موسیقی اصیل ایرانی نیاز به حمایت بیشتر مسوولان دارد
نوشته شده توسط : boudika

'داوود آزاد' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در كشور حمایت از دیگر موسیقی ها بیش از حمایت از موسیقی اصیل سنتی و عرفانی است.

وی ادامه داد: اجرای موسیقی پرمحتوا كه پیام جدی داشته باشد می تواند عاملی مثبت در نگرش فكری جامعه به ویژه جوانان باشد.

آزاد اظهار كرد: موسیقی وسیله ای قدرتمند است و می تواند طرز تفكر و فرهنگ یك جامعه را تغییر داده و روش های زندگی را دگرگون كند.

این استاد موسیقی اضافه كرد: به همین دلیل باید توجه ویژه ای به موسیقی داشت و با دقت بیشتری به محتوای آن توجه كرد.

وی ابراز كرد: استفاده از موسیقی های سنتی و عرفانی می تواند به عنوان عاملی مهم در بازدارندگی جوانان از برخی انحرافات مورد استفاده قرار گیرد.

آزاد خاطرنشان كرد: موسیقی جدی با محتوای عمیق نه تنها به خاطر نوع موسیقی بلكه به دلیل اشعاری كه در آن خوانده می شود می تواند تاثیر مثبت بر روش زندگی و تفكر مردم داشته باشد.

وی افزود: موسیقی سنتی ایرانی می تواند به عنوان نمادی از فرهنگ ایرانی در خارج از مرزهای جغرافیایی كشور مورد استفاده قرار گیرد كه این توانایی در موسیقی هایی همچون پاپ وجود ندارد.

این استاد و مدرس موسیقی گفت: معرفی موسیقی اصیل ایرانی از طریق رسانه ها و مطبوعات به همراه حمایت از اجرای اینگونه كنسرت ها می تواند گامی موثر در راستای تبیین جایگاه موسیقی پرمحتوا و جدی در كشور باشد.

داوود آزاد، آهنگساز، خواننده، نوازنده تار، كمانچه، سه تار، تنبور، عود، رباب، دف و مدرس موسیقی است و تحقیق در شیوه های اجرای قدما از دیگر فعالیت های هنری و تحقیقاتی وی می باشد.

وی متولد سال 1342 درارومیه است كه از یك سالگی در تبریز بزرگ شده و فراگیری موسیقی را از بیستمین سال تولد به صورت خودآموز آغاز كرده و از 21 سالگی شروع به تدریس موسیقی كرده است.

تكنوازی هایی همچون آلبوم 'مكتب تار تبریز' یادواره استاد بیگجه خانی، آلبوم 'آی ایشیقی' قطعات آذری با تار ایرانی، آلبوم 'در بهار امید' تصنیف نوازی سنتی، آهنگسازی و خوانندگی در آلبوم های 'نورجان'، 'می بی رنگ'، 'كوی تو'، 'در میخانه'، آثار تلفیقی مانند دیوان 'شمس و باخ' ( این اثر در سال ۲۰۰۴ به صورت اجرای موسیقی باخ با اشعار مولانا با حال و هوای ایرانی روی برخی از قطعات پیانویی باخ بی‌ آنكه تغییری در اصل ملودی‌ ها داده شود، اجرا شد)، به همراه اجرای بیش از سی صد كنسرت در ایران، هند، اروپا، امریكای شمالی، امریكای جنوبی، استرالیا و دیگر كشورها و دانشگاه های جهان در كارنامه این هنرمند شاخص قرار دارد.

وی اولین موسیقیدان ایرانی است كه در كشورهای مالت، باهاماس، رادیو كلاسیك اتریش اجرا داشته است و نیز اولین سخنران ایرانی با موضوع موسیقی ایرانی در دانشگاه آكسفورد بوده است.

اجراهای سال ۲۰۰۷ در كشورهای اتریش، سوییس، اسكاتلند، انگلستان، فرانسه، كانادا، استرالیا، فستیوال مولانا در تركیه و اجرای ویژه به نفع مردم لبنان در لندن از دیگر فعالیت های هنری وی است.

7240/587/ 1645





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: