بی توجهی مدیر كافی نت عامل سرقت اطلاعات حساب مشتریان
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، پیرو شكایت فردی مبنی بر برداشت وجه به صورت غیر مجاز از حسابش، كارشناسان پلیس فتا دریافتند كه این گونه برداشت ها طی سه مرحله و به صورت اینترنتی انجام شده است.

شاكی ماجرا را اینطور عنوان كرد كه چندی پیش از طریق یكی از كافی نت‌ها اقدام به ثبت نام اینترنتی كرده و رمز كارت را در اختیار متصدی آن قرار داده است كه البته كارشناسان پلیس فتا با تحقیقاتی متوجه شدند كه متصدی كافی نت مزبور در این برداشت‌ها نقشی نداشته است.

پس از تحقیقات فنی و تخصصی و تلاش مستمر پلیس، متهم كه از دانشجویان اخراجی رشته كامپیوتر بوده و از مهارت بالایی برخوردار می باشد شناسایی و دستگیر شد.

متهم پس از رویت مدارك و مستندات به جرم خود اعتراف و اظهار داشت كه با نصب بدافزار جاسوسی در 4 كافی نت اقدام به كسب شماره كارت و رمز اطلاعات مراجعین كرده و تاكنون 8 فقره اطلاعات حساب را به دست آورده است.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هشدار داد استفاده و خرید و فروش هرگونه نرم افزار جاسوسی ،VPNو فیلتر شكن جرم تلقی شده و پلیس با عاملین آن برخورد خواهد كرد. مدیران و متصدیان كافی نت‌ها نیز باید به نكات امنیتی كه به آنها ابلاغ شده است، از جمله اینكه شرایطی را فراهم كنند كه اطلاعات كاربر قبلی به محض قطع استفاده كاربر ،از بین برود، توجه كنند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همچنین خبر از سرقت پهنای باند در یكی از استانها داد و اعلام كرد: هرگونه هك و نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی و فروش یا انتشار گذر واژه یا هر داده‌ای كه امكان دسترسی غیر مجاز به داده‌ها یا سیستم‌های متعلق به دیگران را فراهم ‌كند، جرم تلقی شده و پلیس با عاملین آن برخورد خواهد كرد.

اجتمام** 1379**1580





:: برچسب‌ها: کنسرت , اتومبیل , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: