سوییس روابط اقتصادی با كشورهای در حال توسعه را افزایش می دهد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، بازار كشورهای در حال توسعه برای سوییس بازار جذابی است؛ قدرت خرید بالای مردم این كشورها یك امتیاز برای كشور هشت میلیون نفری سوییس به شمار می رود.

در كشورهای در حال توسعه دو میلیارد و نهصد هزار نفر مصرف كننده زندگی می كنند و شركت های سوییسی می خواهند از این ظرفیت بالا استفاده كنند.

به رغم ارزش بالای فرانك سوییس این كشور در سال گذشته به چین، سنگاپور، روسیه، هند، امارات متحده عربی، برزیل، تركیه، لهستان، عربستان سعودی و جمهوری چك كه جزء كشورهای در حال توسعه هستند كالاهائی به ارزش 29 میلیارد و 730 میلیون فرانك صادر كرده و این میزان دو برابر كالاهائی است كه از آن كشورها وارد كرده است.

اتحادیه اروپا اینك پنج سال است كه با مشكلات اقتصادی دست و پنجه نرم می كند. مسلما این موضوع بر تجارت دو جانبه تاثیر می گذارد؛ در حالیكه در سال 2008 میلادی شصت و یك درصد صادرات سوییس به اتحادیه اروپا بود این رقم در سال گذشته به 57 درصد كاهش یافته و این روند در سالجاری نیز به احتمال زیاد سیر نزولی خواهد داشت.

رشد اقتصادی بسیار ضعیف در اروپا، امكان تجارت با آن را كاهش داده است. به همین خاطر بسیار مهم است كه سوییس اهداف تجاری خود را گسترش دهد و بدنبال بازارهای دیگر هم باشد.

'فیلیپ گوگلر' مدیر مركز كارشناسی دانشگاه فریبورگ در این خصوص گفته است: خود اتحادیه اروپا تائید می كند كه تا سال 2015، نود درصد از رشد اقتصادی خارج از اروپا رخ خواهد داد.

به همین خاطر است كه سازمان بازاریابی و صادرات سوییس موسوم به 'اوسك' نیز اولویت های خود از سال 2012 الی 2015 را بر همین پایه استوار كرده است.

اوسك در وهله اول هدفش آن است كه بازارهای جدید برای كالاهای سوییسی خارج از كشورهای حوزه یورو و دلار یا در كشورهائی كه سوییس با آنها قرارداد تجارت آزاد منعقد كرده، پیدا كند.

در این راستا كشوهای معروف به BRIC كه متشكل از چین، روسیه، هند و برزیل با جمعیت دو میلیارد و هشتصد هزار نفری هستند، دارای اهمیت بیشتری می باشند.

براساس آمار وزارت دارائی سوئیس ، صادرات به این چند كشور در سال گذشته افزون بر 16 میلیارد و 790 میلیون فرانك بوده كه 43 درصدنسبت به سال قبل از آن افزایش نشان می دهد.

از دیدگاه جغرافیائی نیز كشورهای موسوم به BRIC برای شركت های سوییس دارای ظرفیت خوبی هستند.

فیلیپ گوگلر تاكید می كند كه سوییس هیچ كشور در حال توسعه ای را نباید نادیده بگیرد زیرا ظرفیت بالائی در آنها وجود دارد. سخنگوی اوسك نیز تاكید می كند بازار هند و چین برای سوییس جذابترین بازارها هستند هرچند كه بازار كشورهای آمریكای لاتین مانند برزیل و مكزیك هم مهم می باشند.

شیلی بازار در حال رشد دارد ، پرو امروز از یك رشداقتصادی خوب برخوردار است و در كلمبیا و برزیل زمینه زیر ساختاری عظیمی وجوددارد.

هرچند همه شركت های بزرگ سوییس در جهان سوم حضور دارند ولی برای شركت های كوچك و متوسط دشوار است كه جای پای خود را در این كشورها بازكنند.

كشورهایی مانند چین و یا هند و همچنین اردن، مصر و بنگلادش دارای اقتصاد ملی و تقاضای نسبتا بالائی هستند كه بیشتر هم نظر به غرب دارند.

این كشورها این موقعیت را برای شركت های كوچك و متوسط سوییس بوجود می آورند تا جای پای خود را در آنها باز كنند. البته كوگلر بر این عقیده است كه شركت های كوچك و متوسط سوییس نیز در كشورهای در حال توسعه می توانند حضور پیدا كنند زیرا این پتانسیل را دارند.

سخنگوی اوسك نیز این گفته وی را تائید و تصریح می كند كه فقط كشور سوییس است كه قابلیت آن را دارد كالاهایی با كیفیت های ویژه تولید كند.

وی به همین دلیل به شركت های سوئیسی توصیه می كند كه بدنبال پیدا كردن كمبودها در بازارهای اینگونه كشورها باشند.

اروپام** 1344**2047**





:: برچسب‌ها: تورنتو , نیویورک شهرستان , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: