وزیر حقوق بشرتونس: فراری های رژیم بن علی را بازمی گردانیم
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی تونس(وات) ، ' سمیر دیلو' در یك همایش علمی ویژه دادگاه جنایی بین المللی كه در تونس برگزار شد، خاطرنشان كرد كه تونس هرگز از درخواست خود برای بازگرداندن عناصر رژیم بن علی كه به كشورهای دیگر فرار كرده اند، عقب نشینی نمی كند.

وی تاكید كرد كه دولت و مردم تونس از كشورهایی كه عناصر فراری رژیم سرنگون شده بن علی در آنها پناه گرفته اند، انتظار دارند برای حل نهایی این موضوع همكاری كنند.

وزیر حقوق بشر وعدالت تونس با بیان اینكه 'در تونس هیچ كس بالاتر از قانون نیست'، از تلاش های دولت تونس برای مجازات مقاماتی كه در قضایای فساد دست داشته اند، خبرداد.

** بیش از 30 هزار زندانی سیاسی دوران دیكتاتوری بن علی

در همین حال یك عضو ارشد سازمان تونسی حقوق و آزادی ها اعلام كرد كه براساس آخرین بررسی های صورت گرفته ، شمار زندانیان سیاسی در دوران دیكتاتوری 23 ساله رژیم بن علی از 30 هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش وات، ' منیر العبیدی' كه در همایشی برای تجلیل از زندانیان سیاسی تونسی دوران دیكتاتوری بن علی سخن می گفت، افزود: پیش بینی می شود شمار زندانیان سیاسی دوران بن علی به 45 هزار نفر برسد .

بن علی دیكتاتور تونس حدود یكسال ونیم قبل با پیروزی انقلاب مردم این كشور به همراه لیلی طرابلسی به عربستان سعودی فرار كرد و برغم بارها درخواست تونس برای بازگرداندن آنها، ریاض به این درخواست ها پاسخ مثبتی نداده است.

هرچند مردم تونس بن علی و دیگر عناصر فاسد رژیم دیكتاتوری او را مستحق مجازات اعدام می دانند اما دستگاه قضایی تونس بارها دیكتاتور فراری این كشور را بطور غیابی محاكمه و فقط به احكام مختلف بازداشت محكوم كرده است.

بسیاری ازمقامات ارشد دولت كنونی تونس یا سالها در زندان های رژیم بن علی بوده و یا به كشورهای دیگر تبعید شده بودند و از جمله ' حمادی الجبالی' نخست وزیر كنونی تونس و دبیركل حزب اسلام گرای ' النهضه' حدود 15 سال در سلول انفرادی زندان رژیم بن علی بسر برده است.

** ادعاهای همسر دیكتاتور فراری تونس

اظهارات مقامات دولتی و حقوق بشری تونس در حالی بیان شده است كه لیلی طرابلسی كه مورد تنفر مردم تونس است اخیرا با حمایت رژیم سعودی در گفت وگویی مفصل با روزنامه فرانسوی' لو پاریزین' شركت و علیه انقلاب ، دولت و مردم تونس ادعاهایی را مطرح كرد.

وی همچنین در كتابی كه در فرانسه تحت عنوان ' حقیقت من' منتشر كرد، با ادعاهایی در خصوص انقلاب مردم تونس نوشته است كه ' مقاماتی در دستگاه امنیتی تونس برای سرنگونی نظام تحت حكومت بن علی توطئه كردند'.

بن علی و لیلی طرابلسی در تونس به جنایاتی از جمله اختلاس و تجارت مواد مخدر متهم هستند.

همسر دیكتاتور تونس در این كتاب با تلاش برای تبرئه خود و بن علی نوشته است كه ' تصور می كردیم بعداز خروج از تونس به آسانی باز می گردیم'.

خاورم ** 1324** 3404





:: برچسب‌ها: هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: