500 مظنون به همكاری با القاعده در سومالی بازداشت شدند
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرگزاری فرانسه از موگادیشو،كلیف احمد ارگ یكی از فرماندهان نیروهای امنیتی سومالی كه در این عملیات شركت داشت، به خبرنگاران گفت:عملیات سركوب باقیمانده های شبه نظامیان مرتبط با شبكه القاعده روز گذشته (جمعه)درچند ناحیه انجام شد.

وی افزود:ما درحدود 8 هزار نفر فرد مظنون را دراین عملیات دستگیر كردیم كه پس از انجام تحقیقات 507 نفر از آنها تاكنون تایید كرده اند كه از جنگجویان وابسته به گروه الشباب یا مرتبط با این گروه هستند.

عملیات نیروهای امنیتی سومالی كه با همراهی نیروهای متحدشان از اتحادیه آفریقا با مركزیت موگادیشو و نزد یك شهر افجویی انجام شد.

شهر افجویی مدتها مركز قدرت شورشیان گروه الشباب وابسته به القاعده بود و نیروهای حامی دولت توانستند كنترل آنرا در ماه می بدست بگیرند.

به گفته مقامات ،‌ نزدیك به 3 هزار نفر از نیروهای امنیتی دراین عملیات شركت داشتند.

شاهدان نیروهای امنیتی سومالی را به دستگیری های بدون تبعیض متهم كردند.

یكی از شاهدان گفت :‌ نیروهای امنیتی به مراكز تجاری یورش برده و مردم را در خیابان جمع كردند و می توانم بگویم همه را در ناحیه حوریوا واقع در پایتخت دستگیر كردند.

یكی دیگر از شاهدان نیز گفت :‌ آنها همه مردم را بدون استثنا دستگیر می كردند و پسر عموی من كه به تازگی از آفریقای جنوبی وارد شده است ،‌ د رمیان دستگیرشد گان امروز است.

1682





:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: