گلاسکو رنجرز در فصل آینده لیگ برتر اسکاتلند حضور نخواهد داشت
نوشته شده توسط : boudika

رنجرز در فوریه سال جاری اعلام ورشکستگی کرد

گلاسکو رنجرز، یکی از قدیمی ترین باشگاه های جهان، در پی اعلام ورشکستگی، قادر به شرکت در رقابت های فصل جدید لیگ برتر اسکاتلند نخواهد بود.

روسای باشگاه های لیگ برتر اسکاتلند روز گذشته، چهارشنبه ۴ ژوئیه، در جلسه ای به درخواست باشگاه جدید رنجرز برای شرکت در مسابقات فصل جدید در لیگ برتر رای منفی دادند.

پس از اعلام ورشکستگی رنجرز در ماه فوریه، این باشگاه از لیگ فوتبال اسکاتلند و لیگ برتر اسکاتلند حذف شد و یک کنسرسیوم به ریاست چارلز گرین تشکیل شد که دارایی های رنجرز را به ارزش ۵.۵ میلیون پوند خریداری کرد.

چارلز گرین، مدیر عامل سابق شفیلد یونایتد با اعمل اصلاحاتی رنجرز "جدیدی" تشکیل داد. اما رنجرز جدید برای ورود به لیگ برتر می بایست مجددا رای روسای سایر باشگاه های این لیگ را کسب می کرد.

بی بی سی اسکاتلند مطلع شده از ۱۲ باشگاهی که در جلسه تصمیم گیری شرکت داشتند ۱۰ باشگاه به این درخواست رای مخالف دادند. این در حالی است که باشگاه کیلمرناک رای ممتنع داد و به این ترتیب تنها خود رنجرز به این موضوع رای مثبت داده است.

حال باشگاه جایگزین رنجرز باید برای مجوز شرکت در لیگ فوتبال اسکاتلند درخواست دهد، اما معلوم نیست که فصل آینده در چه دسته ای بازی خواهد کرد.

سلتیک، رقیب دیرینه رنجرز، در بیانیه ای گفته است: "ممانعت از ورود رنجرز به لیگ برتر اسکاتلند تصمیمی بود که با اکثریت قاطع گرفته شد و نمایانگر عمق احساسات کسانی است که در فوتبال اسکاتلند دست دارند. رای گیری امروز تبعات مالی چشمگیری برای سلتیک و به طور کلی فوتبال اسکاتلند در بر دارد. ما قبلا اعلام کرده بودیم که سلتیک استراتژی مستقلی از سایر باشگاه ها دارد".

در ادامه این بیانیه آمده است: "برای اینکه از فعالیت های تجاری- که در شرایط کنونی اقتصادی بسیار ضروری است- بیشترین در آمد را کسب کنیم در هفته های آتی به کار با سایر باشگاه های لیگ برتر اسکاتلند ادامه خواهیم داد."

باشگاه گلاسکو رنجرز با تایید اداره مالیات اسکاتلند، در فوریه سال جاری، رسما اعلام کرد توان پرداخت بدهی هایش را ندارد.

در این مرحله باشگاه با حدود ۱۳۴ میلیون پوند بدهی وارد مرحله تصفیه مالی شد، که در آن مرحله دادگاه ضمن محافظت قانونی باشگاه بحران‌زده در برابر طلبکاران، طرف ثالثی را برای اداره امور مالی باشگاه تا زمان پرداخت بدهی‌ها تعیین می‌کند.

شرکت رنجرز نهایتا منحل می شود و شرکت جدیدی با مدیریت چارلز گرین جایگزین آن خواهد شد.

سلتیک و رنجرز، هر دو از شهر گلاسگو، مهم‌ترین و پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال این لیگ هستند که جام قهرمانی لیگ اسکاتلند را دست به دست می‌کنند.

تاکنون ۱۰ بازیکن، از جمله استیون دیویس و الن مک گرگور، استیو نیسمیث و استیون ویتاکر، از انتقال قرارداد خود تحت شرایط جدید در باشگاه جدید رنجرز نیوکو خودداری کرده اند.

هنوز در مورد آنکه چه باشگاهی جایگزین رنجرز در فصل آتی لیگ برتر اسکاتلند خواهد شد، تردید وجود دارد؛ دانفرلین که فصل پیش به دسته پائین تر سقوط کرد یا داندی که فصل گذشته نایب قهرمان دسته یک شد.

باشگاه های لیگ فوتبال اسکاتلند روز سه شنبه برای تصمیم گیری درباره درخواست رنجرز برای ورود به دسته یک ملاقات کردند، اما در صورتی که سایر باشگاه ها با این موضوع موافقت نکنند،تیم اسطوره ای فوتبال اسکاتلند ممکن است فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۳ را در دسته ۳ آغاز کند.

تاکنون ۱۱ باشگاه از ۳۰ باشگاه مخالفت خود را با ورود رنجرز به دسته یک نشان داده اند.

رای گیری در این مورد قرار است روز ۱۲ ژوئیه برگزار شود.





:: برچسب‌ها: زن , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: