واكنش شدید گروههای مذهبی پاكستان به تصمیم دولت این كشور در تردد مجدد خودروهای ناتو
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی , سید منور حسن رییس حزب جماعت اسلامی پاكستان نگرانی عمیق خود را از تصمیم جدید دولت پاكستان درباره تردد خودروهای ناتو در این كشور ابراز داشت.

وی گفت : این امر یك تصمیم كاملا اشتباه بوده و ملت پاكستان هرگز تصمیم گیرندگان آنرا نخواهند بخشید.

سید منور حسن افزود: آمریكا می توانست تداركات ناتو به افغانستان را از كشورهای آسیای میانه و یا مسیر های هوایی انجام دهد.

وی در ادامه گفت : اگر دولت پاكستان روی توقف تردد خودروهای تداركاتی ناتو در خاك این كشور اصرار می كرد , آمریكا و ناتو مجبور به عقب نشینی از مواضع خود می بودند.

رهبر حزب جماعت اسلامی پاكستان تصریح كرد: مقامات دولت پاكستان نباید برای كسب دلارهای آمریكایی بر سر استقلال خود و امنیت افغانستان معامله می كردند.

وی ادامه داد : این موقعیت و رفتار پاكستان ( عدم تردد خودروهای ناتو ) بهترین زمان برای اتمام حملات پهپادهای جاسوسی آمریكا به مناطق قبایلی و پایان كشتار مردم بی گناه در این مناطق مرزی بود.

سید منور حسن با اشاره به اعمال سیاست های دوگانه آمریكا و به اصطلاح چماق و هویج در پاكستان افزود: بازدید مقامات آمریكایی از پاكستان در این روزهای اخیر بوضوح نشان از این تصمیم غیر مسوولانه مقامات پاكستانی بود .

وی تصریح كرد: دیدار و گفت وگوهای مقامات دولتی و نظامی ارشد آمریكایی با فرماندهان ارتش و وزرای خارجه , دارایی پاكستان و اشاره به پرداخت قسط 400 میلیون دلاری همه نشان از شجاع نبودن حاكمان در پاكستان دارد.

سید منور حسن در ادامه تاكید كرد : مقامات دولتی پاكستان باید بدانند و فراموش نكنند كه بهترین راه برای اتمام دخالت های آمریكا در پاكستان و پایان چالش های مردم قطع ارتباط ما با دشمن اصلی مردم یعنی آمریكا است.

رهبر حزب جماعت اسلامی پاكستان در پایان سخنانش با اشاره به اینكه عذرخواهی آمریكا از حمله نیروهای ناتو به پست مرزی سلاله كافی نبود ، افزود: دولت پاكستان باید به قطعنامه های پارلمان ملی این كشور وتوصیه های كمیسیون امنیت ملی این پارلمان عمل می نمود و خون شهدا ( جان باختگان ) را پایمال نمی كرد.

اعضای ارشد گروههای مذهبی و سیاسی دیگر در پاكستان نیز در مصاحبه با رسانه های خبری محلی از تصمیم مقامات دولتی این كشور در اجازه تردد مجدد به خودروهای ناتو بسیار نگران بوده و آنرا در جهت تضعیف منافع ملی مردم و پاكستان خواندند.

همزمان با انتشار خبر بازگشایی مسیر تداركاتی ناتو در پاكستان، شبه نظامیان حامی طالبان نیز تهدید كرده اند كه تانكرهای سوخت ناتو را هدف قرار می دهند.

وزیر اطلاع رسانی و تبلیغات پاكستان سه شنبه شب اعلام كرد : پاكستان ضمن استقبال از عذرخواهی آمریكا درباره حمله بالگردها به پست مرزی سلاله در این كشور، اقدام به بازگشایی مسیر تردد خودروهای تداركاتی ناتو كرد.

قمر زمان كایره افزود: پاكستان تصمیم به بازگشایی مسیر تردد خودروهای تداركاتی نیروهای ناتو در خاك این كشور ، پس از عذرخواهی هیلاری كلینتون وزیر امور خارجه آمریكا بمنظور كشته شدن 24 نظامی پاكستانی در حمله بالگردهای ناتو به پست مرزی سلاله گرفت .

بر اساس گفته قمر زمان كایره وزیر اطلاع رسانی پاكستان ، كمیته دفاعی كابینه دولت پاكستان روز سه شنبه تصمیم به این امر گرفت.

قمر زمان كایره وزیر دولت پاكستان با اشاره به اینكه كشورش اجازه حمل هیچ سلاحی را نمی دهد، تصریح كرد : در نشست كمیته دفاعی , تصمیم گرفته شد تا هیچ سلاح مرگباری از طریق پاكستان به افغانستان منتقل نشود و تنها خودروهای تداركاتی ناتو در خاك این كشور تردد داشته باشند.

1592

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: شهرستان , خانه , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: