلاش برای اقدام خارج از چارچوب تصمیمات شورای امنیت در باره سوریه غیرموثر خواهد بود و اعتبار این سازمان بین المللی را مخدوش می كند.

روسیه و چین امروز قطعنامه پیشنهادی فرانسه ، انگلیس و آمریكا در باره سوریه را در شورای امنیت وتو كردند.

پوتین در نشست با اعضای شورای امنیت روسیه، وضعیت پیرامون سوریه را با توجه به وتوی قطعنامه پیشنهادی غرب از طرف روسیه و چین مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: اعضای شورای امنیت روسیه در این نشست تلاش برخی كشورهای غربی برای ارتباط دادن تشدید تنش ها در سوریه با مواضع روسیه در باره این كشور را بی مورد و غیرقابل قبول خواندند.

'سوزان رایس' نماینده دائمی آمریكا در سازمان ملل، امروز پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی غرب توسط روسیه و چین گفت: واشنگتن به مذاكره با كشورهای غیر عضو شورای امنیت در باره مساله سوریه ادامه خواهد داد.

روسیه بر خلاف آمریكا و همپیمانان غربی این كشور كه از مسایل سوریه برای اعمال فشار و حتی تغییر حكومت این كشور سوء استفاده می كنند، سعی می كند این مسایل از طریق گفت و گو و تعامل گروه های سوری حل و فصل شود.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، 'سوزان رایس' بعد از نشست شورای امنیت در جمع خبرنگاران با انتقاد از وتوی چین و روسیه ، گفت: این سومین بار است كه پكن و مسكو مانع از اقدام شورای امنیت در قبال تحولات سوریه می شوند.

چین و روسیه برای سومین بار در 9 ماه گذشته قطعنامه ضد سوری را وتو كردند.

پیش از این جی كارنی سخنگوی كاخ سفید به خبرنگاران گفته بود كه ‌شكست شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه علیه سوریه به این معناست كه ماموریت عنان نمی تواند ادامه داشته باشد.

اروپام 1908



:: برچسب‌ها: تصویر , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

سردار سرتیب 'اسماعیل احمدی مقدم' روز پنجشنبه در جمع پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانان در خزرشهر فریدون كناربیان كرد: خدمت به مردم، شالوده فعالیت نیروی انتظامی و مرزبانان است .

وی اضافه كرد: تامین امنیت اجتماعی یكی از مهمترین نیازهای مردم است كه باید به آن توجه شود.

احمدی مقدم به ماه مبارك رمضان اشاره كرد و ادامه داد: خودسازی و عبادت فردی باید زمینه ساز خدمت به انسان و اجتماع باشد و خدمت به مردم بالاترین عبادت است.

وی اظهارداشت: مرزبانی مازندران نوپا است اما با همه محرومیت از لحاظ ، زیرساختار ها و امكانات لازم توانسته خدمات شایسته ای به مردم مازندران و نیز با توجه به مسافرپذیر بودن این استان ارائه دهد.

'احمدی مقدم' گفت: امیدواریم تامین امكانات و ارائه برنامه های نیروی انتظامی در مرزبانی این استان در سایه همدلی ستاد نیروهای مسلح، مصوبات مجلس شورای اسلامی، دولت و نیز حمایت های مردم و مقامات مازندران محقق گردد.ك/2

7328/402



:: برچسب‌ها: روش , سان فرانسیسکو , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

یا استاد دانشگاه در کانادا بعد از چهل سال مطالعه می گوید کفش ورزشی مناسب کفشی است که اندازه پا باشد و فرد در آن احساس راحتی کند و نه چیزی بیش از این

بر اساس یافته های یک تحقیق جدید، احتمال دارد که مردم با خریدن نوشیدنی های ورزشی، پودرهای پروتئینی بدنسازی و کفش های ورزشی گران قیمت فقط پولشان را هدر می دهند.

ژورنال پزشکی بی بی سی و برنامه پانوراما در تحقیقی که در این باره انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که برای اثبات تاثیری که گفته می شود محصولات ورزشی دارند، "شواهد روشنی" موجود نیست.

یک تیم از دانشگاه آکسفورد ۴۳۱ ادعا را درباره ۱۰۴ مورد آگهی محصولات ورزشی بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که جای خالی تحقیقات درست و با کیفیت در این عرصه به شکل نگران کننده ای احساس می شود و لازم است مطالعاتی برای آگاه کردن مصرف کنندگان انجام بگیرد.

لوکوزید، پرفروش ترین نوشابه انرژی زای بریتانیاست. در تبلیغات این نوشابه آمده است که این نوشابه سوختی محسوب می شود برای تقویت بنیه ورزشی و کمک می کند که مصرف کنندگان را برای مدت طولانی تر با انرژی تر نگه می دارد.

دکتر هنگان، سرپرست تیم تحقیق آکسفورد که بر روی پرونده لوکوزید تحقیق کرده است، در این باره می گوید که شواهد برای تایید این ادعا سیار ضعیف است و شامل حال همه مصرف کنندگان نمی شود.

به گفته وی به طور کلی چیزی وجود ندارد که تایید کند، نوشیدنی های کربوهیدارتی موجب افزایش توانایی های ورزشی می شوند.

این موضوع درباره انواع و اقسام پودرهای ورزشی هم صدق می کند.

پروفسور بنو نیگ، از دانشگاه کالگاری کانادا که بیش از ۴۰ سال است بر روی بیومکانیک دویدن مطالعه می کند در این باره می گوید تا مدت ها تصور می شد که کفشی که چگونگی فرود آمدن پا را روی زمین به گونه ای خاص کنترل کند به کیفیت کلی دویدن و یا نتیجه ای که حاصل می شود کمک می کند اما به گفته وی بر خلاف این تصورات، هر کفشی که فرد در آن احساس راحتی کند، اندازه اش باشد و با پوشیدنش از فعالیت هایش لذت ببرد کفش خوب و درستی است.



:: برچسب‌ها: مدل , سیاتل , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

بنا بر اعلام وزارت دارایی آمریکا، مجوز بعضی کشورهای ایرانی لغو شده است

دولت باراک اوباما از بنادر سراسر جهان خواسته است، مراقب به کارگیری پرچم های دروغین و ارائه مدارک ثبت غیرواقعی از سوی کشتی های ایرانی باشند.

وزارت دارایی آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد به تازگی مشاهده شده است که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی از کشتی های فاقد مجوز استفاده کرده است.

بر این اساس، مجوز این کشتی ها به خاطر تحریم های اعمال شده علیه ایران، به وسیله کشورهایی که در آنها به ثبت رسیده اند، لغو شده است.

بنابر اعلام وزارت دارایی آمریکا، موارد کاربرد اسناد غیرواقعی از سوی کشتی های ایرانی رو به افزایش است و بنادر سراسر جهان باید ضمن افزایش هوشیاری خود، در صورت مشاهده چنین مواردی با آن برخورد کنند.

وزارت دارایی آمریکا همچنین به بنادر و دیگر بخش های صنعت کشتیرانی در جهان هشدار داده است که همکاری با ایران برای دور زدن تحریم ها، مجازات آنها را به همراه خواهد داشت.

دور تازه تحریم های ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه ایران از اول ژوئیه اجرایی شده و هدف از آن فشار بر درآمدهای نفتی این کشور با هدف متوقف کردن غنی سازی هسته ای عنوان شده است.



:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

'شفیع آقامحمدیان' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: مركز گسترش سینمای مستند و تجربی به رغم ورود به عرصه تولید آثار سینمایی تجربی درخور توجه، به حمایت از تولید فیلم های كوتاه و مستند حرفه ای می پردازد.

وی ادامه داد: تولید فیلم های سینمایی مستند در این مركز نه تنها كاهش نیافته بلكه مركز گسترش سینمای مستند با افزایش تولید آثار مستند در ابتدای سال 91 روبه رو بوده است.

مدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند و تجربی تاكید كرد: در هفته ای كه گذشت 24 طرح جدید مستند برای تولید تصویب شد.

آقامحمدیان توضیح داد: پیشتر نیز 32 طرح برای تولید در مركز گسترش سینمای مستند به تصویب رسیده كه این نشان از روند رو به رشد تولید در این مركز دارد.

وی یادآور شد: بیش از 40 اثر سینمایی مستند، كوتاه، داستانی كوتاه و انیمیشن اكنون در مرحله تولید قرار دارند كه این رقم در مقایسه با چهار ماه مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت كه سال گذشته در همین ایام ما برای تولید به دلیل مشكلاتی كه داشتیم اقدام نكرده بودیم اما امسال علاوه بر بیش از 40 فیلم در دست تولید، بیش از 50 طرح را نیز برای تولید تصویب كردیم.

آقامحمدیان اظهار امیدواری كرد كه از ابتدای هفته جاری تولید طرح های فیلم مستند از سوی مركز گسترش سینمای مستند آغاز شود.

وی گفت: ما با قدرت در تولید فیلم مستند، كوتاه و انیمیشن به فعالیت خود ادامه خواهیم داد و مركز گسترش سینمای مستند نیز با ایجاد سازمان سینمایی به وظایف خود بیش از پیش اهتمام خواهد داشت.

فراهنگ**1983**



:: برچسب‌ها: لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'نلسون فرناندز' و 'روجر مك كان' دو استاد و مدیر كمپانی های بین المللی تئاتر، طی ارسال پیامی به مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، درگذشت استاد حمید سمندریان، پدر تئاتر نوین ایران را از طریق فضای مجازی تسلیت گفتند.

در بخشی از این پیام آمده است، زنده یاد حمید سمندریان، یكی از برجسته ترین اساتید تئاتر ایران بود، كه شاگردان فعال و مستعدی را در عرصه تئاتر بین الملل معرفی كرده است.

'نلسون فرناندز'، به مدت چهار سال متمادی مدیر كارگاه های آموزشی مدیریت تئاتر در ایران بوده و از افراد تاثیر گذار در روند شناساندن تئاتر ایران به كشورهای دیگر است. وی در سفرهای مكرری كه به ایران داشته، با استاد سمندریان آشنا شده بود.

'روجر مك كان'، استاد كارگاه های آموزشی مدیریت تئاتر، تهیه كننده بین المللی تئاتر و نمایشگر عروسكی است و دارای سوابق درخشانی در زمینه آموزش و برپایی كارگاه های بین المللی است.

پیش از این 'پیتر اشتاین'، كارگردان برجسته تئاتر به مناسبت درگذشت استاد سمندریان در تماسی تلفنی به هما روستا، درگذشت استاد حمید سمندریان را تسلیت گفت و فقدان این هنرمند را ضایعه‌ای بزرگ دانست.

وی گفت: در سفری كه پیش از این به ایران داشتم از بیماری سمندریان مطلع شدم ولی در آن زمان فرصت اینكه در كنار شما حضور پیدا كنم به من دست نداد.

این كارگردان شناخته شده تئاتر تأكید كرد: سمندریان از هنرمندان برجسته و بزرگی بود و فقدان او ضایعه بزرگی است.

استاد سمندریان از شاگردان 'ادوارد ماركس' از كارگردان‌ها و مدرسان برجسته تئاتر دنیا بود كه در آن ایام به همراه 'پیتر اشتاین' و هنرمندان باسابقه و برجسته دیگری به تحصیل و تجربه در رشته تئاتر پرداخت.

زنده یاد سمندریان 22 تیرماه بعد از طی كردن دوره سخت بیماری سرطان كبد در سن 81 سالگی دار فانی را وداع گفت.

** ساعت اجرای نمایش'33درصد نیل سایمون' تغییر می كند

همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان ساعت اجرای نمایش'33 درصد نیل سایمون' به كارگردانی افسانه ماهیان از 31 تیرماه، در تماشاخانه ایرانشهر تغییر خواهد كرد.

نمایش' 33درصد نیل سایمون' به كارگردانی افسانه ماهیان با مدت زمان 90 دقیقه در ایام ماه مبارك رمضان هر روز به جز روزهای شنبه از ساعت 20 و 45 دقیقه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

در این نمایش بازیگرانی چون علی سرابی، آیداكیخائی، مسعود میر طاهری و الیكا عبدالرزاق به ایفای نقش می پردازند.

نمایش 'شب روی سنگ فرش خیس' به كارگردانی هادی مرزبان از دیگر آثار نمایشی مجموعه تماشاخانه ایرانشهر است كه با بازی هنرمندانی چون بهزاد فراهانی، فردوس كاویانی، فرزانه كابلی، ایوب آقا خانی، بهرام ابراهیمی، شیوا مكی نیان، نیكی مظفری، مهدی عبادتی و علی رامز هر روز به جز شنبه ها از ساعت 19 در سالن شماره یك مجموعه تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود.

همچنین تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران نیز این روزها با دو نمایش 60 دقیقه ای 'حساب پرداخت نمی شه' به كارگردانی هادی عامل هاشمی و 'چهره مرد هنرمند در جوانی' به كارگردانی مصطفی هرآئینی پذیرای علاقمندان به هنرهای نمایشی است.

فراهنگ**9266



:: برچسب‌ها: آلمان , توکیو , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، 'شیرین سالارتاش' روز جمعه درحاشیه برگزاری مرحله دوم لیگ استقامت سواركاری باشگاه های كشور در مجموعه تفریحی چادگان از توابع اصفهان در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: پیش از این مسابقات استقامت سواركاری كه در سطح كشور برگزار می شد به صورت لیگ نبود اما با حضور 'احمدرضا چراغی' به عنوان رییس كمیته استقامت فدراسیون سواركاری این مسابقات به صورت لیگ راه انداز شده است .

وی با اشاره به اینكه اجرای قانون مسابقات استقامت به صورت مطلوب به زمان بیشتری نیاز دارد، اظهارداشت: هنوز چندین مسابقه باید برگزار شود تا سواركاران با قانون جدید آشنا شوند.

سالارتاش گفت: لیگ استقامت سواركاری باشگاه های كشور در شش مرحله برگزار خواهد شد كه هر دو ماه یكبار یك مرحله آن انجام می شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم مسابقات لیگ استقامت سواركاری در چادگان تصریح كرد: مرحله بعدی این مسابقات قرار است به میزبانی كرمان برگزار شود.

سالارتاش درباره حضور بانوان در این رشته ورزشی تصریح كرد: پیشرفت بانوان در این رشته ورزشی در سطح جهان بیشتر از آقایان است.

وی با بیان این جمله كه ، بانوان ایرانی در این رشته ورزشی از توانایی بسیار خوبی برخوردار هستند ، افزود:‌ اما متاسفانه حضور چشمگیری در سواركاری ندارند و فدراسیون هم درصدد فراهم كردن حضوربیشتر بانوان در این رشته ورزشی است.

وی در باره اعتراض تعدادی از سواركاران شركت كننده در این مسابقات به قوانین اعمال شده، گفت: اطلاع رسانی درباره قوانین جدید لیگ استقامت سواركاری ضعیف بوده و این وظیفه هیات های سواركاری استانهاست كه ورزشكاران را با قوانین جدید آشنا كنند.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم لیگ استقامت سواركاری باشگاه های كشور با حضور 59 سواركار مرد و زن، روز جمعه در مانژ سواركاری مركز تفریحی' چادگان' اصفهان آغاز شد.

سواركاران در این دوره از مسابقات كه به مدت یك روز برگزار می شود، در مسافت های20، 40، 60 و 90 كیلومتر به رقابت می پردازند.

در بخش20 كیلومتر هشت نفر، در بخش40 كیلومتر هشت نفر، در بخش60 كیلومتر بزرگسالان و غیربزرگسالان10 نفر و در بخش80 كیلومتر بزرگسالان 35سواركار شركت دارند.

اسب های شركت كننده هر20 كیلومتر توسط دامپزشكان، معاینه و آزمایش جسمانی می شوند.

شهرستان چادگان با 31 هزار و147 نفر جمعیت در یكصد كیلومتری غرب اصفهان واقع است.

ت/7132/1011**1601



:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرگزاری فرانسه از كابل، 'عبدالله همت' فرماندار ولایت اوروزگان در جنوب افغانستان گفت: 4 مامور محافظ به همراه 'احمدالله' فرمانده پلیس بخش سراب اواخر پنجشنبه شب كشته شدند.

همچنین 'گلاب خان' مدیر تحقیقات پلیس این ولایت گفت: ابتدا شورشیان طالبان به یك پاسگاه امنیتی ایست و بازرسی حمله كردند. هنگامی كه فرمانده پلیس این بخش به همراه افرادش واكنش نشان دادند، خودروی حامل آنها با یك بمب كنارجاده ای برخورد كرد كه به كشته شدن همه سرنشینان خودرو منجر شد.

این گزارش حاكیست بااینكه هنوز شخص یا گروهی این حمله را به عهده نگرفته است، اما معمولا شورشیان طالبان این بمب ها را كار می گذارند.

مترجمام**1486**1423



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا بن برنانكی رئیس فدرال رزرو، بانك مركزی امریكا اعلام كرد این اقدام نمایندگان كنگره می تواند براستقلال سیاست های بانك مركزی تاثیر بگذارد.

برنانكی كه این سخنان را در برابر كمیته مالی مجلس نمایندگان ایراد كرد، اقدام سیاستمداران كنگره برای تصمیم گیری در سیاست های پولی امریكا را كابوس خواند.

رئیس فدرال رزرو افزود:' تجربه نشان داده تصمیمات مستقل اقتصادی بانك مركزی در بلند مدت تورم كمتر و نتایج اقتصادی بهتری نسبت به تصمیمات الوده به مطامع سیاسی داشته است.'

به گفته تحلیلگران سیاسی سخنان برنانكی اخرین شانس وی برای پاسخگوئی به ران پال نماینده تكزاس در مجلس نمایندگان است كه مدعی است تریلیاردها دلار اسكناس بدون پشتوانه منتشر شده است.

ران پال كه هنوزرسما دور رقابت های نامزدی ریاست جمهوری امریكا را ترك نكرده تصمیم دارد در دور بعدی انتخابات مجلس نمایندگان خود را بازنشسته كند.

مجلس نمایندگان امریكا كه تحت سلطه جمهوریخواهان است یكی از موانع عمده برنانكی بر تصویب لوایحی است كه ادعا می كند برای ایجاد اشتغال در امریكا به تصویب ان ها نیاز دارد.

یكی از این لوایح برای پاسخگوئی به بحران عمیق مالی خواستار كاهش سود دو تریلیارد وسیصد میلیارد دلار بدهی ها واوراق قرضه خزانه داری امریكاست.

برنانكی، رییس بانك مركزی آمریكا روز گذشته در برابر كمیسیون بانكی سنا ، رشد اقتصادی این كشور در فصل بهار را ضعیف ارزیابی كرد و چشم انداز بازار كار را تیره خواند.

رییس بانك مركزی امریكا، بحران بانكی در منطقه پولی یورو و وضعیت مالی آمریكا را دو تهدید مهم برای كشورش خواند و از نمایندگان خواست چاره ای برای بازسازی اقتصاد آمریكا بیابند.

ركود اقتصادی، بیكاری وتورم كم سابقه به ویژه افزایش چشمگیر بهای حامل های انرژی از مهمترین چالش های پیش روی دولتمردان آمریكایی است.

اروپام 1908



:: برچسب‌ها: اسکاتلند , تصویر , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

شورشیان در برخی از مناطق فاریاب نفوذ دارند

فرمانده پلیس ولایت فاریاب در شمال افغانستان گفته است که در ثر انفجار یک بمب کنارجاده‎ای دست کم هشت غیرنظامی کشته و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

ژنرال عبدالخالق آقسای به بی‌بی‌سی گفت که سه تن از افراد کشته شده در این انفجار زن هستند.

به گفته او، این حادثه بامداد روز پنجشنبه، ۲۹ سرطان/تیر، زمانی روی داد که موتر/خودروی حامل این افراد در منطقه "کاریز قلعه" در نزدیک شهر میمنه، مرکز فاریاب با بمب کنار جاده‌ای برخورد کرد.

شورشیان وابسته به گروه طالبان در این منطقه نفوذ دارند و فرمانده پلیس فاریاب گفت که شورشیان معمولا در این منطقه بمبهای دست‌ساز کار می‌گذارند.

آقای آقسای افزود "این کار هم از سوی مخالفان صورت گرفته و اینکه این کار آنها است، دقیق است."

برخی از مناطق ولایت فاریاب ناامن است و شورشیان در این مناطق حضور دارند.

شماری از ناظران باور دارند که شورشیان اخیرا در تلاش گسترش فعالیت‌های خود در شمال افغانستان هستند.

اخیرا در یک انفجار انتحاری در مراسم عروسی دختر احمد خان سمنگانی، عضو مجلس نمایندگان و معاون حزب جنبش ملی اسلامی، در ولایت شمالی سمنگان، این عضو مجلس و ۲۰ نفر دیگر کشته شدند.

همچنین به دنبال آن، وزیر تحصیلات عالی افغانستان در ولایت بغلان و یک مقام محلی در ولایت قندوز از دو سوء قصد جداگانه جان به سلامت بردند.



:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

دیدار تیم های ملی فوتبال ناشنوایان ایران و اوكراین در دومین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی ناشنوایان جهان در تركیه پنجشنبه شب به تساوی یك بر یك رسید.

' حسن رستمی ' پس از بازی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب گفت : من از بازی بازیكنانم در این دیدار راضی هستم چرا كه تیم اوكراین عنوان نایب قهرمانی رقابتهای فوتبال بازیهای المپیك ناشنوایان را در اختیار دارد و بازیكنان تیم ایران چهره خوبی از خود در این دیدار به نمایش گذاشتند.

وی افزود : ما در این دیدار و در نیمه دوم می توانستیم پیروز میدان شویم كه متاسفانه این چنین نشد.

بازیكنان تیم ایران در این نیمه دو بار دیرك دروازه حریف را لرزاندند و در صورتی كه این دو توپ وارد دروازه حریف شده بود ، پیروز میدان تیم ایران بودو صعود این تیم به مرحله دوم قطعی شده بود.

رستمی به دیدار اول تیم ایران در این مسابقات مقابل تیم ونزوئلا اشاره كرد و گفت : ما در این دیدار به پیروزی پرگلی دست یافتیم ولی من از بازی بازیكنانم راضی نبودم ولی در دیدار مقابل تیم اوكراین این چنین نبود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران صعود تیم ایران به دور بعدی این مسابقات را در گرو دیدار با تیم روسیه دانست و گفت : در صورتی كه بتوانیم از این دیدار پیروز خارج شویم به دور دوم صعود خواهیم كرد .

وی در پایان اظهارداشت : در صورت صعود تیم ایران به مرحله دوم ، می توانم بگویم كه تیم ایران بر یكی از سكوهای قهرمانی دومین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی ناشنوایان جهان خواهد ایستاد.

دومین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی ناشنوایان جهان با شركت 16 تیم در آنكارا جریان دارد.

تیم ایران در آخرین دیدار مقدماتی خود روز شنبه آینده به مصاف تیم روسیه می رود.

خاورم **230



:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'امیرهوشنگ صادقی' شامگاه چهارشنبه در نشست مجمع عمومی فوق العاده این انجمن،جهت اصلاح اساسنامه مجمع عمومی عادی سالانه، افزود: حذف شركتهای خدماتی موجب افزایش حجم كاركنان در بدنه دولت می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی كشور، آزادی انتخاب شغل و تقویت فعالیت های شركتهای خصوصی تحت حمایت دولت قرار دارد و شركتهای خدماتی به سبب توانمندی در ایجاد اشتغال باید مورد حمایت دولت قرار گیرند.

وی معتقد است: حدف شركتهای خدماتی نه تنها بدنه دولت را بزرگتر می كند بلكه بر توقعات كارگران می افزاید.

صادقی تاكید كرد: در چنین شرایطی دولت می تواند نظارت خود را بر شركتهای خدماتی افزایش دهد و این در حالی است كه هزینه های دولت به سبب واگذاری برخی از امور به بخش خصوصی كاهش می یابد.

این عضو فعال انجمن صنفی كشور یادآور شد: مدیران شركتهای خدماتی توانمند هستند و می توانند بخش مهمی از اشتغال كشور را برعهده بگیرند.

صادقی گفت: هم اكنون به دلیل توقف فعالیت شركتهای خدماتی بسیاری از نیروی های كار كشور بیكار و یا از شركتهای یاد شده اخراج شده اند.

صادقی در پایان خواستار هماهنگی و پیگیری تمامی شركتهای خدماتی برای ادامه فعالیت این شركتها شد.

این عضو فعال انجمن صنفی كشور گزارش هیات مدیره از عملكرد سال 90 انجمن را ارائه داد كه مورد تائید اعضا قرار گرفت.

همچنین در این نشست انتصاب بازرسان جدید انجمن صنفی كارفرمایان شركتهای خدماتی ،پشتیبانی و فنی مهندسی استان تهران از سوی اعضای شركت كننده انجمن های صنفی شركتهای خدماتی در این مراسم، انجام شد.

اقتصام** 9123 ** 1418



:: برچسب‌ها: ژاپن , مدل , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

خبرگزاری سوریه (سانا) روز پنجشنبه با انتشار این خبر به نقل از وزارتخانه اطلاع رسانی افزود: همزمان با قطع پخش ماهواره ای تلویزیون الدنیا، پایگاه اینترنتی تویتر خبر گمراه كننده ای مبنی بر عقب نشینی تاكتیكی ارتش سوریه (از صحنه نبرد با گروه های مسلح) منتشر كرد.

وزارت اطلاع رسانی سوریه تاكید كرد كه ادعای عقب نشینی نیروهای مسلح سوریه دروغ محض است و آنها شجاعانه گروه های مسلح از هم گسیخته را تحت تعقیب قرار داده و آنها را نابود كرده اند.

این وزارتخانه به مردم سوریه اطمینان داد كه دولت و نیروهای مسلح در صحنه حضور دارند و آنچه كانال های غرض ورز پخش كرده اند و خواهند كرد به كلی عاری از صحت است.

شورای وزیران خارجه عرب ماه گذشته در نشست خود در دوحه از مدیریت ماهواره های عرب سات و نیل سات خواسته بودند كه پخش شبكه های تلویزیونی دولتی و غیر دولتی سوریه را متوقف كنند.

پخش ماهواره ای شبكه تلویزیون غیر دولتی الدنیا كه دروغ پردازی و شگرد مونتاژ فیلم های غیر واقعی علیه سوریه و به ویژه اقدامات شبكه های العربیه و الجزیره را فاش می كند، از بامداد امروز قطع شد.

خاورم**1431



:: برچسب‌ها: مدل , عکاسی , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و به استناد ماده(96) قانون تامین اجتماعی -مصوب 1354- و با توجه به تصمیم هیئت مدیره صندوق تامین اجتماعی تصویب كرد افزایش مستمری های بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی به میزان 18 درصد در سال 1391 مجاز است.

این مصوبه را 'محمدرضا رحیمی' معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ كرده است.

اقتصام ** 1574**1572



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

' تونی اولیویرا ' پنجشنبه شب در كنفرانس خبری قبل از بازی با سایپای البرز، در جمع خبرنگاران افزود: تراكتور سازی دو مرحله اردوی آماده سازی در تبریز و تركیه را به خوبی پشت سر گذاشته و برای بازی فردا آماده است.

وی گفت: تغییراتی در لیست 11 نفره برای بازی فردا به دلیل بیماری ویروسی كه در بین بازیكنان شایع شده انجام خواهم داد و بازیكنان آماده تر را در تركیب قرار می دهم.

اولیویرا در خصوص تیم سایپا، افزود: این تیم نیز همانند تراكتورسازی در برخی از خطوط خود با تغییراتی همراه بوده و از این نظر دو تیم شرایط مساوی دارند و برای رسیدن به آمادگی مطلوب به زمان بیشتری نیازمند هستند.

وی بیان كرد: تراكتورسازی در بازی فردا برای كسب هر سه امتیاز بازی 90 دقیقه خواهد دوید و از این موضوع اطمینان كامل دارم.

وی گفت: من چیزی به هواداران این تیم قول نداده ام اما قول می دهم كه برای رسیدن به موفقیت های بیشتر شبانه روز با تیم كار كنم و هر روز بهتر از دیروز برای این تیم باشم.

اولیویرا افزود: همانند شعار تیم لیورپول 'ما هیچ وقت تنها حركت نمی كنیم' و تراكتورسازی هم هیچگاه تنها حركت نخواهد كرد و در مسیر موفقیت به همراهی هواداران پرشورش نیاز دارد.

سرمربی تیم تراكتورسازی در خصوص 'ژائو ویله لا' بازیكن پرتغالی این تیم كه از تست پزشكی فدراسیون نمره قبولی نگرفت، اظهار كرد: این بازیكن قبل از من و پس از گذراندن تست های پزشكی در تبریز با تیم قرارداد بسته و بازیكن موثری است اما نمی دانم چطور این بازیكن در تست های پزشكی در تبریز موردی ندارد اما در فدراسیون با مشكل مواجه می شود.

اولیویرا گفت: تلاش می كنم این بازیكن را به تیم برگردانم و به كارایی این بازیكن و موثر بودن آن در تراكتور سازی با توجه به شناختی كه از وی دارم مطمئنم.

سرمربی تیم فوتبال سایپای البرز به دلیل مراجعت هواپیمای حامل تیم به تهران به دلیل شرایط جوی نامناسب، نتوانست در كنفرانس خبری حضور یابد.

دیدار دو تیم تراكتورسازی تبریز و سایپای البرز از هفته اول رقابت های لیگ برتر ساعت 20.15 فردا شب /جمعه/ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می شود.

7233/587



:: برچسب‌ها: خورشید , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، روح اله عرب پس از شكست مقابل پرسپولیس تهران، افزود: حق صنعت نفت در این دیدار به هیچ عنوان شكست نبود و متاسفانه ما امروز روی بد فوتبال را دیدیم.

وی ادامه داد: كادر فنی پرسپولیس امروز بیشتر از بازیكنان دفاعی و فیزیكی خود استفاده كرد و همین مساله كار را برای ما دشوار كرده بود.

كاپیتان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ، گفت: موقعیت های بسیار بهتری نسبت به پرسپولیس بدست آوردیم كه با بدشانسی آنها را از دست دادیم اما پرسپولیسی ها توانستند از كمترین موقعیت های خود به خوبی سود ببرند.

وی در خصوص تشویق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در پایان بازی از سوی هواداران این تیم، تصریح كرد: خوشحالم كه با وجود شكست آنقدر خوب بازی كردیم كه هواداران از ما راضی باشند و ما را موررد حمایت خود قرار دهند و به آنها قول می دهیم كه هر بازی كه می گذرد بهتر باشیم و با تمام توان به میدان برویم.

وی اظهار داشت: تیم ما امسال به دنبال كسب سهمیه آسیا است و اطمینان دارم اگر با همین روند به كار خود ادامه دهیم می توانیم در پایان فصل سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بدست بیاوریم.

ورزشی **7104**9118**



:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، دیدار تیم های فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز و ذوب آهن اصفهان در چارچوب هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران امروز در شیراز برگزار شد.

محمد مهدی نظری در دقیقه هفت از تیم فوتبال فجر شهید سپاسی موفق شد نخستین گل لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جدید را برای تیم فجر شهید سپاسی به ثمر رساند.

گل دوم تیم فوتبال فجر شهید سپاسی را در این دیدار بابك لطیفی در دقیقه 32 به ثمر رساند. حمید جوكار در دقیقه 92 موفق شد گل سوم فجری ها را به ثمر برساند.

هدایت تیم فوتبال فجر شهید سپاسی بر عهده محمود یاوری و هدایت ذوب آهنی ها بر عهده رسول كربكندی است.

محمد مهدی نظری از تیم فجر شهید سپاسی در دقیقه 14 كارت زرد از داور بازی دریافت كرد.

ورزشی **9118**1368**



:: برچسب‌ها: آبی , ابرها , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

29 تیر 1367

شورای امنیت سازمان ملل، در قطعنامه‌ای كه به اتفاق آرا تصویب شد اندوه عمیق خود را پیرامون حادثه حمله به هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی اعلام كرد اما از مقصر شناختن امریكا در ارتكاب این جنایت امتناع ورزید.

29 تیر 1366

قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق منتشر شد.

29 تیر 1303

آیت‌الله 'سیدحسن مدرس‌' در جلسه علنی مجلس شورای ملی به اقدام دولت در برقراری حكومت نظامی، به دلیل ترور 'ماژور ایمبری ویس‌' كنسول آمریكا انتقاد كرد.

29 تیر 1287

جنگ سختی میان نیروهای طرفدار ستارخان با قوای دولتی درگرفت و تعداد زیادی تلفات از طرفین برجای گذاشت‌.

اطلاع**9131**1358



:: برچسب‌ها: عکس ها , سیاه , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار ایرنا، تلویزیون عربستان سعودی هم اینك - غروب پنجشنبه - اعلان كرد كه هلال ماه رمضان رویت شده و لذا فردا - جمعه - اول ماه مبارك رمضان دراین كشور خواهد بود.

تلویزیون عربستان سعودی می گوید كه رویت هلال ماه به تایید علمای كبار این كشور رسیده است .

عربستان قبلا هم براساس تقویم خود روز جمعه را اولین روز از ماه مبارك رمضان اعلان كرده بود.

اجتمام*1429



:: برچسب‌ها: مربع , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش شینهوا، یك مقام دولتی یمن روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود، این افسر امنیتی در استان شبوه كشته شده است.

این مقام دولتی كه نامش فاش نشده است در همین خصوص تصریح كرد، افراد مسلح ناشناس به سوی سرهنگ منصور هادی تیراندازی كردند و او را به قتل رساندند.

این حمله در حالی روی داد كه این افسر ارشد در حال رانندگی به سوی محل كار خود در مركز استان شبوه بود.

به گفته مقامات امنیتی یمن، در جریان این حمله تروریستی چند تن از محافظان سرهنگ منصور هادی زخمی شدند.

یك پزشك محلی نیز در همین خصوص گفت: 'هادی فورا با آمبولانس به بیمارستانی نزدیك محل حادثه منتقل شد اما پس از مدت كوتاهی جان باخت.'

به گفته شاهدان : دو فرد مهاجم كه صورت خود را پوشانده بودند و یونیفورم پلیس به تن داشتند، موفق شدند پس از این حمله فرار كنند .

مبارزه با شبه نظامیان القاعده در جنوب یمن یكی از چالش های پیش روی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن محسوب می شود.

نیروهای یمنی از چند ماه پیش برای ریشه كن كردن شبه نظامیان وابسته به القاعده كه در این كشور فعال هستند،عملیاتی را آغاز كرده اند.

نیروهای یمنی موفق شده اند در این عملیات، شبه نظامیان القاعده را از مخفیگاه های اصلی‌شان در استان ابین در جنوب این كشور بیرون برانند و كنترل شهرهای زنجبار، جعار، شقره و تعداد زیادی از روستاها را بدست بگیرند.

گفتنی است كه نیروهای دولتی یمن در این عملیات نظامی گسترده، از پشتیبانی آمریكا و عربستان سعودی برخوردار بودند.

1592

**2016**



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا از بیروت، وی طی مراسمی كه هم اكنون چهارشنبه شب در 'ملعب الرایه' ضاحیه جنوبی شهر بیروت به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه سال 2006 در حال برگزاری است و در آن هزاران تن از مردم لبنان، شخصیت های سیاسی بارز داخلی و بین المللی از جمله نمایندگان روسای جمهور، مجلس و نخست وزیر لبنان و 'غضنفر ركن آبادی' سفیر كشورمان در این كشور حضور دارند، سخن می گوید.

سید حسن نصرالله گفت: در این مراسم در خصوص تحولات اخیر منطقه بویژه سوریه سخن خواهم گفت ولی قسمت اول از سخنان را در خصوص شكست سنگین اسراییل در جنگ 33 روزه كه در حق مردم خود بود، اختصاص می دهم.

وی گفت: طی این 6 سال، سخنرانی ها، كتاب ها و مقالات زیادی از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی ارایه شده كه در تمام آنها بر شكست این رژیم در جریان جنگ 33 روزه تاكید شده است.

وی ادامه داد: برای مثال 'مئیر داگان' رییس سابق موساد كه از مهم ترین روسای دستگاه جاسوسی در تاریخ این رژیم است نیز این جنگ را فاجعه ای ملی و ضربه ای سهمگین برای اسراییل دانسته است.

دبیر كل حزب الله گفت: 'دان مریدور' معاون امور اطلاعاتی نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی نیز ضربه ای كه این رژیم در جنگ 33 روزه خورد را در طی تاریخ بی سابقه دانسته است.

ادامه دارد.....

1592

خاورم**2024**1030



:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

لاسلو چاتاری ۹۷ سال دارد و گفته می شود از سلامت خوبی برخوردار است

طبق گزارش دادستان های مجاری، لاسلو چاتاری، مظنون به دست داشتن در جنایات جنگی نازی و متهم به معاونت در کشتار ۱۵۷۰۰ یهودی در مجارستان بازداشت شده است.

مقامات مجاری لاسلو چاتاری را به منظور بازپرسی بازداشت کرده اند.

او در فهرست نازی‌های تحت تعقیب که مرکز سیمون وازنتال تهیه کرده است، در رتبه اول قرار دارد.

هفته گذشته، خبرنگاران روزنامه بریتانیایی "سان" مطلع شدند که آقای چاتاری ۹۷ ساله در بوداپست، پایتخت مجارستان زندگی می کند.

طبق گزارش ها، به درخواست دادستانی وی در ابتدا تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.

این اقدام به مقامات اجازه می داد تا پاسپورت او را از وی بگیرند.

به گفته آنها، او با وجود سن بالا، از سلامت فیزیکی و روانی خوبی برخوردار است.

طبق گزارش مرکز سیمون وایزنتال وی به عنوان یکی از افسران ارشد مجاری در شهر کوشیتسا در اسلواکی خدمت می کرده است.

همچنین گفته شده است که وی را در آن زمان با نام "کاسا" می شناختند.

ادعا شده است که در تابستان ۱۹۴۱، وی نقش مهمی در اخراج اجباری ۳۰۰ یهودی از کوشیتسا به کامنتز- پودلسک در اوکراین داشته است.

همچنین گفته شده است که تقریبا همه این افراد در اوکراین کشته شدند.

در ۱۹۴۸ دادگاهی در چکسلواکی وی را غیابا به مرگ محکوم کرد.

بعد از پایان جنگ، آقای چاتاری به کانادا گریخت و در مونترال و تورنتو به کار فروش و دلالی آثار هنری مشغول شد.

در ۱۹۹۷ پس از آنکه کانادا از وی سلب تابعیت کرد، ناپدید شد.

روزنامه سان می گوید که خبرنگارانش با کمک مرکز سیمون وازنتال که پروژه ای به نام "فرصت آخر" برای به عدالت رساندی جنایتکاران نازی به راه انداخته است، موفق به ردیابی آقای چاتاری در مجارستان شدند.



:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش رویترز، نیكلای ملادنف وزیر خارجه بلغارستان با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام كرد در جریان انفجار بمبی كه روز چهارشنبه در فرودگاه بورگاس رخ داد 6 گردشگر یهودی كشته شده اند.

وی در همین خصوص تصریح كرد، یك تن از كشته شدگان پس از آنكه از جانب نیروهای امداد به بیمارستان انتقال داده شد، جان باخته است.

بر اساس گزارشهایی كه در همین خصوص از جانب مقامات بلغارستان منتشر شده، 32 تن نیز در جریان این حادثه مجروح شده اند.

بر اساس این گزارش ،اتوبوس مذكور حامل گردشگران یهودی ساكن اراضی اشغالی بوده كه هدف این انفجار قرار گرفته است.

به گفته پلیس بلغارستان، چندین اتوبوس دیگر كه در محل حادثه حضور داشتند در جریان این انفجار آسیب دیده اند.

یك گردشگر یهودی ساكن اراضی اشغالی كه خود در اتوبوس مذكور حضور داشته در همین خصوص به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: 'انفجار احتمالا یك انفجار تروریستی بوده كه به دست بمب گذاران انتحاری در این اتوبوس انجام شده است.'

پلیس بلغارستان اعلام كرده، تحقیقاتی را در خصوص انفجار آغاز كرده است ولی تا تكمیل شدن تحقیقات نمی تواند در خصوص علت انفجار اظهار نظر كند.

به گفته پلیس بلغارستان فرودگاه بورگاس،پس از این حادثه تعطیل شد و پروازهایی كه قرار بود مطابق برنامه روز چهارشنبه در این فرودگاه انجام شوند همگی در فرودگاه وارنا انجام خواهند شد.

این گزارش حاكیست ، پلیس رژیم صهیونیستی از پیش هشدار داده بود كه بلغارستان كه یك محل تفریحی توریستی برای یهودیان ساكن اراضی اشغالی محسوب می شود، به عنوان یك هدف برای شبه نظامیانی كه از كشورهای مجاور همانند تركیه به آنجا وارد می شوند، مد نطر است .

**2016** 3404



:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی؛ 'برهم صالح' معاون دبیركل اتحادیه میهنی كردستان عراق عصر چهارشنبه با سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو كرد.

جلیلی در این دیدار از نقش برجسته رهبران این كشور برای رفع مشكلات و ایجاد وحدت داخلی تقدیر كرد و افزود: حفظ و تقویت دستاوردهای عراق پس از خروج نیروهای بیگانه امری مهم است كه با خدمت رسانی به مردم میسر خواهد شد.

معاون دبیركل اتحادیه میهنی كردستان عراق نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات عراق و منطقه كردستان بر تقویت روابط دوجانبه تاكید كرد و افزود: روابط اتحادیه میهنی و جمهوری اسلامی ایران دارای پیشینه طولانی است و این روابط همواره مثبت بوده است.

برهم صالح با تاكید بر لزوم پیوند امنیتی بین دو كشور تصریح كرد: مسوولان اقلیم و اتحادیه میهنی به هیچ وجه اجازه نخواهند داد كه این سرزمین محلی برای ایجاد ناامنی علیه ایران شد.

**شبد** 3404



:: برچسب‌ها: رقص , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حمید شاه آبادی ، شامگاه چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران در اردبیل افزود : واقعیت این است كه ایران در زمینه تولید آثار هنری بی نظیر است و جمعیت زیادی از هنرمندان را داریم كه چه از آنان حمایت كنیم و یا نكنیم به آفرینش آثار هنری می پردازند.

وی اظهار كرد : آثاراین هنرمندان كه خلاقانه است به تعداد فراوان در گوشه های منازل و یا نگارخانه ها نگهداری می شوند و این درحالیست هر فردی كه وارد ایران می شود با مشاهده چهره شهرها و اماكن عمومی این سوال برایش ایجاد می شود كه كشوری با این قدمت و سابقه تاریخی و با این فرهنگ و تمدن درخشان چرا در مكانهای عمومی آن هیچگونه نمادی از فرهنگ و تمدن این سرزمین مشاهده نمی شوند.

وی تصریح كرد كه اداره ها و سازمانهای گوناگون ساختمانها و فضاهای متعددی را در نقاط مختلف ایران با هزینه های كلان می سازند و حتی یك هزارم مبلغی را كه برای این ساختمان های عظیم هزینه نموده اند برای خرید آثار هنری ارزشمند خرج نمی كنند.

شاه آبادی با اشاره به اینكه جریان فروش آثار هنری فرهنگسازی می خواهد خاطرنشان كرد باید كاری كنیم كه مردم خریدن آثار هنری را به عنوان یك نیاز در زندگی روزمره خودشان بدانند.

وی یادآوری كرد باید به جایی برسیم كه اگر یك فرد وارد شهری در ایران شود با مشاهده آثار ، نمادها و المانهای هنری آن شهر با فرهنگ ، قدمت و دیگر خصوصیات آن منطقه آشنا شوند.

وی ادامه داد اینكه علایق مردم ، فرهنگ ، تمدن ، قدمت و سایر موارد مشابه یك سرزمین چه چیزهایی هستند باید در قسمت فعالیتهای هنری و آفرینش آثار ارزشمند هنری كه در نقاط گوناگون یك شهر در معرض دید مردم هستند بیان شوند.

او گفت : دستور صریح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است كه مكان های دائمی برای فروش آثار هنری ایجاد شوند و تلاشمان بر این است كه كاری را كه به شكل جدی شروع كرده ایم ادامه دهیم و این اماكن دائمی را با همكاری اداره های دولتی و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فروش آثار هنری هنرمندان راه اندازی كنیم.

وی توجه به نگارخانه ها در سراسر ایران را كه حاوی آثار هنری ارزشمند باشند از دیگر مواردی دانست كه مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن تاكید دارد.

وی خاطرنشان كرد كه برای مثال شهری مانند اردبیل با این قدمت و سابقه تاریخی كهن چرا باید فاقد حتی یك نگارخانه تخصصی باشد و روی این اساس تلاش برای افزایش كمی و كیفی نگارخانه ها و حمایت از نگارخانه داران از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

وی بیان كرد باید كاری شود كه حرفه نگارخانه داری درآمد اقتصادی خود را بتواند در حداقل خودش تامین كند و این مستلزم فرهنگ سازی و جریان سازی در قسمت هنرهای تجسمی در كشور می باشد.

592 / 3404



:: برچسب‌ها: گل , انگور چینی , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

'جواد شمقدری' روز چهارشنبه در مراسم گشایش همایش بین المللی و بین رشته ای هنر، زبان و فناوری در مشهد افزود: بزرگترین پرسش صنعت سینما از جامعه علمی و دانشگاهی این است كه چگونه پژوهشهای بنیادین با هدف ترسیم چشم ‌انداز سینمای متعالی در آینده شكل می‌گیرد.

وی گفت: گفتمان حاكم بر مدیران سینمایی باید بهبود وضع موجود و حركت به سمت آفرینش آثار فاخر و خلاق باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییرات و پیچیدگیهای روزافزون فناوری در بخشهای مختلف از جمله امور سینمایی افزود: با توجه به این مسائل پیش بینی می شود كه فرآیند خلاقیت و آفرینش آثار هنری مسیر متفاوتی را نسبت به گذشته تجربه كند.

وی گفت: گرچه هویت و ماهیت اثر و پیام یك جهت بیشتر ندارد ولی امروز صنعت سینما بیش از هر زمان دیگر نیازمند یافته‌ها و تلاشها‌ی علمی و فكری پژوهشگران برای رسیدن به سینمای آرمانی و متعالی است.

شمقدری افزود: در خصوص ارتباط بین هنر، فناوری و سینما چند نظریه وجود دارد، برخی بر این باورند سینما به لحاظ گستردگی و اثربخشی ذات هنر در راس هنرها است.

وی گفت: دسته دوم هم سینما را یك هنر می دانند كه تحت سیطره فناوری قرار گرفته است و گروه سوم نیز اعتقاد دارند كه سینما ماهیت تكنولوژیك داشته و هنر به شمار نمی‌ رود.

او اضافه كرد: نگاه چهارمی هم سینما را تلفیق هنر و فناوری می داند.

وی گفت: نگاه پنجم به هنر، فناوری و سینما نگاهی افراطی به این مقوله ها و بر این باور است كه سینما هر چند از ساحت هنر وام گرفته باشد و یا نگرفته باشد، در ذات خود هنر است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان كرد: در مقابل این نظریات گوناگون و برخی موارد متضاد آن چیزی كه غیرقابل كتمان بوده تلفیق این دو حوزه با یكدیگر است.

وی اظهار داشت: فناوری دارای دو لبه است، از یك سو نابودكننده گذشته و از سوی دیگر آفریننده آینده و از طرف دیگر سنتها و شیوه ‌ها گذشته را بدون هیچ مصلحتی نابود می‌ كند و شیوه‌های جدید را بدون هیچ گزینشی می‌آفریند.

همایش بین المللی هنر، زبان و فناوری با هدف ارتقا مشاركت و همكاریهای ملی و بین المللی برای تلفیق آنها، افزایش توان ملی در حوزه های هنری، علمی و فناوری با حضور 550 نفر از پژوهشگران، اساتید و دانشجویان دانشگاههای جهان طی روزهای 28 تا 30 تیر ماه جاری در مشهد ادامه دارد.ك/2

7490/659



:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا،' تقی رضایار' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مشكل وقف را موقوفه خواری عنوان و خاطرنشان كرد: در بیشتر موارد موقوفات زمین یا مغازه است كه موارد مصرف آنها تعیین می‌شود، اما متاسفانه با موقوفه خواری، برخی مانع از استفاده صحیح از اموال وقفی می‌شوند.

رضایار با بیان اینكه سازمان اوقاف مسوول رسیدگی و احیای موقوفات است، تصریح كرد: دستگاه قضایی در كنار مجموعه اوقاف و امور خیریه در زمینه رفع تصرف از موقوفات ماموریت مهم و خطیری بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینكه سنت حسنه وقف همواره در آموزه های دینی مورد تاكید بوده است، افزود: در طول تاریخ موقوفات واقفین همواره نقش بسیار مهمی در توسعه مدارس علمیه و كمك به ترویج آموزه های دینی داشته است و این مهم باید همچنان به عنوان یك فرهنگ توسعه یابد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با اشاره بر اهمیت جهت‌ دهی به نیات واقفان باتوجه به نیازهای روز جامعه اسلامی، گفت: قبل از انقلاب اسلامی متاسفانه بسیاری از موقوفات تخریب و یا تصرف شدند كه امروز رسالت اوقاف رفع تصرف و احیای موقوفات در كشور است.

رضایار اضافه كرد: توجه به اهمیت نقش واقفان در رفع محرومیت، گسترش مبانی دینی و نیات عام‌المنفعه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و امروز همه وظیفه داریم در تعارض میان شرع و قانون، رای به شرع دهیم تا در جهت احیای موقوفات حركت كنیم.

وی با اشاره به نقش موقوفات، بقاع متبركه و امامزادگان در احیای شعائر اسلامی گفت: امروز تعدادی از حوزه‌های علمیه، مساجد و برخی از مدارس به ‌وسطه درآمدهای حاصل از موقوفات اداره می شوند كه لازم است برای ترویج فرهنگ وقف و موقوفه ‌داری بیش از گذشته در جامعه فرهنگ سازی شود.

رضایار در پایان از سند دار شدن 40 درصد از موقوفات كشور خبر داد.

7390/ 614/ 1644/506



:: برچسب‌ها: زن ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

'خلیف كدیه موسی' سفیر جدید سومالی در جمهوری اسلامی ایران امروز - چهارشنبه- با 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه كشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی كرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو كشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه روابط در عرصه های سیاسی و اقتصادی با سومالی اعلام كرد.

سفیر جدید سومالی نیز در این با دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در ایران، روابط دو كشور ایران و سومالی را برادرانه خواند و بر اراده كشورش برای توسعه و تحكیم روابط با جمهوری اسلامی ایران تأكید كرد.

وی با قدردانی از كمك های بشردوستانه ایران به مردم سومالی خواستار استمرار این كمك ها شد.

سیام**1572



:: برچسب‌ها: دختر , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت سیما، شبكه دو سیما از ساعت 13 و 30 دقیقه تا 14 و 15 دقیقه بخشی از این رقابت‌ها را پخش می‌كند و سپس از ساعت 15 و 15 دقیقه تا 16 این رقابت‌ها از شبكه تهران پخش می‌شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شبكه یك سیما نیز از ساعت 16 تا 16 و 45 دقیقه پخش بازیهای المپیك را در جدول برنامه‌های خود قرار داده است و شبكه سه سیما نیز از ساعت 17 تا 17 و 45 دقیقه مسابقات را پخش می‌كنند.

شبكه سه همچنین از نیمه شب تا ساعت یك و 10 دقیقه بامداد، پخش مسابقات المپیك 2012 لندن را بر عهده دارد.

** همزمان با فرا رسیدن ماه مبارك رمضان ترتیل قرآن كریم از حرم مطهر امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم مطهر احمد ابن موسی (ع)، حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) و حرم هلال ابن علی (ع) به طور زنده و تولیدی از شبكه‌های یك، دو، سه، چهار، تهران، قرآن، آموزش، مستند و ورزش پخش می‌شود.

شبكه قرآن و معارف در سه نوبت بعد از نماز صبح، ساعت 10 و 15 دقیقه تلاوت قرآن كریم را به ترتیب از آران و بیدگل 'حرم هلال ابن علی (ع)' و حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) پوشش می‌دهد و ساعت 16 را نیز به ترتیل نوجوانان از استان ها اختصاص داده است.

شبكه یك نیز به صورت زنده بعد از نماز صبح، تلاوت قرآن كریم از حرم مطهر امام رضا (ع) را پوشش می‌دهد و شبكه دو سیما در ساعت 12 و 10 دقیقه و ساعت 17 و 30 دقیقه دو نیم‌جزء قرآن را برای علاقه‌مندان پخش می كند.

شبكه سه نیز ساعت 15 به صورت زنده از حرم مطهر حضرت معصومه (س) و شبكه چهار ساعت 11 صبح به صورت زنده از حرم مطهر احمدابن موسی (ع) تلاوت قرآن را پوشش خواهد داد.

شبكه‌های تهران، آموزش، مستند و ورزش نیز از دیگر شبكه هایی هستند كه پخش تلاوت قرآن كریم را در دستور كار خود قرار داده‌اند.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: زمستان , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا دكتر'مهدی فیض'روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود:دانشگاه جامع علمی و كاربردی كشور در راستای حفظ ماهیت مهارتی خود 100رشته را بدلیل نظری بودن در سال جاری منحل و عناوین و محتوای صد رشته دیگر را نیز تغییر می دهد.

وی همچنین از ایجاد 300رشته جدید در سال جاری خبر داد و اضافه كرد: تا پایان سال جاری مجموعا 900 رشته در این دانشگاه فعال خواهد بود.

فیض با اشاره به پذیرش دانشجوی كارشناسی ارشد و دكترا در این دانشگاه برای اولین بار اظهار داشت:در اردیبهشت سال جاری آزمون كارشناسی ارشد این دانشگاه با حضور 36هزار داوطلب برگزار شد كه بعلت محدودیت در فضاهای اموزشی تنها 200دانشجو برای تحصیل در 16رشته پذیرفته می شوند.

وی در ادامه پیشگیری از حذف مشاغل سنتی با رویكرد علمی را از جمله سیاست های دانشگاه جامع علمی و كاربردی عنوان كرد و افزود:بر این اساس باید لزوم تناسب عناوین رشته ها با عناوین شغلی جامعه رعایت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و كاربردی كشور در ادامه با محدود خواندن فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه بعلت قلت تعداد دانشجو در مراكز مختلف دانشگاه ازایجاد باشگاه دانشجویان علمی و كاربردی خبر داد و افزود:با ایجاد این باشگاه فعالیت های فوق برنامه دانشجویی ساماندهی خواهد شد.

فیض با اشاره به اینكه دانشگاه جامع علمی و كاربری در سال جاری برای اولین بار در ردیف بودجه اعتباری قرار گرفته است اظهار داشت: این بودجه مربوط به پروژه های عمرانی دانشگاه بوده و در سال جاری ده واحد استانی با این بودجه احداث خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و كاربردی كشور افزود:هم اكنون نیز فرایند ساخت چهار واحد دانشگاه در استان قزوین،زنجان،خوزستان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استان قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: هم اكنون این دانشگاه در راستای تقویت مهارت آموزی 18مركز استانی را در چهار حوزه صنعت ،كشاورزی،مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر تاسیس كرده است.

'یوسف گرجی' با بیان اینكه سیاست كلی آموزش های مهارتی در كشور شكل گیری رشته ها در كنار صنایع است افزود: استان قزوین نیز در همین راستا به ایجاد دانشگاه هایی در كنار صنایع موجود اقدام كرده است.

وی تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه در قزوین را 8هزار و 500نفر ذكر كرد و افزود:هم اكنون نیز 10هزار و 400دانشجو در مراكز دانشگاه جامع علمی و كاربردی استان قزوین تحصیل می كنند.

گرجی با تاكید بر كاربردی بودن آموزش ها در این دانشگاه خاطرنشان كرد:برخلاف دانشگاه های نظری كه تنها سی درصد به آموزش های كارگاهی می پردازند آموزش های موجود در واحدهای علمی و كاربردی 70درصد كارگاهی و تنها 30درصد بصورت نظری ارائه می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی و كاربردی استان قزوین افزود:ضرورت توجه به كاربردی بودن آموزش ها در این دانشگاه با هدف تربیت نیروهای ماهری است كه جامعه نیاز ویژه ای به حرفه آنها دارد.

7388/ 1644/506



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , هنر , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

مقامات نظامی ایران اخیرا از آمادگی خود برای بستن تنگه هرمز گفته‌اند

سرتیپ محمود فهیمی، معاون عملیات نیروی دریایی سپاه، به خبرگزاری فارس گفته است که نیروی دریایی سپاه در زمینه مین، مین‌ریزی و مین‌روبی تسلط دارد و ایالات متحده توانایی مقابله در این خصوص را ندارد.

آقای فهیمی امروز چهارشنبه، ۲۸ تیر، گفته است: "آمریکا نمی‌تواند کاری در حوزه مین‌روبی انجام دهد."

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا اعلام کرده است به همراه بیست متحد خود در خلیج فارس مانور مین‌روبی انجام خواهد داد.

آمریکا گفته است هدف این مانور تمرینی دفاعی حفاظت از تردد دریایی در آب‌های بین المللی و خاورمیانه است.

'اقدام تبلیغاتی'

با این حال، علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران، بخش عمده جابجایی و تغییر در ناوگان آمریکا در خلیج فارس را اقدامی "رسانه‌ای و تبلیغاتی" توصیف کرده و گفته است که این اقدامات آمریکا به دلیل "هراس دشمنان" از تهدید مقامات ایران است که گفته‌اند "در صورتی که امنیت ملی ایران در منطقه به خطر بیفتد، امنیتی برای آمریکا و هم‌پیمانانش وجود نخواهد داشت."

او آنچه را شرارت‌های آمریکا طی سالیان متمادی در منطقه خواند، از جمله عواملی توصیف کرد که موجب ارتقای آمادگی و توان رزم نیروی دریایی سپاه شده است.

او اضافه کرد که نیروی دریایی سپاه ایران پس از پایان جنگ با عراق هیچگاه در شرایط عادی نبوده و این نیرو "در برابر تهدیدات دشمنان در ابعاد نظامی در شرایط فوق‌العاده‌ای به سر می‌برد."

این فرمانده ارشد نظامی در ایران گفت که نیروی دریایی سپاه تمام "اقدامات دشمن" را به طور کامل رصد می‌کند.

آقای فدوی اضافه کرد که آمادگی نیروهای مسلح ایران، کسانی را که او دشمنان خواند، از به کار بردن راهکار اقدام نظامی مایوس کرده است و به همین دلیل آنها به دنبال استفاده از ابزار تحریم و اعمال فشارهای اقتصادی، سیاسی و حقوقی علیه ایران بوده‌اند.

انسداد تنگه هرمز

اخیرا و در پی تشدید تحریم‌ها علیه ایران، مقامات ایرانی تهدیدهای خود درباره بستن احتمالی تنگه هرمز را، در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی ایران، افزایش داده‌اند.

گزارش شده است که نمایندگان مجلس ایران در حال آماده کردن طرحی هستند که به موجب آن تنگه هرمز می‌بایست "تا برآورده شدن خواسته‌های ایران" بسته شود.

آمریکا در هفته‌های اخیر توان مین‌‎روبی خود را در خلیج فارس افزایش داده است و تعداد مین‌روب های این کشور با دو برابر افزایش به ۸ فروند رسیده و ۴ هلیکوپتر مین‌روب نیز در این منطقه مستقر کرده است.

آقای فهیمی تلاش ایالات متحده برای استفاده از مین‌روب‌های بدون سرنشین را "نشانه ضعف" آمریکا دانسته و گفته است: "آمریکایی‌ها در خیلی موارد حرف می‌زنند، ولی در عمل با مشکل مواجه هستند."



:: برچسب‌ها: سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا از بیروت، وزیر امور خارجه كشورمان در این پیام با اشاره به تاریخ درخشان مبارزات قهرمانانه مردم غیور و عزیز لبنان در دفاع از سرزمین خود در برابر تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی، این مقاومت ها را مایه فخر و مباهات همه آزادگان جهان برشمرده و تاكید كرده است: پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه در راس افتخارات مردم عزیز لبنان به یادگار مانده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: ثبات، امنیت، آبادانی و سربلندی لبنان آرزوی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران است و بی‌شك با درایت مقام‌ها، رهبران و گروه‌های مختلف سیاسی شاهد لبنانی پیشرفته و زیباتر خواهیم بود و مناسبات برادرانه بین دو كشور نیز در همه زمینه‌ها توسعه خواهد یافت.

در این ملاقات درباره ی اجلاس جنبش عدم تعهد كه از تاریخ 5 -10 شهریور در سطوح كارشناسان، وزراء و سران به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می گردد، گفت وگو شد.

وزیر خارجه لبنان در این دیدار ضمن تشكر از وزیر خارجه كشورمان، مراتب تقدیر خود و دولت لبنان را نسبت به حمایت های جمهوری اسلامی ایران از این كشور ابراز كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم در این دیدار از اهتمام لبنان به پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان به ویژه حضور و سخنرانی وزیر خارجه لبنان در مراسم برگزار شده در منطقه صفر مرزی لبنان با فلسطین اشغالی در مارون الراس تقدیر كرد.

خاورم**1030**1369



:: برچسب‌ها: جدید , خانه , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار ایرنا ،‌ مدیرعامل صندوق توسعه ملی روز چهارشنبه در آیین انعقاد این قرارداد، ابراز امیدواری کرد با عقد چنین قراردادهایی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، منابع مالی بخش خصوصی بویژه طرحهای صادرات محور تامین شود و در جهت افزایش صادرات غیر نفتی حرکت کنیم .

'محمدرضا فرزین' افزود: تاکنون صندوق توسعه ملی 24 میلیارد و 670 میلیون دلار قرار داد عاملیت با بانک ها امضا کرده است که با اضافه شدن رقم 5/2 میلیارد دلاری امروز ،‌حجم قراردادهای عاملیت صندوق با بانک های کشور به بیش از 27 میلیارد دلار رسید.

به گفته ی مدیرعامل صندوق توسعه ملی ،‌ بانکها نیز تاکنون 11 میلیارد دلار از منابع یاد شده را در اختیار متقاضیان و پروژه های مختلف قرار داده اند.

فرزین با اشاره به اینکه ‌منابع صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت و فرآورده های نفتی تامین می شود،‌ گفت: امسال 23 درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت به این صندوق واریز می شود تا بصورت تسهیلات ارزی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی درباره نرخ سود تسهیلات پرداختی از محل منابع صندوق توسعه ملی گفت: نرخ سود تسهیلات شش درصد ، ‌اما برای بخش آب ،‌کشاورزی و مناطق محروم و صادرات پنج درصد است.

فرزین افزود: البته این نرخ سود بین صندوق و بانک های عامل تقسیم می شود ، ‌بطوریکه 60 درصد نرخ سود(یعنی 6/3 درصد سود) بعنوان سهم صندوق توسعه ملی و 40 درصد نرخ سود ( یعنی 4/2 درصد )‌ بعنوان سهم بانک عامل تلقی می شود .

وی تاکید کرد که تسهیلات صندوق توسعه ملی بصورت ارزی پرداخت می شود و بازپرداخت آن نیز باید بصورت ارزی باشد.

فرزین در مورد معرفی 2 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی گفت: مجلس تصمیم جدیدی برای معرفی نماینده به هیات امنا نگرفته و همچنان آقایان مصباحی مقدم و قادری نمایندگان مجلس در هیات امنای صندوق هستند.

وی در مورد پوشش بیمه ای نوسانات نرخ ارز گفت: ‌براساس ماده 72 قانون برنامه پنجم ، بیمه مرکزی تصمیم گرفته است 25 درصد نوسانات نرخ ارز را پوشش بیمه ای بدهد .

مدیرعامل صندوق توسعه ملی در مورد نظارت بر استفاده از منابع صندوق گفت:‌این نظارت در 2 بعد صورت می گیرد ،‌ بخشی از نظارت از طریق صندوق است و بخشی نیز توسط بانکهای عامل انجام می شود .

مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز در آیین امضای این قرارداد عاملیت گفت:‌ باید به صندوق توسعه ملی بعنوان نقطه اعتلای ملی نگاه کرد و ایجاد چنین صندوقی را باید به سیاست گذاران و تصمیم گیرن کشور تبریک گفت.

'مجید قاسمی' گفت: ‌‌اداره بیش از 20 درصد درآمدهای نفتی کشور یک وظیفه مهم و ملی است که به عهده مسئولان صندوق توسعه ملی گذاشته شده است .

وی افزود: از آرزوهای دیرینه ما ایجاد چنین صندوقی در کشور بود که در برنامه پنجم توسعه این موضوع دیده شد و دولت نیز به جد آن را دنبال کرد و اکنون شاهد فعالیت این صندوق هستیم .

وی گفت: بانک پاسارگاد طرحهای متعددی را در دست بررسی دارد و پس از ارزیابی این طرحها بر اساس شاخص هایی مانند اقتصادی بودن و صادرات محور بودن، تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار می دهد.

به گفته ی قاسمی ، ‌بانک پاسارگاد در رتبه بندی های جهانی از رتبه 471 به 266 ارتقا یافته و همچنین جزو 10 بانک پیشرو دنیا است .

اقتصام **‌1579 **1561



:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران ،' كریم شیرمحمدی' هدف از برگزاری نخستین دوره طرح تابستانه مهندسین فردا ،را استعدادیابی و غنی سازی اوقات فراغت كودكان و نوجوانان عنوان كرد.

وی اظهار داشت: این دوره با بهره گیری از روش آموزش مسئله محور ، ویژه دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی تا دبیرستان و به منظور ایجاد خلاقیت و نوآوری در 5پنج رشته ICDL KIDS، ربات جنگجو، سازه های ماكارونی و بورس و تجارت الكترونیك اجرا خواهد شد.

شیرمحمدی در پایان افزود: این طرح از مرداد ماه سال جاری در سطح استان تهران و سایر استان های كشور به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

اقتصام ** 9123 **1561



:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه تهران، 'مجید نامجو' وزیر نیرو سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران است كه در خصوص شعار امسال مبنی بر 'سال تولید ملی ، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' سخنرانی می كند.

'همایون هاشمی' رییس سازمان بهزیستی از جمله دیگر سخنران پیش از خطبه های نماز جمله این هفته تهران است.

مراسم نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران از ساعت 11:50 دقیقه با تلاوت آیاتی از كلام الله مجید در دانشگاه تهران آغاز می شود.

سیام**1478 1418



:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'فاطمه قربان' روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش كشور در مركز همایش های رازی از مدیران مناطق آموزش و پرورش خواست مدارس تازه تاسیس را ابتدا به دانش آموزان ابتدایی و در صورت نیاز به هنرستان های فنی و حرفه ای اختصاص دهند.

وی خواستار آماده شدن مدارس ابتدایی تا اول مهرماه شد.

قربان در بخش دیگری از سخنانش در مورد ساماندهی نیروی انسانی گفت: باید ابلاغ معلمان به ویژه معلمان پایه اول تا پایه ششم دوره ابتدایی به صورت رایانه ای صورت گیرد.

وی افزود: حتی الامكان نیروهای كارمعین، تربیت معلم و آموزشیاران نهضت سوادآموزی جدید الورود باید در حاشیه و روستا ساماندهی شوند و نیروهای باتجربه در مراكز استان ها و شهرها به كار گرفته شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد به هیچ عنوان در روستاها نباید از سرباز معلم در كلاس های تك پستی - معلم، مدیر، ناظم و معاون اجرایی مدرسه - استفاده شود.

قربان ادامه داد: در مقطع ابتدایی نیروی انسانی را باید در اولویت اول ساماندهی قرار دهیم و از آموزگار در این مقطع نباید برای پست های اجرایی استفاده شود.

وی با اشاره به انسداد مبادی ورودی بیسوادی در كشور گفت: باید كودكان لازم التعلیم را شناسایی و نسبت به ثبت نام آنها اقدام كنیم.

این مقام مسوول افزود: دوره پیش دبستانی یك دوره غیررسمی و غیراجباری است و باید به شیوه غیردولتی و با مشاركت مردم مدیریت شود، البته افزایش مراكز بپیش دبستانی و نظارت بر این مراكز از وظایف آموزش و پرورش است.

اجتمام ** 9105 ** 1788 **1569



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، علی دایی در خصوص عدم برگزاری مسابقات جام حذفی گفت: برگزارنشدن این مسابقات به باشگاهها آسیب وارد می كند،این تصمیم منطقی نیست و در فوتبالی كه نتوان دو جام را برگزار كرد حرفه ای بودن معنایی ندارد.

وی افزود: در فوتبال ایران همواره تصمیمات جدیدو دور از انتظار تصویب می شود و عدم برگزاری جام حذفی به ضرر باشگاههایی است كه می خواهند از طریق این جام آسیایی شوند.

دایی در خصوص شرایط تیم راه آهن گفت:تمرینات را به دلیل تغییر در مالكیت باشگاه، دیر آغاز كردیم و به همین دلیل از لحاظ بدنی و تاكتیكی كمی عقب تر از دیگر تیم ها هستیم.

سرمربی راه اهن در خصوص دیدار با تیم نفت عنوان كرد: نفت سال گذشته نشان داد از تیم های باكیفیت لیگ است و من برای این تیم و همچنین منصور ابراهیم زاده كه هدایت نفتی ها را برعهده دارد احترام خاصی قائل هستم.

دایی در پاسخ به این پرسش كه آیا ازسوی باشگاه پرسپولیس مذاكره‌ای با وی به منظور سرمربیگری این تیم شده بود؟ گفت: هیچ مذاكره ای با پرسپولیس ها نداشتم.

وی در مورد برگزاری دیدارهای لیگ برتر در ماه مبارك رمضان اظهار داشت: بازی ها باید برگزار شود، چراكه پیش از این هم انجام می شد و هیچ مخالفتی هم از سوی مراجع وجود نداشت و اگر دیدارها لغو شود در ادامه مشكلات زیادی گریبان سازمان لیگ را خواهد گرفت.مگر ما تازه مسلمان شده ایم كه حالا مخالف برگزاری دیدارها در ماه مبارك رمضان هستیم.

دایی افزود: فكر می كنم برخی ها با طرح این مساله به دنبال مطرح كردن خود هستند.

وی در مورد بازیكنان جدید تیم راه آهن نیز عنوان كرد: تمامی این نفرات با نظر مستقیم من جذب شده اند و مطمئن باشید اجازه نداده ام كه دلالی به ما بازیكن سفارشی بدهد.

در ادامه این نشست سرمربی تیم فوتبال نفت تهران نیز گفت: در فصل نقل و انتقالات سعی كردیم تیم منسجمی را جمع‌آوری كنیم تا نتیجه خوبی بگیریم.

'منصور ابراهیم زاده' عنوان كرد: راه اهن تیمی است كه با حفظ تركیب فصل گذشته و كادر فنی مطرح خود، وارد لیگ دوازدهم شده است و این تیم اواخر فصل قبل نشان داد كه توانایی های زیادی دارد و ما نباید برابر آنها حتی دقیقه ای از بازی را از دست بدهیم.

وی در مورد شرایط نفت تهران گفت: بازیكنان جدید با نظر كادر فنی جذب شده اند و بامیانگین سنی 24 سال به مصاف حریفان می رویم و به دنبال كسب نتایج خوب هستیم.

ابراهیم‌زاده درخصوص احتمال عدم پخش دیدارهای لیگ برتر از تلویزیون گفت: تماشای مستقیم مسابقات حق مردم است و از طرفی هم باشگاهها باید حق خود را از پخش مسقیم بگیرند. در كشورهای مطرح نیز باشگاه ها بیشتر هزینه های خود را از طریق پخش مستقیم و تبلیغات تامین می كنند.

سرمربی نفت تهران در ادامه برگزاری مسابقات در ماه رمضان را بدون اشكال دانست و عنوان كرد: برگزاری دیدارها در این ماه محاسن زیادی دارد و نمی دانم چرا برخی ها به دنبال تعویق مسابقات هستند.

دیدارهای تیم های نفت تهران و راه اهن از هفته نخست لیگ برتر باشگاه های كشور فردا شب(پنجشنبه) برگزار خواهد شد.

ورزشی**3783**1590



:: برچسب‌ها: زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روزچهارشنبه ضمن محكوم كردن كشتار فجیع و آواره كردن هزاران مسلمان و تعرض به زنان و دختران و كودكان در میانمار، بر ضرورت همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان تاكید كرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدامات وحشیانه و غیرقانونی توسط گروه‌های افراطی كه نوعی نسل‌كشی علیه مسلمانان مظلوم در كشور میانمار شكل گرفته، مغایر با ارزش‌های آسمانی و انسانی در زمینه زندگی مسالمت‌آمیز و احترام به حقوق انسان‌ها است.

این مجمع می افزاید: اینك وظیفه علما و اندیشمندان كشورهای اسلامی است كه با ایجاد آرامش بین آحاد مسلمانان در واكنش به این‌گونه حوادث متحدتر عمل كنند. زیرا سكوت در برابر این‌گونه وقایع نشان از بی‌تفاوتی به سیاست ارزش‌گرا و حقوق بشری است در حالی‌كه انسان‌ها در همه جا باید از حقوق انسانی خود برخوردار باشند و مورد ظلم و ستم قرار نگیرند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان ملل، سازمان همكاری اسلامی، دیده‌بان حقوق بشر و دیگر محافل بشر دوستانه، خواستار شد سكوت خود را بشكنند و با اقدامات فوری مانع نسل‌كشی مسلمانان در آن كشور شوند.

فراهنگ**1003**1588



:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا ، خبرنگاران گفتند شاهد بوده اند كه (ش) ، دو خبرنگار ایرنا و ایسنا مركز همدان را با خشونت به دفتر رییس حراست شركت مخابرات كشانده است.

آنان گفتند، این كارمند مخابرات همدان در میان بهت و حیرت حاضران دو خبرنگار زن را بدون توجه به مسائل شرعی ، مورد حمله قرار داد و گوشی های همراه آنان را ضبط كرد.

خبرنگاران ایرنا و ایسنا حدود سه ساعت در دفتر رییس حراست شركت مخابرات استان همدان بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

تاكنون كسی پاسخگوی این سوال كه یك كارمند حراست برچه اساسی می تواند یك خبرنگار زن را مورد ضرب و شتم قرار دهد و روسری را از سرش بردارد و بر پایه كدام حكم می تواند بازداشت و بازجویی كند، نبوده است.

اینكه یك تجمع به حق یا ناحق برگزار شود ارتباطی به خبرنگار ندارد اما خبرنگاران رسالت دارند نسبت به پوشش خبری اقدام كنند.

خبرنگاران معقتدند: عصبانیت و فرار از یك واقعیت، موید ضعف در مدیریت یك دستگاه اجرایی است كه اگر غیر از این بود وی می بایست بجای برخورد با رسولان قلم و بی حرمتی به افرادی كه كمترین نقشی در بروز یك ماجرا ندارند به رفع ابهام و اطلاع رسانی صحیح می پرداختند.

آنها می گویند به نظر می رسد پس از سه دهه از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی در ایران هنوز هستند مسئولانی كه از رسالت رسانه ها آگاه نیستند ، برخی از آنان خود را تافته جدا بافته می دانند و برخلاف اتتظار و رویه دولت خدمتگزار ، هیچ اعتراضی را تحمل نمی كنند.

روزنامه نگاران و خبرنگاران از مدیركل مخابرات استان همدان خواستند ضمن عذرخواهی و دلجویی از خبرنگارانی كه مورد بی حرمتی و ضرب و شتم قرار گرفته اند با كارمند خاطی برخورد نماید.

7529/576 **



:: برچسب‌ها: سان , باغ وحش , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()