مدیران دو كمپانی بین المللی تئاتر درگذشت حمید سمندریان ر تسلیت گفتند
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'نلسون فرناندز' و 'روجر مك كان' دو استاد و مدیر كمپانی های بین المللی تئاتر، طی ارسال پیامی به مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، درگذشت استاد حمید سمندریان، پدر تئاتر نوین ایران را از طریق فضای مجازی تسلیت گفتند.

در بخشی از این پیام آمده است، زنده یاد حمید سمندریان، یكی از برجسته ترین اساتید تئاتر ایران بود، كه شاگردان فعال و مستعدی را در عرصه تئاتر بین الملل معرفی كرده است.

'نلسون فرناندز'، به مدت چهار سال متمادی مدیر كارگاه های آموزشی مدیریت تئاتر در ایران بوده و از افراد تاثیر گذار در روند شناساندن تئاتر ایران به كشورهای دیگر است. وی در سفرهای مكرری كه به ایران داشته، با استاد سمندریان آشنا شده بود.

'روجر مك كان'، استاد كارگاه های آموزشی مدیریت تئاتر، تهیه كننده بین المللی تئاتر و نمایشگر عروسكی است و دارای سوابق درخشانی در زمینه آموزش و برپایی كارگاه های بین المللی است.

پیش از این 'پیتر اشتاین'، كارگردان برجسته تئاتر به مناسبت درگذشت استاد سمندریان در تماسی تلفنی به هما روستا، درگذشت استاد حمید سمندریان را تسلیت گفت و فقدان این هنرمند را ضایعه‌ای بزرگ دانست.

وی گفت: در سفری كه پیش از این به ایران داشتم از بیماری سمندریان مطلع شدم ولی در آن زمان فرصت اینكه در كنار شما حضور پیدا كنم به من دست نداد.

این كارگردان شناخته شده تئاتر تأكید كرد: سمندریان از هنرمندان برجسته و بزرگی بود و فقدان او ضایعه بزرگی است.

استاد سمندریان از شاگردان 'ادوارد ماركس' از كارگردان‌ها و مدرسان برجسته تئاتر دنیا بود كه در آن ایام به همراه 'پیتر اشتاین' و هنرمندان باسابقه و برجسته دیگری به تحصیل و تجربه در رشته تئاتر پرداخت.

زنده یاد سمندریان 22 تیرماه بعد از طی كردن دوره سخت بیماری سرطان كبد در سن 81 سالگی دار فانی را وداع گفت.

** ساعت اجرای نمایش'33درصد نیل سایمون' تغییر می كند

همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان ساعت اجرای نمایش'33 درصد نیل سایمون' به كارگردانی افسانه ماهیان از 31 تیرماه، در تماشاخانه ایرانشهر تغییر خواهد كرد.

نمایش' 33درصد نیل سایمون' به كارگردانی افسانه ماهیان با مدت زمان 90 دقیقه در ایام ماه مبارك رمضان هر روز به جز روزهای شنبه از ساعت 20 و 45 دقیقه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

در این نمایش بازیگرانی چون علی سرابی، آیداكیخائی، مسعود میر طاهری و الیكا عبدالرزاق به ایفای نقش می پردازند.

نمایش 'شب روی سنگ فرش خیس' به كارگردانی هادی مرزبان از دیگر آثار نمایشی مجموعه تماشاخانه ایرانشهر است كه با بازی هنرمندانی چون بهزاد فراهانی، فردوس كاویانی، فرزانه كابلی، ایوب آقا خانی، بهرام ابراهیمی، شیوا مكی نیان، نیكی مظفری، مهدی عبادتی و علی رامز هر روز به جز شنبه ها از ساعت 19 در سالن شماره یك مجموعه تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود.

همچنین تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران نیز این روزها با دو نمایش 60 دقیقه ای 'حساب پرداخت نمی شه' به كارگردانی هادی عامل هاشمی و 'چهره مرد هنرمند در جوانی' به كارگردانی مصطفی هرآئینی پذیرای علاقمندان به هنرهای نمایشی است.

فراهنگ**9266





:: برچسب‌ها: آلمان , توکیو , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: