صالحی: منتظر میزبانی از مرسی در ایران هستیم
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علی اكبر صالحی' روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران بیان كرد.

وزیر امور خارجه با تاكید بر این كه هر تجمع بین المللی دارای تروییكا است، اظهارداشت: تروییكا شامل رییس قبلی، فعلی و آینده است كه نشست جنبش عدم تعهد نیز دارای تروییكا است.

صالحی افزود: ریاست جنبش عدم تعهد اكنون برعهده مصر است و در اجلاس سران باید جمهوری اسلامی ایران ریاست را از مصر تحویل بگیرید و رییس این جنبش باید ریاست را تحویل رییس بعدی بدهد، بنابراین منتظر میزبانی از آقای مرسی هستیم.

وی با یادآوری این نكته كه جنبش عدم تعهد دارای 120 عضو است، گفت كه بیش از 90 درصد دعوتنامه ها تحویل مقامات كشورهای عضو شده است.

صالحی اظهارامیدواری كرد كه با تمهیدات اندیشیده شده 10 اصل اساسی این جنبش احیا شود.

رییس دستگاه دیپلماسی كشور ادامه داد: درصدد هستیم با توجه به تحولات منطقه ای و جهانی به اصول اولیه ای كه این جنبش ایجاد كرده بود، بازگردیم.

صالحی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری این اجلاس توضیح داد: اسنادی كه باید به امضای وزیران امور خارجه و سپس رییسان جمهوری كشورها برسد تنظیم و آماده شده است.

وی ادامه داد: سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی در تهران نیز برای برگزاری این اجلاس به طور شبانه روزی در حال بازسازی است تا بازسازی خوبی انجام شود و ساختمان های جدید نیز اضافه شده است.

صالحی یادآور شد كه پاویون زیبایی نیز در فرودگاه مهرآباد در حال ساخت است و امیدواریم كه بتوانیم اجلاسی بسیار موفقیت آمیز برگزار كنیم.

خبرنگاری درباره هیاتی از ایران كه قرار بود برای پیگیری وضعیت اتباع ایرانی زندانی به عربستان سفر كند، پرسید.

صالحی نیز پاسخ داد: مقدمات سفر فراهم شده و به زودی انجام می شود.

سیام**9012**9132**1336





:: برچسب‌ها: توکیو , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: