كشتار مسافران بی گناه هواپیمای ایرباس ایرانی از حافظه تاریخ پاك نخواهد شد
نوشته شده توسط : boudika

'سید كمال سجادی' در گفت و گویی به مناسبت سالگرد سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به رغم اینكه آمریكا و بسیاری از كشورهای غربی خودشان را سردمدار مبارزه با تروریسم می دانند اما تروریسم دولتی را به قوت و قدرت انجام می دهند كه نمونه بارز آن نیز ساقط كردن هواپیمای مسافربری ایرانی بود.

وی گفت: آمریكاییان هر چند كه بعد از این جنایت هولناك بشری در ظاهر عذرخواهی كردند اما در واقع عاملان این جنایت را نه تنها توبیخ نكرده و به دادگاه فرانخواندند بلكه به آنان جایزه هم دادند.

وی با بیان اینكه انجام اقدامات شرارت بار آمریكایی فقط به كشتار كودكان، زنان و مردان بی گناه ایرانی در هواپیمایی ایرباس ختم نمی شود، افزود: حمایت از گروهایی كه خشونت را ترویج كرده و در دنیا دامن می زنند، از جمله دیگر اقدامات مستكبران است.

سجادی ادامه داد: هم اكنون تمامی آزاده خواهان دنیا كاملا آگاه هستند كه سردمداران آمریكایی به همراه رژیم صهیونیستی برخلاف ژست حقوق بشری آنان از تروریسم دولتی در دنیا حمایت می كنند.

وی اظهار داشت: كشتار بی شرمانه سرنشینان بی گناه هواپیمای ایرباس توسط ناو جنگی آمریكایی اقدامی هولناك بود كه بطور حتم در تاریخ بشریت ثبت خواهد شد.

دبیركل جامعه اسلامی كارمندان تصریح كرد: معتقدم این لكه ننگ تا ابد از دامن آمریكا به عنوان كشوری كه از تروریسم حمایت كرده و در ترویج آن نقش كوشا دارد، پاك نخواهد شد.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده كه آمریكا در هر منطقه ای كه وارد شده، جرم، جنایت، خونریزی و كشتار را با خود به ارمغان آورده است؛ بر همین اساس باید برای سالم سازی و احیای مجدد خاورمیانه آنان باید هر چه سریع تر خلیج فارس را ترك كنند.

پرواز مسافربری شماره 655 شركت هواپیمایی ایران ایر با شناسه 'IR655' از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر 1367(سوم ژوییه 1988میلادی) در حركت بود كه با شلیك موشك هدایت شونده از ناو 'یو ‌اس ‌اس وینسنس' متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریكا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 مسافر آن كه شامل 46 مسافر غیر ایرانی و 66 كودك بودند، جان باختند.

گزارمیز**9187**1542





:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: