فروش آثار هنری در ایران نیاز به فرهنگ سازی دارد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حمید شاه آبادی ، شامگاه چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران در اردبیل افزود : واقعیت این است كه ایران در زمینه تولید آثار هنری بی نظیر است و جمعیت زیادی از هنرمندان را داریم كه چه از آنان حمایت كنیم و یا نكنیم به آفرینش آثار هنری می پردازند.

وی اظهار كرد : آثاراین هنرمندان كه خلاقانه است به تعداد فراوان در گوشه های منازل و یا نگارخانه ها نگهداری می شوند و این درحالیست هر فردی كه وارد ایران می شود با مشاهده چهره شهرها و اماكن عمومی این سوال برایش ایجاد می شود كه كشوری با این قدمت و سابقه تاریخی و با این فرهنگ و تمدن درخشان چرا در مكانهای عمومی آن هیچگونه نمادی از فرهنگ و تمدن این سرزمین مشاهده نمی شوند.

وی تصریح كرد كه اداره ها و سازمانهای گوناگون ساختمانها و فضاهای متعددی را در نقاط مختلف ایران با هزینه های كلان می سازند و حتی یك هزارم مبلغی را كه برای این ساختمان های عظیم هزینه نموده اند برای خرید آثار هنری ارزشمند خرج نمی كنند.

شاه آبادی با اشاره به اینكه جریان فروش آثار هنری فرهنگسازی می خواهد خاطرنشان كرد باید كاری كنیم كه مردم خریدن آثار هنری را به عنوان یك نیاز در زندگی روزمره خودشان بدانند.

وی یادآوری كرد باید به جایی برسیم كه اگر یك فرد وارد شهری در ایران شود با مشاهده آثار ، نمادها و المانهای هنری آن شهر با فرهنگ ، قدمت و دیگر خصوصیات آن منطقه آشنا شوند.

وی ادامه داد اینكه علایق مردم ، فرهنگ ، تمدن ، قدمت و سایر موارد مشابه یك سرزمین چه چیزهایی هستند باید در قسمت فعالیتهای هنری و آفرینش آثار ارزشمند هنری كه در نقاط گوناگون یك شهر در معرض دید مردم هستند بیان شوند.

او گفت : دستور صریح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است كه مكان های دائمی برای فروش آثار هنری ایجاد شوند و تلاشمان بر این است كه كاری را كه به شكل جدی شروع كرده ایم ادامه دهیم و این اماكن دائمی را با همكاری اداره های دولتی و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فروش آثار هنری هنرمندان راه اندازی كنیم.

وی توجه به نگارخانه ها در سراسر ایران را كه حاوی آثار هنری ارزشمند باشند از دیگر مواردی دانست كه مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن تاكید دارد.

وی خاطرنشان كرد كه برای مثال شهری مانند اردبیل با این قدمت و سابقه تاریخی كهن چرا باید فاقد حتی یك نگارخانه تخصصی باشد و روی این اساس تلاش برای افزایش كمی و كیفی نگارخانه ها و حمایت از نگارخانه داران از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

وی بیان كرد باید كاری شود كه حرفه نگارخانه داری درآمد اقتصادی خود را بتواند در حداقل خودش تامین كند و این مستلزم فرهنگ سازی و جریان سازی در قسمت هنرهای تجسمی در كشور می باشد.

592 / 3404





:: برچسب‌ها: گل , انگور چینی , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: