450هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی و كاربردی كشور تحصیل می كنند
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا دكتر'مهدی فیض'روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود:دانشگاه جامع علمی و كاربردی كشور در راستای حفظ ماهیت مهارتی خود 100رشته را بدلیل نظری بودن در سال جاری منحل و عناوین و محتوای صد رشته دیگر را نیز تغییر می دهد.

وی همچنین از ایجاد 300رشته جدید در سال جاری خبر داد و اضافه كرد: تا پایان سال جاری مجموعا 900 رشته در این دانشگاه فعال خواهد بود.

فیض با اشاره به پذیرش دانشجوی كارشناسی ارشد و دكترا در این دانشگاه برای اولین بار اظهار داشت:در اردیبهشت سال جاری آزمون كارشناسی ارشد این دانشگاه با حضور 36هزار داوطلب برگزار شد كه بعلت محدودیت در فضاهای اموزشی تنها 200دانشجو برای تحصیل در 16رشته پذیرفته می شوند.

وی در ادامه پیشگیری از حذف مشاغل سنتی با رویكرد علمی را از جمله سیاست های دانشگاه جامع علمی و كاربردی عنوان كرد و افزود:بر این اساس باید لزوم تناسب عناوین رشته ها با عناوین شغلی جامعه رعایت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و كاربردی كشور در ادامه با محدود خواندن فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه بعلت قلت تعداد دانشجو در مراكز مختلف دانشگاه ازایجاد باشگاه دانشجویان علمی و كاربردی خبر داد و افزود:با ایجاد این باشگاه فعالیت های فوق برنامه دانشجویی ساماندهی خواهد شد.

فیض با اشاره به اینكه دانشگاه جامع علمی و كاربری در سال جاری برای اولین بار در ردیف بودجه اعتباری قرار گرفته است اظهار داشت: این بودجه مربوط به پروژه های عمرانی دانشگاه بوده و در سال جاری ده واحد استانی با این بودجه احداث خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و كاربردی كشور افزود:هم اكنون نیز فرایند ساخت چهار واحد دانشگاه در استان قزوین،زنجان،خوزستان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استان قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: هم اكنون این دانشگاه در راستای تقویت مهارت آموزی 18مركز استانی را در چهار حوزه صنعت ،كشاورزی،مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر تاسیس كرده است.

'یوسف گرجی' با بیان اینكه سیاست كلی آموزش های مهارتی در كشور شكل گیری رشته ها در كنار صنایع است افزود: استان قزوین نیز در همین راستا به ایجاد دانشگاه هایی در كنار صنایع موجود اقدام كرده است.

وی تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه در قزوین را 8هزار و 500نفر ذكر كرد و افزود:هم اكنون نیز 10هزار و 400دانشجو در مراكز دانشگاه جامع علمی و كاربردی استان قزوین تحصیل می كنند.

گرجی با تاكید بر كاربردی بودن آموزش ها در این دانشگاه خاطرنشان كرد:برخلاف دانشگاه های نظری كه تنها سی درصد به آموزش های كارگاهی می پردازند آموزش های موجود در واحدهای علمی و كاربردی 70درصد كارگاهی و تنها 30درصد بصورت نظری ارائه می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی و كاربردی استان قزوین افزود:ضرورت توجه به كاربردی بودن آموزش ها در این دانشگاه با هدف تربیت نیروهای ماهری است كه جامعه نیاز ویژه ای به حرفه آنها دارد.

7388/ 1644/506





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , هنر , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: