یكهزار و 600 تشكل مردم نهاد در زمینه پیشگیری و درمان معتادان در كشور فعال است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، 'محمدصادق فتح الهی' عصر دوشنبه در همایش بزرگ بهبود یافتگان از دام اعتیاد در استان مركزی در اراك افزود: هم اكنون 330 مركز اقامت معتادان تحت نظارت بهزیستی و 180 مركز با نظارت وزارت كشور راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان كرد: در سال جاری سازمان بهزیستی موظف است مجوز فعالیت 850 مركز اقامت اجباری معتادان را در كشور صادر كند.

مشاور دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور اضافه كرد: در كشور یك میلیون و 200 هزار نفر معتاد رسمی و 800 هزار معتاد غیر رسمی وجود دارد كه باید برای رهایی آنان از دام اعتیاد عزم همگانی ایجاد شود.

فتح الهی بیان كرد: در سال گذشته 300 روحانی به صورت داوطلب به مراكز اقامت اجباری معتادان در سطح كشور اعزام شدند و امسال نیز تاكنون 500 روحانی برای اعزام به این مراكز ثبت نام كرده اند.

وی اظهار كرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده در سازمان بهزیستی و وزارت كشور راه اندازی و تاسیس مراكز اقامت اجباری معتادان نیازی به تائید اماكن، بهداشت و رعایت آئین نامه 2008 نظام مهندسی نیست تا بتوان برای بهبود معتادان در كشور گامی موثر برداشت.

مدیركل دفتر توسعه مشاركت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور یادآور شد: در اجرای برنامه 12 قدم برای بهبودی و رهایی از دام اعتیاد در ایران به دلیل وجود عامل دین مداری 400 هزار نفر نجات یافتند كه این رقم در چین به علت نادیده گرفتن عامل یكتا پرستی، 400 نفر بوده است.

فتح الهی تاكید كرد: ایجاد ظرفیت های جدید برای نجات انسان ها از دام اعتیاد، بیان نقش پر اهمیت سازمان های مردم نهاد در این عرصه، بیداری و آگاهی از خطرات آلوده شدن به مواد مخدر و هماهنگی بیشتر مردم و مسوولان در این عرصه از پیام برگزاری همایش بهبود یافتگان در شهرها و نقاط مختلف كشور است.

وی توضیح داد: نظام سلطه و استكبار جهانی قصد دارد با آلوده كردن جوانان ایران اسلامی از فعالیت و كارایی آنان جلوگیری كند تا به اهداف شوم خود برسد.

مشاور دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: بر اساس آمار پزشكی قانونی در سال گذشته سه هزار و 700 جوان مرد و زن بر اثر استعمال مواد مخدر سنتی و صنعتی فوت كرده اند.

فتح الهی آلوده شدن به مواد مخدر را به سیلی بنیان كن تشبیه كرد و ادامه داد: این سیل 2 میلیون جوان را به كام خود كشانده است بنابراین باید بدنه دستگاه های اجرایی دغدغه نجات آنان را داشته باشند.

وی خاطر نشان كرد: استعمار برای جلوگیری از گسترش موج بیداری اسلامی و بی تفاوتی جوانان ملت های مسلمان به مبارزه با استكبار، توزیع فراگیر مواد مخدر را در دستور كار خود قرار داده است.

مدیركل دفتر توسعه مشاركت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور عنوان كرد: امروز در غزه كه مقاومت مردم این منطقه موجب زمین گیر شدن ارتش اسرائیل غاصب شد، چهار هزار نفر معتاد وجود دارد.

فتح الهی، حوزه سازمان های مردم نهاد را پایگاه های مقاومت بسیج برای مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر جنگی تمام عیار است كه باید برای شكست دشمن به طور جدی وارد میدان شد.

مشاور دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، دوری از خدا و نداشتن تقوا را عامل اصلی آلوده شدن به مواد مخدر عنوان كرد و افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، بیكاری و مجرد بودن عوامل اصلی و مهم در مصرف افراد به مواد مخدر شناخته نشده است.

فتح الهی تاكید كرد: جوان قرآنی، نماز خوان و ولایتمدار برای دشمنان خطرناك است بنابراین آلوده كردن آنان از برنامه های مهم معاندان انقلاب اسلامی است.

وی بیان كرد: همه افراد، فرزندان و خانواده ها در معرض خطر آلوده شدن به مواد مخدر هستند بنابراین باید مردم در مبارزه با قاچاقچیان و آگاهی جوانان از خطرات استفاده از مصرف مواد مخدر فعالتر عمل كنند.

در این همایش از بهبود یافته كار آفرین، كارشناس اداره كل بهزیستی، مسوول شبكه مبارزه با مواد مخدر، مدیرعامل خانه های سازمان های مردم نهاد و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری استان مركزی تجلیل شد. ك/2

517/507**1597





:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: