هشت هزار فقره پرونده موقوفه خواری در كشور تشكیل شده است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا،' تقی رضایار' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مشكل وقف را موقوفه خواری عنوان و خاطرنشان كرد: در بیشتر موارد موقوفات زمین یا مغازه است كه موارد مصرف آنها تعیین می‌شود، اما متاسفانه با موقوفه خواری، برخی مانع از استفاده صحیح از اموال وقفی می‌شوند.

رضایار با بیان اینكه سازمان اوقاف مسوول رسیدگی و احیای موقوفات است، تصریح كرد: دستگاه قضایی در كنار مجموعه اوقاف و امور خیریه در زمینه رفع تصرف از موقوفات ماموریت مهم و خطیری بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینكه سنت حسنه وقف همواره در آموزه های دینی مورد تاكید بوده است، افزود: در طول تاریخ موقوفات واقفین همواره نقش بسیار مهمی در توسعه مدارس علمیه و كمك به ترویج آموزه های دینی داشته است و این مهم باید همچنان به عنوان یك فرهنگ توسعه یابد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با اشاره بر اهمیت جهت‌ دهی به نیات واقفان باتوجه به نیازهای روز جامعه اسلامی، گفت: قبل از انقلاب اسلامی متاسفانه بسیاری از موقوفات تخریب و یا تصرف شدند كه امروز رسالت اوقاف رفع تصرف و احیای موقوفات در كشور است.

رضایار اضافه كرد: توجه به اهمیت نقش واقفان در رفع محرومیت، گسترش مبانی دینی و نیات عام‌المنفعه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و امروز همه وظیفه داریم در تعارض میان شرع و قانون، رای به شرع دهیم تا در جهت احیای موقوفات حركت كنیم.

وی با اشاره به نقش موقوفات، بقاع متبركه و امامزادگان در احیای شعائر اسلامی گفت: امروز تعدادی از حوزه‌های علمیه، مساجد و برخی از مدارس به ‌وسطه درآمدهای حاصل از موقوفات اداره می شوند كه لازم است برای ترویج فرهنگ وقف و موقوفه ‌داری بیش از گذشته در جامعه فرهنگ سازی شود.

رضایار در پایان از سند دار شدن 40 درصد از موقوفات كشور خبر داد.

7390/ 614/ 1644/506





:: برچسب‌ها: زن ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: