حضور بانشاط مردم در نمایشگاه قرآن مسوولین را غافلگیر كرد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا هرچند در روزهای ابتدایی نمایشگاه قرآن همواره بازدیدكنندگان كمتری در این میعادگاه حضور پیدا می كنند ولی استقبال مردم در اولین شب از برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن كریم باعث شد تا برخی از مسوولین بخش های مختلف نمایشگاه با سرعت بیشتری خود را برای استقبال از بازدیدكنندگان آماده كنند.

بخش های نشر مكتوب و محصولات فرهنگی كه دارای بیشترین غرفه ها در شبستان مصلی هستند با استقبال مردم روبرو شد و برخی از بازدیدكنندگان در جستجوی كتاب یا محصول قرآنی مورد نیاز خود بودند.

یك بازدیدكننده، خوشحال از این كه توانسته بود كتاب مورد نظر خود را در نشر مكتوب پیدا كند، وضعیت نمایشگاه را مناسب و خوب توصیف كرد.

بخش رستاخیز قرآنی كه حاصل فعالیت های مركز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان است با استقبال مردم روبرو بود و یكی از مسوولین این بخش برای بازدیدكنندگان تصاویری را توضیح می داد كه با استفاده از هنر نقاشی، صحنه هایی از برزخ و قیامت را به تصویر می كشد.

بخش پژوهش یكی دیگر از بخش های فعال و آماده نمایشگاه بود كه پژوهشگران و روحانیان این بخش به سوالات و شبهات مردم پاسخ می دادند.

بخش های رسانه های دیجیتال، طرح ملی حفظ قرآن و دشمن شناسی نیز پذیرای جامعه قرآنی و علاقه مندان بود و بخش دشمن شناسی با نورپردازی مناسب و تصاویری زیبا بازدیدكنندگان را به سوی خود جذب می كرد.

سرو صدای كودكان كه مشغول بازی و تفریح در بخش كودك بودند، حكایت از جذاب بودن این بخش برای كودكانی داشت كه به همراه پدر و مادر خود به نمایشگاه آمده بودند.

بخش عفاف و حجاب با نمایش مدل های مختلف از چادر، مقنعه، شال و روسری از بخش های فعال بود و حضور جمعیت بانوان در این بخش حكایت از استقبال آنان داشت.

برخی از بازدیدكنندگان نمایشگاه امسال را نسبت به سال های گذشته بهتر ارزیابی می كردند و معتقد بودند كه اولین روز نمایشگاه در سال های گذشته تا این حد آماده نبود و برخی نیز غرفه آرایی برخی بخش ها در شبستان را زیبا و جالب توصیف می كردند.

البته برخی از امكانات در غرفه ها هنوز آماده نبود كه می توان به دستگاه كارت خوان اشاره كرد و مسوولین موسسات قرآنی كه از شهرستان های مختلف به نمایشگاه آمده بودند؛ از امكان خرید با كارت در اولین شب نمایشگاه محروم شدند.

هرچند شبستان مصلی پذیرای بازدیدكنندگان بود ولی برخی از بخش ها و غرفه های طبقه فوقانی شبستان همچنان مشغول آماده سازی و غرفه آرایی بودند.

یك بازدیدكننده كه از طبقه فوقانی شبستان مصلی بازدید می كرد، به خبرنگار ایرنا گفت: بوی چسب و رنگ مردم را آزار می دهد و با توجه به این كه نمایشگاه به صورت رسمی افتتاح شده، نباید شاهد غرفه های نیمه كاره باشیم.

وی افزود: مسوولین نمایشگاه بایستی چندین روز قبل از برگزاری نمایشگاه، مقدمات برپایی غرفه ها و بخش ها را آماده می كردند.

یكی از عكاسان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا به نشست خبری رییس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن اشاره كرد و گفت: حجت الاسلام 'حمید محمدی' چند روز پیش اعلام كرده بود كه برای برگزاری این نمایشگاه، شش ماه كار مداوم انجام شده ولی اگر واقعا شش ماه برنامه ریزی صورت گرفته باشد، نباید چنین وضعیتی مشاهده شود.

البته بیشتر بازدیدكنندگان از وضعیت مطلوب تهویه در اولین شب برگزاری نمایشگاه اظهار رضایت داشتند.

برخی از بازدیدكنندگان كه از شهرستان آمده بودند، از آماده نبودن برخی غرفه ها گلایه مند بودند. چون این افراد علاقه مند به بازدید از بخش های موردنظر خود بودند.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم كه از شب گذشته آغاز به كار كرد تا 24 مرداد هر روز از ساعت 17 تا 24 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 24 پذیرای جامعه قرآنی و علاقه مندان به قرآن كریم است.

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: موزه , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: