'سند آموزش عالی سلامت كشور' بررسی شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزارش 'سند آموزش عالی سلامت كشور' توسط معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی در نود و یكمین جلسه شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

هدف از سند آموزش عالی سلامت كشور، توسعه هدفمند آموزش عالی سلامت مبتنی بر آمایش سرزمینی است و به‌عنوان بخشی از سند جامع تحول نظام آموزشی كشور و منطبق با سند چشم‌انداز 1404، نقشه جامع علمی كشور و سند تحول بنیادین نظام آموزشی كشور تنظیم و تدوین شده است.

از جمله نكات مهم این سند كه در چهار جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی كشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته، همسویی با سند تحول وزارت بهداشت و سند تحول وزرات آموزش و پرورش است.

همچنین سند آموزش عالی سلامت كشور ضمن توجه بر سلامت‌ همه‌جانبه از جمله سلامت جسمی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی با تاكید بر سلامت روانی، به موضوع حقوق شهروندی در حوزه سلامت نیز توجه خاص دارد.

از دیگر نكات مورد توجه در سند آموزش عالی سلامت كشور مرجعیت علمی، استقلال و صدور علم در حوزه علوم پزشكی با تاكید بر توسعه و صدور طب سنتی ایرانی و همچنین توجه به مباحث فراملی علم در حوزه علوم پزشكی، مبادله علم و عالم در جهان و مدیریت بحران در حوادث است.

در جلسه شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی، عوارض نظام 3-3-6 و حذف مراكز پیش‌دبستانی از مراكز آموزشی دولتی نیز مطرح شده و مقرر شد در جلسه آتی با حضور وزیر آموزش و پرورش مبحث سامان‌دهی مراكز پیش‌دبستانی مورد بحث و بررسی كارشناسی بیشتر قرار گیرد.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: