صنعت نباید مزاحمتی برای كشاورزی داشته باشد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، 'غلامرضا شافعی' در جمع مسئولان، مدیران، صنعتگران و تولیدكنندگان استان گلستان افزود: 11 شهرك صنعتی در این استان فعال شده و طبیعی است، صنایعی باید در گلستان توسعه پیدا كنند كه مزاحمتی برای كشاورزی استان نداشته و بلكه باعث ارتقای آن شوند.

وی با اشاره به این ‌كه، سهم صنعت از GDP كشور از 0.8 درصد در سال 1332 به 22درصد در سال 1391 افزایش یافته، ادامه داد: اكنون سهم بخش صنعت از GDP استان گلستان هفت درصد است و صنعت، می تواند لوكوموتیو توسعه این استان باشد.

وی از اختصاص 9 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه استان گلستان و اشتغالزایی در این استان خبر داد و گفت: 835 واحد صنعتی در حال حاضر در استان گلستان به بهره برداری رسیده است و 800 واحد دیگر نیز در دست اجرا هستند كه بین پنج تا 85 درصد پیشرفت داشته اند.

رئیس هیات عامل ایدرو با بیان این كه، یكی از مشكلات بخش خصوصی طولانی شدن اجرای واحدهای صنعتی به دلیل كمبود منابع است، تصریح كرد: بهتر است متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی، سرمایه‌های فكری، مادی و معنوی خود را روی هم بگذارند و با مشاركت یكدیگر اقدام به ایجاد واحدهای صنعتی جدید كنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این كه، امروزه بیشتر مشكلات صنایع مربوط به مقوله قیمت تمام‌ شده، نرخ بالای سود بانكی و كمبود منابع برای تامین سرمایه در گردش است، خطاب به صنعتگران اظهار داشت: صنعت نمی تواند بدون ارتباط با نظام بانكی فعال باشد و این دو لازم و ملزوم یكدیگر هستند، اما باید تلاش كنید بیش از نظام بانكی، به خود متكی باشید و نیز در هنگام ارائه طرح برای دریافت تسهیلات بانكی، سرمایه در گردش مورد نیاز خود را لحاظ كنید.

شافعی ادامه داد: پیشنهادهایی وجود دارد از جمله این ‌كه، دولت بخشی از نرخ سود تسهیلات صنایع را تقبل كند كه این پیشنهاد منطقی است و می‌تواند در كنار محورهای 10 گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل مشكلات صنایع مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اولویت های كاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه صنایع نفت و گاز و صنعت حمل و نقل، از صنعتگران استان گلستان خواست در صورتی كه طرح هایی منطبق با استراتژی ها و وظایف سازمان گسترش دارند، معرفی كنند تا با مشاركت بخش خصوصی اجرا شد.

رئیس ایدرو با اشاره به برنامه 200 میلیارد دلاری سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز در برنامه پنجم توسعه خاطر نشان كرد: در صورت آمادگی صنعتگران و سرمایه گذاران استان گلستان، می توان صنایع ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز را در این استان ایجاد كرد و نیز با توجه به نزدیكی به دریا، موجبات فراهم كردن زیرساخت های صنایع دریایی نیز در گلستان وجود دارد.

اقتصام**3917**1594





:: برچسب‌ها: رودخانه , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: