وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مهدویت باید وارد عرصه هنر شود
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید 'محمد حسینی' در هشتمین همایش بین المللی دكترین مهدویت گفت: امروز سخت نیازمند استفاده از مضامین مهدوی در عرصه هنر هستیم و امیدوارم مقالات ارائه شده در این همایش دستمایه خوبی برای تولید اثار هنری باشد.

وی یادآور شد: دنیا امروز تشنه بحث مهدویت است و كنجكاوی درباره آینده بشری نشان از این مهم دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاكید كرد: فروش زیاد فیلم های هالیوودی با موضوع مهدویت نشان از علاقه مردم به این مقوله دارد و ما نیز باید در این راستا اقدامات شایسته هنری را انجام دهیم.

به گفته حسینی، اندیشمندان و صاحبنظران عرصه مهدویت باید اندیشه های خود در این زمینه را به هنرمندان ارائه دهند و انتظار نداریم هنرمندان خود در این مباحث به طرح اندیشه بپردازند.

وی ادامه داد: سوژه های بكری با موضوع مهدویت برای هنرمندان وجود دارد و تولید آثار هنری با موضوع مهدویت می تواند تحولی شگرف را در دنیا ایجاد كند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینكه با توجه روایات و آیات قرآنی نمی توان منكر اصل مهدویت شد افزود: غرب در ابتدا در تلاش برای انكار موضوع مهدویت بود اما در ادامه برای كنترل مهدویت تلاش كرد و آثار سینمایی هالیوودی با موضوع آخر الزمان نیز بر اساس این هدف ساخته شدند.

حسینی گفت: مهدویت باید وارد عرصه هنر شود و در عین حال می توان با استفاده از ابزار هنری، آسیب های پیش روی منتظران را در آثار هنری به تصویر كشید.

وی یادآور شد: باید از ابزار هنری همچون پویانمایی، بازی رایانه ای، سینما و مجموعه های تلویزیونی برای معرفی موضوع مهدویت به درستی استفاده كرد و از ظرفیت های موجود در این مقوله بهره گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به استقبال یك میلیون نفری از دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران توضیح داد: نمی توان ظرفیت های موجود در بازی های رایانه ای و دیگر ابزار هنری را نادیده گرفت و باید با نگاه مهدوی وارد این عرصه شویم و فعالیت های ایجابی خوبی در عرصه مهدویت انجام دهیم.

حسینی همچنین به استقبال مردم مسلمان و غیرمسلمان دنیا از هنرهای ایرانی اشاره كرد و خواستار استفاده درست از ظرفیت های موجود در این عرصه شد.

وی با بیان اینكه هنر مورد نظر ما هنر قدسی است افزود: هنر شیطانی در برابر هنر قدسی قرار دارد و كمال، فضیلت و كرامت در هنر قدسی تجلی خواهد یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی از هنر برای سلطه خود بر دنیا استفاده می كنند و در مقابل ما نیز می توانیم پیام های مورد نظر خود را در قالب آثار هنری به جهانیان ارائه كنیم.

هشتمین همایش دكترین مهدویت صبح پنج شنبه با حضور ' علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی،' سید محمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از صاحبنظران مهدویت در سالن همایش های صدا و سیما آغاز به كار كرد.

این همایش فردا به كار خود پایان می دهد.

فراهنگ**1983**1553





:: برچسب‌ها: غروب , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: