فدرر باردیگر بر صدر تنیس جهان نشست
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تنیس حرفه ای 'ای تی پی'، در تازه ترین رده بندی تنیس جهان در روز دوشنبه، فدرر با 11075 امتیاز در رده اول رده بندی انفرادی تنیس مردان جهان قرار گرفت.

نوواك جوكوویچ تنیس باز صرب با 11 هزار امتیاز در مكان دوم و رافائل نادل اسپانیایی با 8905 امتیاز در مكان سوم ایستادند.

اندی ماری، داوید فرر، جو ویلفرید تسونگا و توماس بردیچ به ترتیب در مكان های چهارم تا هفتم قرار گرفتند.

به گزارش منابع اینترنتی، فدرر با شكست اندی ماری در دیدار روز یكشنبه قهرمان رقابت های ویمبلدون شد.

این تنیس باز 30 ساله آخرین بار در ژوییه سال 2010 در صدر جهان قرار داشت اما بعد از شكست از رفائل نادال در رقابت های ویمبلدون ، نادال جای او را گرفت.

نوواك جوكوویچ نیز بعد از شكست نادال در پیكارهای سال گذشته ویمبلدون در مكان اول رده بندی جهانی ایستاد. با این حساب قهرمانان سه رقابت گذشته ویمبلدون در صدر رده بندی جهانی قرار داشته اند.

فدرر كه در رقابت های سال 2011 ویمبلدون در مرحله یك چهارم نهایی حذف شد، تا قبل از شروع پیكارهای امسال در رده سوم جهانی قرار داشت. اما اكنون با كسب امتیازات كافی بر نادال و جوكوویچ پیشی گرفته است.

نادال در دور دوم این رقابت ها از لوكاس روسول شكست خورد و حذف شد. جوكوویچ نیز در مرحله نیمه نهایی از فدرر شكست را پذیرا شد و هر دو آنها نتوانستند از عنوان خود دفاع كنند.

در رده بندی تنیس جهان، جوكوویچ به مكان دوم و نادال به مكان سوم سقوط كرده است. این دو در چهار گرند اسلم گذشته در مرحله فینال مقابل هم قرار گرفتند، اما این بار در پیكارهای ویمبلدون فدرر و ماری به فینال رسیدند.

ماری امید داشت اولین تنیس باز بریتانیایی باشد كه پس از 76 سال در ویمبلدون به قهرمانی می رسد.

فدرر برخی از ركوردهای تنیس را بهبود بخشیده یا به آنها رسیده است. این ستاره سوییسی با قهرمانی در ویمبلدون به ركورد هفدهمین قهرمانی گرند اسلم رسید. او با صدرنشینی در رده بندی جهانی نیز به ركورد پیت سامپراس آمریكایی از نظر بیشترین هفته هایی كه در صدر قرار داشته دست یافت.

ورزشی**1584**1553





:: برچسب‌ها: شب , اتومبیل , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: