فعالیت های قرآنی جمهوری اسلامی ایران مایه افتخارمسلمانان پاكستان است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگارمعارف ایرنا،'حاجی احسان الدین قریشی'كه عصر چهارشنبه به همراه كمیته قرآنی پنجاب از مركز طبع ونشر قرآن كریم بازدید می كرد،افزود: ما امیدواریم فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه همچنان ادامه داشته باشد.

قائم مقام مركز طبع و نشر قرآن كریم در این بازدید اظهار امیدواری كرد تا این مركز از تجربیات اساتید پاكستانی در ارتباط با مسائل مربوط به كتابت قرآن استفاده كند.

'علی سرابی' با اشاره به تحقیقات انجام گرفته پیرامون كتابت قرآن در مركز طبع و نشر قرآن كریم از اعزام تعدادی از اساتید قرآنی به كشورهای پاكستان و هندخبر داد و گفت: این سفر تحقیقاتی به منظور پژوهش هایی درباره كتابت قرآن به ویژه در میان مسلمانان شبه قاره هند صورت خواهد گرفت.

'سید مهدی سیف'عضو شورای تحقیق و پژوهش مركز طبع و نشر قرآن كریم نیز در این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی درباره عملكرد این مركز به كمیته قرآنی پنجاب گفت: بنابر تحقیقات انجام گرفته گسترده ترین و شایع ترین رسم الخط قرآنی در جهان اسلام رسم الخط پاكستان است.

وی افزود:درحدودیك میلیاردمسلمان با رسم الخط شبه قاره هندتلاوت می كنند و عربستان نیز مجبور شده تا قرآن با رسم الخط پاكستانی را در حد گسترده چاپ كرده و در مسجد الحرام و مسجد النبی در كنار رسم الخط 'عثمان طه' به زائران بیت الله عرضه كند.

سیف همچنین با بیان این كه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نظارتی بر چاپ قرآن وجود نداشت، افزود: بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل كتابت های متعدد قرآن و غلط های رایج موسساتی تشكیل شد و به تدریج رسم الخط قرآن ضابطه مند شد.

بنیانگذار شیوه جدید اعراب گذاری كم علامت اضافه كرد: در شیوه كتابت این مركز تلاش شده تا علائم قرآنی به كمترین میزان رسیده و از سال 74 تاكنون نزدیك به 18میلیون نسخه قرآن كریم در 85 نوع و قطع منتشرشده و با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

در ادامه این بازدید، كمیته قرآنی پنجاب پاكستان با مراحل انتشار و كتابت قرآن در مركز طبع و نشر قرآن از نزدیك آشنا شدند.

فراهنگ**1003**1590





:: برچسب‌ها: شهرستان , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: