اخلاق، قانون و كار كارشناسی مبنای اصلی كار دیوان محاسبات است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مراسم تودیع و معارفه دادستان و رییس دیوان محاسبات كل كشور با حضور 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان و رییسان كمیسیون های تخصصی خانه ملت امروز (شنبه) در محل این دیوان برگزار شد.

'عبدالرضا رحمانی فضلی' در این مراسم از رای مجدد نمایندگان مجلس به عملكرد این دیوان سپاسگزاری و تاكید كرد این اقدام فعالیت دیوان محاسبات را سه برابر می كند.

وی با بیان این كه حسابرسی ضمنی گام موثری در بحث پیشگیری است، خاطرنشان كرد: رهبرمعظم انقلاب در دیدار كاركنان دیوان محاسبات نقشه راه را برای ما مشخص كردند.

رییس دیوان محاسبات كل كشور اظهار داشت: این مجموعه از نیروهای خدوم تشكیل شده است و در چهار سال گذشته همواره در بحث محاسبات از دولت جلوتر بود و تفریغ بودجه را در زمان مقرر انجام داد و همچنین ساختار و محتوای این بخش تغییر كرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه پیشگیری با اعمال روش های مختلف میزان تخلفات را كاهش دادیم و در كنار آن به 540 هزار نفر آموزش های لازم ارایه شد.

وی اظهارامیدواری كرد كه با حضور دادستان جدید دیوان محاسبات كشور گام موثرتری در حوزه عدالت و توسعه برداشته شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه شنبه گذشته 'عبدالرضا رحمانی فضلی' را با 198 رای به عنوان رییس دیوان محاسبات كل كشور و 'امین حسین رحیمی' را با 214 رای به عنوان دادستان این دیوان برای چهارسال انتخاب كردند.

رحمانی فضلی در دوره مجلس هشتم نیز رییس دیوان محاسبات كل كشور بود.

همچنین 'امین حسین رحیمی' نماینده ملایر، عضو و سخنگوی كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم بود.

وی، قاضی و معاون رییس كل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران نیز بوده است.

**هدف دیوان محاسبات مچ گیری نیست

دادستان جدید دیوان محاسبات كشور نیز در این مراسم با بیان این كه هدف این دیوان مچ گیری نیست، گفت: هدف اصلی دیوان محاسبات اصلاح امور و حفظ بیت المال است.

'امین حسین رحیمی' افزود: نباید هدف حذف مدیران باشد؛ چرا باید مدیران تخلف كنند، مگر چند مدیر داریم؟ باید به سمتی حركت كنیم كه در بررسی ها تخلفی وجود نداشته باشد.

دادستان جدید دیوان محاسبات كشور یادآور شد: پیشگیری از جرم مغفول مانده است و اگر اقدامات پیشگیرانه را فراهم كنیم، تخلف نمی شود یا به حداقل می رسد بنابراین باید روش ها را اصلاح كنیم و اگر قانون ایراد دارد، اصلاح شود.

رحیمی با یادآوری این كه قانون دیوان محاسبات در دهه 60 تصویب شده است، اظهارداشت: در این دوره تلاش می كنیم با همكاری مجلس شورای اسلامی قوانین مورد نیاز تصویب شود.

وی تصریح كرد: اگر وقت گذاشتیم و جلوی تخلف را گرفتیم كار مهمی انجام داده ایم و از طرفی مدیران این سرمایه های انسانی را نیز حفظ كرده ایم، البته در هر دستگاهی افرادی وجود دارند كه تخلف می كنند كه این امر نیازمند برخورد جدی است.

دادستان جدید دیوان محاسبات همچنین درمورد نامزد نشدن خود در انتخابات مجلس نهم توضیح داد كه با توجه به حضورم در مجلس هشتم به این نتیجه رسیدم كه اگر بخواهم به امور حوزه انتخابیه خود برسم به كار مجلس نمی رسم.

رحیمی ادامه داد: بنابراین چون توان اجرای هر دو مرحله برای من میسر نبود از نمایندگی صرف نظر كردم.

دادستان جدید دیوان محاسبات تصریح كرد: قول می دهم ضمن تعامل با تمام مجموعه این دیوان در مسیری حركت كنیم كه هدف اصلی آن حفظ بیت المال باشد.

** قانون دیوان محاسبات نیازمند اصلاح است

'اصغر عربیان' دادستان پیشین دیوان محاسبات كشور نیز در این مراسم با بیان این كه اشكال ها و ابهام هایی در قانون دیوان محاسبات وجود دارد، گفت: این قانون نیازمند اصلاح است.

وی در مراسم تودیع خود و معارفه دادستان جدید دیوان محاسبات، افزود: در قانون فعلی دیوان محاسبات صراحتی به امكان نظارت آنلاین وجود ندارد و قانون باید اصلاح شود.

دادستان پیشین دیوان محاسبات با بیان این كه از هشت سال گذشته قانون این دیوان هیچ تغییر و اصلاحی نشده است، یادآور شد: اصلاح نشدن این قانون صدماتی را در كار دیوان محاسبات ایجاد كرده است.

عربیان خاطرنشان كرد: دیوان محاسبات بازوی نظارتی قانون است، این دیوان از كمبود قانون رنج می برد و تاكنون آیین نامه اجرایی قانون دیوان محاسبات تصویب نشده است و از طرفی آیین رسیدگی و دادرسی نیز وجود ندارد و همین امر موجب تضییع حقوق افراد و بیت المال می شود.

وی همچنین گفت: در طول این هشت سال متوسط پیگیری رسیدگی به پرونده ها به 6 ماه و پنج روز كاهش یافت.

وی افزود: عملكرد دادسرای دیوان محاسبات در طول این هشت سال نسبت به كل دوره های گذشته 40 درصد رشد داشته به طوری كه رسیدگی به پرونده ها از سه هزار پرونده به چهار هزار و 200 پرونده افزایش یافته است.

دادستان پیشین دیوان محاسبات كشور با اشاره به این كه رسیدگی در حوزه های قضایی و شبه قضایی سخت تر از سایر حوزه ها است، خاطرنشان كرد: اگر طرفین از خطوط اخلاقی خارج شده باشند، فضاسازی ایجاد می شود.

سیام**1053**9132**1336





:: برچسب‌ها: نیویورک , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: