جوانفكر: بی بی سی ابزار سیاست های استعماری دولت انگلیس است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، روز شنبه و در حاشیه دومین اجلاس جهانی رسانه ها در مسكو، هنگامی كه پیتر هاركس مدیر سرویس خارجی بنگاه خبری بی بی سی حضورا نزد مدیر عامل ایرنا آمد، جوانفكر خطاب به این مدیر بنگاه سخن پراكنی دولت انگلیس، گفت: شبكه بی بی سی متعلق به یك كشور متخاصم است و اطلاعات و اخبار مربوط به تحولات ایران را گزینش شده، تحریف آمیز و جهت دار منتشر می كند و به زعم خود می كوشد جمهوری اسلامی را كشوری بی ثبات و متزلزل نشان دهد.

پس از آنكه مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری ایران در این اجلاس به اتهامات بی اساس هاركس علیه ایران پاسخی محكم و منطقی داد، مدیر سرویس خارجی بی بی سی برای گفت وگو، حضورا به جوانفكر مراجعه كرده بود.

این مسئول بی بی سی در سخنرانی خود در اجلاس جهانی رسانه ها، بدون ارائه هیچ سندی، ادعا كرد كه خانواده كاركنان ایرانی این شبكه انگلیسی، در ایران تحت تعقیب قرار می گیرند كه جوانفكر ضمن رد این ادعاها، تصریح كرد: بی بی سی در یك تناقض گویی آشكار گرفتار شده است، بگونه ای كه معترضان انگلیسی را آشوبگر و همین گروه ها را در سایر كشورها، انقلابی و آزادیخواه معرفی می كند و بر اقدام لندن برای مختل كردن شبكه های ارتباطی هنگام بروز اعتراضات سراسری و مردمی سرپوش می گذارد در حالیكه چنین رفتاری را در سایر كشورها اقدام علیه آزادی تبلیغ می كند.

مدیرعامل ایرنا تصریح كرد كه در ایران قانون حكمفرما است كه اجازه برخورد با افراد بی گناه به خاطر ارتكاب جرم از سوی دیگران را نمی دهد.

جوانفكر خطاب به مدیر سرویس خارجی بنگاه سخن پراكنی بی بی سی گفت: انگلیس با ابزار رسانه ای وابسته، كشورها را آماج تبلیغات مسموم خود قرار می دهد و با بی شرمی انتظار دارد كه هیچ واكنشی در برابر این اقدامات صورت نگیرد.

وی با اشاره به شانتاژهای خبری بی بی سی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: در فعالیت رسانه ای می توان هم به نیمه خالی لیوان توجه كرد و هم نیمه پر آن را دید و هر دو قسمت را به عنوان یك واقعیت انكارناپذیر به مخاطبان القاء كرد، اما رفتار خبری و تبلیغاتی بی بی سی حاكی از آن بوده است كه از نظر دست اندركاران این بنگاه، نیمه پر لیوان در ایران وجود ندارد.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری همچنین به نقش رسانه ها در تقویت و گسترش روابط میان ملت ها و دولت ها اشاره كرد و گفت: عملكرد بی بی سی نسبت به ایران همواره خصمانه بوده و به صورتی انكارناپذیر تلاش كرده در مناسبات منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایفاگر یك نقش تخریبی باشد.

هاركس در اظهارات خود با محتمل خواندن حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران، از جوانفكر خواست، اجازه داده شود بی بی سی به پوشش خبری این رویداد در ایران بپردازد.

مدیرعامل ایرنا به وی گفت: به دولت خود یادآوری كنید كه مسوولیت مستقیم هرگونه اقدام جنون آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم ایران، متوجه دولت های آمریكا و انگلیس است و آنها از عواقب چنین اقدامی ایمن نخواهند بود. امنیت یك امر انحصاری نیست بلكه همه ملت ها باید از آن برخوردار باشند. بنابر این، امنیت یا برای همه است یا هیچكس از عواقب ایجاد ناامنی برای دیگران ایمن نخواهد ماند.

وی تاكید كرد كه مردم ایران، صلح دوست و عدالتخواه هستند و از جنگ استقبال نمی كنند و از آن روی گردانند، اما هر اقدام تجاوزكارانه ای با پاسخ قاطع و كوبنده مواجه خواهد شد. كسانی كه رویای تجاوز به جمهوری اسلامی را در سر می پرورانند باید سرنوشت صدام را به خاطر بیاورند كه بارها از كرده خود پشیمان شده بود و گناه حمله به ایران را به گردن دیگران می انداخت.

هاركس ادعا كرد كه به كاركنان ایرانی بی بی سی توصیه كرده است تا از انعكاس مطالب تند علیه ایران خودداری كنند زیرا ممكن است به ضرر بستگان آنها در ایران تمام شود.

جوانفكر به وی گفت: شما آزادی افراد فریب خورده ایرانی را كه در بنگاه بی بی سی به كار گرفته اید، محدود نكنید و اجازه دهید از آزادی بهره ببرند. بهتر است به جای ابراز نگرانی در باره بستگان آنان، به فكر حیثیت از دست رفته انگلیس باشید و برای هزاران مسلمان زندانی شده در كشورهای مختلف اروپایی و خانواده های آنان دل بسوزانید و به رفتار تبعیض آمیز با مسلمانان خاتمه دهید.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری همچنین در واكنش به اعلام آمادگی نماینده بی بی سی برای انعكاس دیدگاه ها و انتقادهای مسوولان جمهوری اسلامی درباره مسایل مختلف از بخش فارسی این رسانه دولتی انگلیس، اظهار داشت: ما اگر بخواهیم با ملت مان سخن بگوییم از رسانه های متنوع و متكثر خود استفاده می كنیم و گفت وگو با رسانه ای مانند بی بی سی را كه مواضع خصمانه علیه دولت و ملت ایران دارد، زشت و مردود می دانیم.

جوانفكر با بیان اینكه بی بی سی دوست مردم ایران نیست، خطاب به مسوول بخش های بین الملل این شبكه خبری افزود: سابقه استعماری انگلیس و استمرار مواضع خصمانه این كشور علیه ایران طی 33 سال گذشته، عامل اصلی بی اعتمادی دولت و ملت ایران نسبت به لندن است. ایرانیان زخم های عمیقی از جنایات انگلستان بر پیكر خود دارند و درد و رنج ناشی از آن با ادامه رفتارها و اقدامات دولت كشور شما نه تنها تسكین نیافته بلكه بیشتر نیز شده است.

مدیرعامل ایرنا تصریح كرد: ذهنیت مردم ایران از انگلیس بسیار منفی است تا آنجا كه مصاحبه با رسانه های خبری انگلیس، مذموم تلقی می شود.

وی با اشاره به اینكه زدودن ذهنیت منفی ایرانیان از انگلیس حتی در صورت اصلاح رویكردهای دولت این كشور در قبال ایران اسلامی به زمان و تلاش فراوان نیاز دارد، ادامه داد: دولت انگلیس با اصرار بر ادامه سیاست های غلط خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران، انزجار مردم را از خود مضاعف می كند.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری ملت ایران را اهل گذشت و بخشش توصیف كرد و گفت: این احتمال وجود دارد كه روحیه بخشش ایرانیان در سال های پس از جنگ تحمیلی، برخی ها را به اشتباه انداخته باشد. ملت ایران بسیار آبدیده و با تجربه است و راه دفاع از خود را خوب می شناسد.

علی اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری ایران و مدیرعامل ایرنا برای شركت در دومین اجلاس نشست جهانی رسانه ها و دیدار با مقام ها و نخبگان روس در مسكو به سر می برد.

اروپام/518**1516





:: برچسب‌ها: زمستان , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: