نخستین كارخانه تخصصی ساخت لوكوموتیو در ایران مورد بهره برداری قرار گرفت
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این كارخانه تخصصی لوكوموتیو سازی پروژه ای برای انتقال دانش فنی و تولید است.

محمود احمدی نژاد پس از افتتاح و بهره برداری از این كارخانه تخصصی لوكوموتیو سازی از بخش های مختلف آن بازدید كرد.

احداث و راه اندازی نخستین كارخانه تخصصی تولید لوكوموتیو در داخل كشور و بومی سازی دانش ساخت لوكوموتیو با ظرفیت سالانه 120 دستگاه و افزایش ظرفیت تولیدی لوكوموتیوهای مسافری از جمله دستاوردهای بهره برداری از نخستین كارخانه تخصصی ساخت لوكوموتیو در كشورمان است.

امكان كاهش مصرف سوخت در بخش حمل و نقل مسافری ریلی تا میزان 10 درصد و بهره مندی از ظرفیت های صنایع پشتیبان داخل كشور به جهت تامین 50 درصد ملزومات ساخت لوكوموتیو از دیگر نتایج بهره برداری از نخستین كارخانه تخصصی لوكوموتیو سازی در كشور است.

از جمله اهداف طرح می توان به افزایش ناوگان لوكوموتیوهای فعال كشور به میزان 600 دستگاه، كاهش مصرف سوخت با ارتقای سطح تكنولوژی و انتقال دانش ساخت و تولید لوكوموتیو و بومی سازی آن در داخل كشور اشاره كرد.

همچنین امكان تولید برق مورد نیاز سالن های مسافری توسط لوكوموتیو و حذف واگن مولد برق از دیگر اهداف این طرح به شمار می رود.

حجم سرمایه گذاری جهت احداث كارخانه تولید لوكوموتیو حدود هزار میلیارد ریال است.

در حال حاضر تعداد كل لوكوموتیوهای مورد استفاده در بخش مسافری حدود 130 دستگاه لوكوموتیو است كه با اجرای كامل این پروژه تعداد لوكوموتیوهای آماده سرویس دهی به بخش مسافری بالغ بر 250 دستگاه خواهد شد و ظرفیت لوكوموتیوهای مسافری را به بیش از دو برابر افزایش خواهد داد.

از جمله ویژگی های لوكوموتیوهای این كارخانه تخصصی می توان به سیستم ترمز الكتروپنوماتیك، استفاده از سیستم كنترل بهینه توان، مصرف سوخت و كاهش آلایندگی و موتور دیزل مطابق با استانداردهای روز اروپا اشاره كرد.

سیام**9012**9132**





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: