ایستگاه های مطالعه در سطح شهرهای كشور تشكیل می شود
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجدالدین معلمی روز سه شنبه در همایش كارشناسان فرهنگی كتابخانه های عمومی كشور در سرعین افزود: همچنین در این طرح برای كتابخوان كردن افراد كتاب نخوان ، كتاب های فاخر و پرتیراژ توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به انس و الفت مقام معظم رهبری با كتاب و كتاب خوانی و دغدغه ای كه ایشان در این زمینه دارند گفت: كتابخوان كردن مردم بر عهده همه دستگاههاست از این رو همه ما باید در زمینه كتابخوانی برنامه ریزی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: پیش از همه اینها خود مسوولان نهاد كتابخانه ها و كارشناسان باید كتابخوان باشند تا بتوانند سایر افراد را نیز به این سمت سوق دهند.

وی افزود: اولین برنامه نهاد پس از دیدار با مقام معظم رهبری در سال 90 اجرای طرح كتابخوانان حرفه ای بود.

وی از افزایش سه برابری اعتبارات توسعه طرح 'كتاب من' خبر داد و گفت: نهاد كتابخانه های عمومی پارسال بیشترین خرید در زمینه كتاب را در بین دستگاه ها با اختصاص 16 میلیارد ریال به خود اختصاص داد.

وی افزود: با در نظر گرفتن درجه هر كتابخانه بین 400 تا دو هزار و 500 جلد كتاب به طور سالانه دریافت می كند و هر كتابخانه به میزان 40 میلیون ریال خرید دارد.

وی گفت: برای اولین بار در سال گذشته جلسات نهضت مطالعه مفید با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف فرهنگی و اداری كشور تشكیل و قانونمند شد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و بودجه نیز به آن اختصاص یافت.

وی بیان كرد: توسعه خرید منابع به صورت متمركز و با نظر اعضا و همچنین حمایت از ناشران و نویسندگان جزو برنامه كاری نهاد كتابخانه ها در سال جاری است.

وی از سیستم شهرسازی انتقاد كرد و گفت: در سیستم شهرسازی كتابخانه سازی را جزو وظایف خود قرار نمی دهند كه این امر باید اصلاح شده و برای احداث كتابخانه های بزرگ با ظرفیت مناسب با هدف توسعه منابع محل مناسبی در سطح همه شهرستان ها مد نظر قرار گرفته شود.

8123/594/592 / 1539





:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: