شركت های توانمند داخلی موتور جستجوگر بومی طراحی كردند
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار ایرنا ،‌' علی حكیم جوادی' روز سه شنبه در سومین جشنواره ارزیابی وب گاه های حاكمیتی افزود: ‌هم اكنون حدود هشت شركت داخلی طرح های محكمی را ارایه كرده اند و انتظار دارند كه برای سرویس ایمیل بومی مجوز دریافت كنند .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران پیشنهاد كرد به جای پسوند ملی كه برای طرحها به كار می رود ، از پسوند بومی استفاده شود .

وی افزود: گاه با اضافه كردن یك پسوند ملی، طرح‌ها به دست انداز می افتد ، اما اگر این پسوند را با پسوند بومی تغییر دهیم، بخشی از این مشكل حل خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات افزود:‌ نباید افسوس شركت بزرگ خارجی را خورد،‌ ایجاد ایمیل كار سختی نیست ،‌ زمانی كه بخشنامه وزیر ارتباطات مبنی براستفاده بانك‌ها از ایمیل‌های ایرانی ابلاغ شد، بسیاری دچار این نگرانی بودند كه از این پس چه اتفاقی خواهد افتاد. اما همان طور كه دیدیم هیچ مشكلی ایجاد نشد.

وی گفت : بانك‌های مختلف در حال رقابت با یكدیگر هستند تا هر یك ایمیل خاص خود را طراحی كرده و به كاربران خود ارایه دهند.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه توسعه فناوری اطلاعات ،‌گفت: در زمان حمله بدافزار فلیم اولین كشوری بودیم كه متوجه حضور این بدافزار شده و آن را اعلام كردیم و حتی كسپرسكی نیز این موضوع را یك روز پس از ما اعلام كرد.

حكیم جوادی در مورد وجود شوراهای متعدد تصمیم گیری در حوزه فناوری اطلاعات گفت: مشكل عمده ما این است كه جزایری هستیم كه خیلی با یكدیگر تعامل نداریم و امیدواریم با ایجاد شورای عالی فضای مجازی به یكپارچگی برسیم .

وی در مورد تولید محتوی در فضای مجازی گفت:‌امروز هیچ دستگاه و نهادی نمی تواند بگوید كه من تولید كننده محتوی هستم ،‌ در حال حاضر روزانه 2.5 اگزابایت محتوا در دنیا تولید می‌شود ،‌شاید عده‌ای فكر كنند تمام این محتواها به واسطه‌ بخش‌های تجاری تولید می‌شود اما آمارهای جهانی گویای آن است كه مردم تولید محتوی می كنند .

اقتصام **‌1579**1601





:: برچسب‌ها: کودک , شهرستان , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: