المپیاد ورزشی دانشجویان، نیازمند تحول و نوآوری است
نوشته شده توسط : boudika

جمعی ازآنان درگفت وگوباخبرگزاری جمهوری اسلامی گفتند:درجریان مسابقات این المپیاد برگزاری مسابقات تفریحی همچون 'دارت' و' طناب كشی' در بین ورزشكاران رشته های مختلف می تواندبرجذابیت آن برای شركت كنندگان بیفراید.

به گفته آنان، از آنجایی كه در این المپیاد آشنایی دانشجویان با فرهنگ های مختلف دنبال می شود برگزاری بازیهای محلی و بومی استانها در حاشیه این مسابقات، نقش بسزایی در تبادل فرهنگی بین ورزشكاران و مضاعف شدن شور و نشاط آنان نیز خواهد داشت.

سرپرست فنی مسابقات فوتسال یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر با بیان اینكه سطح برخی از رقابت های فوتسال در این المپیاد عالی و برخی متوسط بود گفت: با توجه به اینكه هر چهار سال دانشجویان فارغ التحصیل می شوند دانشجویان جدیدی در این المپیاد شركت دارند.

'صغری سهرابیان' افزود: در این المپیاد دانشجویان علاوه بر آشنایی با فرهنگ یكدیگر ، بازیهای جوانمردانه را یاد می گیرند و در كنار ورزش قهرمانی نیز ورزش پهلوانی را آموزش می بینند.

وی با بیان اینكه هر كاری باید افقی داشته باشد و افق المپیاد انگیزه خوبی برای فعالیت و تلاش دانشجویان است گفت: برگزاری مسابقات تفریحی بین رشته های مختلف ورزشی در حاشیه این المپیاد می تواند جذابیت این المپیاد را برای دانشجویان دو چندان كند.

وی ضمن قدردانی از تلاش دست اندركاران برگزاری این مسابقات در خراسان جنوبی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از المپیاد به عنوان یك رویداد بزرگ ورزشی نام برد.

یكی از بازیكنان تیم فوتسال استان ایلام هم در حاشیه مسابقات این المپیاد به خبرنگار ایرنا گفت: آمادگی كامل تیم ها در این المپیاد موجب شده كه سطح بازیها از كیفیت خوبی برخوردار باشد.

'سهیلا رستمی' افزود: شور و نشاط در بین دانشجویان و آشنایی آنها با یكدیگر از مهمترین دستاورهای برگزاری این المپیاد ها می باشد.

مربی تیم فوتسال استان ایلام هم كه در سالن ورزشی شهیدین قاسمی بیرجند در حال تماشای این مسابقات بود گفت: وجود بازیكنان لیگ و ملی پوش در این المیپاد سطح بازیهای این الپمیاد ارتقا بخشیده است.

'ربابه آزادی' اظهار داشت: اگر مسابقات با برنامه ریزی و هدفی خاص دنبال شود قطعا می توان از میان این ورزشكاران تیم های منتخب برای مسابقات جهانی و آسیایی را انتخاب كرد.

وی با بیان اینكه حدود هفت سال در تیم ملی فوتسال به داوری پرداخته گفت: اگر بخواهیم به ورزش به صورت پایه توجه كنیم باید از سنین كودكی ورزش را آغاز كنیم و در برنامه قرار دهیم.

این مربی با بیان اینكه در مسابقات نباید تنها به دنبال قهرمانی باشیم یادآور شد: كسب تجربه ، آشنایی با تاكتیك و الگو بردای از دیگران برای ارتقا از جمله مواردی است كه باید مورد توجه ورزشكاران دانشجو باشد.

وی ادامه داد: از لحاظ فرهنگی باید تلاش كنیم در عرصه ورزش، اخلاق پهلوانی را رعایت كنیم و با دیگران رابطه حسنه داشته باشیم تا در ترویج اخلاق خوب موفق شویم.

وی در توصیه به مربیان دانشگاهها كه تیم ورزشی به مسابقات اعزام می كنند گفت: باید تلاش كنند استرس روانی را از وررزشكاران دور كنند.

یك از داوران مسابقات فوتسال یازدهمی المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر هم با بیان اینكه سابقه پنج سال داوری در این رشته را دارد، سطح كیفی مسابقات را از لحاظ تاكتیك خوب ارزیابی كرد.

' محبوبه میر احمدی' افزود: برگزاری این المپیاد ها در حقیقت ترویج ورزش دانشگاهی است تا دانشجویان در كنار درس بتوانند به شادابی و سلامت خود نیز كمك كنند.

وی بر توسعه ورزش دانشگاهی تاكید كرد و یادآور شد: باید دانشجویان را در كنار تحصیل به فعالیت در رشته های مورد علاقه شان در ورزش تشویق كنند.

وی امكانات فراهم شده از سوی میزبان این المپیاد را خوب توصیف كرد و گفت: در جریان این مسابقات هیچ كمبودی احساس نشده كه باید از میزبان آن قدردانی كرد.

سرپرست كل مسابقات فوتسال یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر كشور گفت: با توجه به برخورداری از كادر فنی قوی و داوران ملی و درجه یك، سطح مسابقات فوتسال در این المپیاد مطلوب است.

'پروین رمضانی ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین كیفیت این مسابقات را به دلیل وجود بازیكنانی از تیم های ملی، لیگ برتری و مسابقات باشگاهی در سطح عالی ارزیابی كرد.

رئیس انجمن فوتسال وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینكه 10 دوره المپیاد دانشجویان دختر بصورت 12 تیمی برگزار شده گفت: برگزاری یازدهمین المپیاد به صورت 16 تیمی نشانگر این است كه قشر دانشجو به ورزش علاقمند هستند و در این زمینه فعالیت می كنند تا به المپیاد اعزام شوند.

وی با اشاره به فرهنگی بودن این المپیاد افزود: اشاعه فرهنگ دانشگاههای مختلف، آشنایی دانشجویان با اخلاق و روحیات یكدیگر و نیز تقویت خصوصیات پهلوانی ،جوانمردی و صداقت و دوستی كه تا حدودی در جامعه كمرنگ شده از مهمترین دستاوردهای برگزاری این المپیاد ها می باشد.

وی با بیان اینكه دانشجویان در این المپیادها توانمندی خود را به اثبات می رسانند یادآور شد: با توجه به گذشت پنج روز از آغاز المپیاد و انجام رقابت بین تیم ها، خراسان جنوبی با توجه به امكانات خوبی كه فراهم كرده، میزبان خوبی برای این المپیاد می باشد.

رمضانی،برگزاری این المپیادهارافرصتی برای آماده شدن دانشجویان به مسابقات جهانی دانست و گفت: به دانشجویان توصیه می كنم از كلاسهای فوق برنامه و آزاد استفاده كنند تا پیشرفت ورزش دانشگاهی حاصل شود.

یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر كشور به میزبانی دانشگاه بیرجند از 16 تیرماه با حضور 86 دانشگاه و موسسه آموزشی عالی در 10 رشته ورزشی آغاز شده و تا 24 تیرماه نیز ادامه دارد.665





:: برچسب‌ها: لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: