توسعه سینمای ارزشی باید در پژوهشهای دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد
نوشته شده توسط : boudika

'جواد شمقدری' روز چهارشنبه در مراسم گشایش همایش بین المللی و بین رشته ای هنر، زبان و فناوری در مشهد افزود: بزرگترین پرسش صنعت سینما از جامعه علمی و دانشگاهی این است كه چگونه پژوهشهای بنیادین با هدف ترسیم چشم ‌انداز سینمای متعالی در آینده شكل می‌گیرد.

وی گفت: گفتمان حاكم بر مدیران سینمایی باید بهبود وضع موجود و حركت به سمت آفرینش آثار فاخر و خلاق باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییرات و پیچیدگیهای روزافزون فناوری در بخشهای مختلف از جمله امور سینمایی افزود: با توجه به این مسائل پیش بینی می شود كه فرآیند خلاقیت و آفرینش آثار هنری مسیر متفاوتی را نسبت به گذشته تجربه كند.

وی گفت: گرچه هویت و ماهیت اثر و پیام یك جهت بیشتر ندارد ولی امروز صنعت سینما بیش از هر زمان دیگر نیازمند یافته‌ها و تلاشها‌ی علمی و فكری پژوهشگران برای رسیدن به سینمای آرمانی و متعالی است.

شمقدری افزود: در خصوص ارتباط بین هنر، فناوری و سینما چند نظریه وجود دارد، برخی بر این باورند سینما به لحاظ گستردگی و اثربخشی ذات هنر در راس هنرها است.

وی گفت: دسته دوم هم سینما را یك هنر می دانند كه تحت سیطره فناوری قرار گرفته است و گروه سوم نیز اعتقاد دارند كه سینما ماهیت تكنولوژیك داشته و هنر به شمار نمی‌ رود.

او اضافه كرد: نگاه چهارمی هم سینما را تلفیق هنر و فناوری می داند.

وی گفت: نگاه پنجم به هنر، فناوری و سینما نگاهی افراطی به این مقوله ها و بر این باور است كه سینما هر چند از ساحت هنر وام گرفته باشد و یا نگرفته باشد، در ذات خود هنر است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان كرد: در مقابل این نظریات گوناگون و برخی موارد متضاد آن چیزی كه غیرقابل كتمان بوده تلفیق این دو حوزه با یكدیگر است.

وی اظهار داشت: فناوری دارای دو لبه است، از یك سو نابودكننده گذشته و از سوی دیگر آفریننده آینده و از طرف دیگر سنتها و شیوه ‌ها گذشته را بدون هیچ مصلحتی نابود می‌ كند و شیوه‌های جدید را بدون هیچ گزینشی می‌آفریند.

همایش بین المللی هنر، زبان و فناوری با هدف ارتقا مشاركت و همكاریهای ملی و بین المللی برای تلفیق آنها، افزایش توان ملی در حوزه های هنری، علمی و فناوری با حضور 550 نفر از پژوهشگران، اساتید و دانشجویان دانشگاههای جهان طی روزهای 28 تا 30 تیر ماه جاری در مشهد ادامه دارد.ك/2

7490/659





:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: