خبرهای كوتاه ورزشی
نوشته شده توسط : boudika

'منصور تنهایی' مهاجم تاره جذب شده سایپا كه فصل گذشته در تیم شاهین بوشهر حضور داشت به احتمال فراوان بزودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

** زنجان - مدیر روابط عمومی فدراسیون كبدی كشور گفت: اردوی های آمادگی و انتخابی تیم ملی كبدی سالنی پنج نفره با حضور برترین های این رشته برگزار خواهد شد.

ابوذر ماركلایی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فدراسیون تلاش می كند پس از پایان یافتن رقابت های لیگ برتر كبدی سالنی پنج نفره باشگاه های ایران نسبت به برپایی این اردوها در دو بخش مردان و زنان اقدام كند.

وی اظهار داشت: بازیكنانی كه از شرایط لازم جهت پوشیدن پیراهن تیم ملی برخوردار باشند برای حضور در این اردوی آمادگی دعوت خواهند شد تا از بین آنان بهترین ها برای حضور در این دوره از مسابقات آسیایی برگزیده شوند.

*** نایب رییس هیات ووشو آذربایجان شرقی با بیان اینكه تعداد دختران ورزشكار سازمان یافته این هیات 277 وشوكار است، گفت: گرایش دختران استان به این ورزش در سال گذشته نسبت به سال 89 به میزان دو برابر افزایش یافته است.

سولماز غیرتمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشرفت های بسیاری را در ابعاد مختلف این ورزش در بین بانوان به ویژه در زمینه كسب مدال شاهد هستیم.

وی با بیان اینكه شش مربی فعال در تبریز وجود دارد، گفت: دوره های آموزشی ووشو بانوان در هشت سالن ورزشی در تبریز برگزار می شود.

وی اظهار كرد: در شهرستان ها نیز بانوان از این رشته رزمی استقبال می كنند به طوری كه در شبستر فعالیت بانوان آغاز شده در حالی كه هنوز فعالیت ووشو مردان در این شهرستان آغاز نشده است.

غیرتمند افزود: ووشو بانوان در شهرستان های اسكو، مراغه، مرند، هشترود و بخش خداآفرین فعال است.

وی با بیان اینكه ووشو ورزش سنتی و میراث فرهنگی چین است، گفت: در این ورزش انواع مختلف حركات برای سلامتی جسم و روح و دفاع از خود در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینكه مسابقات بین المللی ووشو در سه سبك چانگ چوان، نان چوان و تای چی چوان اجرا می شود، ادامه داد: مسابقات این رشته در دو قسمت تالو (اجرای فرم یا تكنیك) و سانشو (مبارزه آزاد كلاسیك) اجرا می‌شود.

وی با بیان اینكه 20 سبك ووشو در ایران فعال است، گفت: در استان 14 سبك فعال ووشو آموزش داده می شود.

6120/587





:: برچسب‌ها: آلمان , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: