دادگاه عالی مصر فرمان تشكیل پارلمان را لغو كرد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره،‌ به نقل از یك مقام قضایی مصر،‌ دادگاه عالی مصر حكم مسكوت گذاشتن فرمان رییس جمهوری را در تشكیل پارلمان صادر كرد.

روز یكشنبه گذشته،‌ با گذشت فقط هشت روز از ادای سوگند ریاست جمهوری توسط مرسی كه از اعضای سابق تشكیلات قدرتمند جمعیت اخوان المسلمین مصر بود،‌ وی فرمان تشكیل جلسه پارلمان این كشوررا صادر كرد.

این فرمان مرسی به نوعی تقابل بین رییس جمهوری و دادگاه عالی قانون اساسی مصر است كه با استناد به یك بند از قانون انتخابات این كشور،‌ نتایج انتخابات پارلمانی این كشور را غیرقانونی توصیف كرد.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ پارلمان اسلامگرای مصر، با وجود مخالفت شورای نظامی، كارش را از سر گرفت و روز سه شنبه تشكیل جلسه داد.

اگرچه جلسه پارلمان بسیار كوتاه بود و حدود پنج دقیقه به طول انجامید، اما این نشست نمادین، از سوی ناظران، به عنوان تقابل آشكار میان نیروهای مسلح مصر و رییس جمهوری و پارلمان اسلامگرای این كشور تفسیر شد.

'سعد الكتاتنی' رییس پارلمان مصر، امروز به نمایندگان گفت نهاد قانونگذاری قصد دارد به حكومت قانون و استقلال قوا احترام بگذارد و برای همین تصمیم دارد از دادگاه تجدید نظر تقاضای استیناف كند.

رییس جمهوری و رییس پارلمان مصر، هر دو عضو گروه اخوان المسلمین هستند كه سابقه سال ها مخالفت با حكومت 'حسنی مبارك' و شورای نظامی منصوب وی را دارد.

1682**1368**





:: برچسب‌ها: خام , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: