مقام اقتصادی ایتالیا: تحریم راهكار مردودی در عرصه جهانی است
نوشته شده توسط : boudika

'رولاندو فورسی' كه برای شركت درنشست سالانه 'كمیته های ملی اتاق های بازرگانی جهان' به پاریس سفر كرده است روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تحریم ها كه خواسته و ناخواسته برخی فشارها را به اقشار و آحاد مختلف جامعه وارد می كند و مشكلاتی برای شهروندان عادی بویژه فعالان بخش های خصوصی اقتصادی كشورها شكل می دهد، مذموم و ناپسند است.

فورسی همچنین با بیان اینكه اصولا تحریم ها در راستای برآورده شدن اهداف سیاسی كشورها و وضع كنندگان آن علیه برخی كشورهای ناهمسو اعمال می شود، خاطرنشان كرد: اجرای تحریم ها به صورت ناخواسته منافع بخش اقتصادی را به خطر انداخته و به چرخه عادی امر تجارت جهانی صدمه وارد كرده و در آن اخلال جدی ایجاد می كند.

وی تحریم های اعمالی به كشورها بویژه ایران را به ضرر و زیان تجارت منطقه ای و جهانی دانست و افزود: تجربه نشان داده كه با تشدید تحریم ها نه تنها مشكلات موجود حل و فصل نشده بلكه به ناهمسویی ها و اختلاف نظر بین كشورها نیز دامن می زند.

فعال اقتصادی ایتالیایی، تحریم ها را سلاح و ابزار قدیمی اعمال فشار خواند و گفت: وضع تحریم ها در شرایط كنونی اقتصاد جهانی كه بویژه نیز ظرف سالیان اخیر نیز بحرانی بوده است، مسایل و مشكلات دست و پاگیر زیادی را از نظر هزینه زایی، حمل و نقل و ترانزیت بین المللی در مقوله تجارت آزاد جهانی شكل داده است.

فورسی با اشاره به مذاكرات ایران و 1+5 بر سر موضوع فعالیت های هسته ای نیز گفت: امیدوارم طرفین بتوانند در جریان گفت وگوهای طولانی، راه حل مناسب و دوستانه ای پیدا كنند.

نماینده ایتالیا دراتاق بازرگانی جهانی كه مقر آن در پاریس است، خاطرنشان كرد: با توجه به شرایط اقتصادی كنونی جهان، باید مسایل و مشكلات موجود بین المللی با مذاكرات و گفت وگوهای سازنده حل و فصل تا به راهكار مسالمت آمیزی منجر شود.

فورسی همچنین بر تعیین چارچوب و داشتن دیدگاه باز در مذاكرات از سوی طرفین با هدف دستیابی به نتایج مطلوب مورد انتظار را از جمله راهكارهای لازم در مذاكرات كشورها برای حل اختلاف نظر در موضوعات مختلف، تاكید كرد.

این فعال اقتصادی بخش خصوصی، با اشاره به اینكه در شرایط حاضر برخی كشورهای جهان بویژه شماری از كشورهای اروپایی نیز از شرایط اقتصادی نامطلوبی برخوردار می باشند، افزود: امیدوارم ملل مختلف جهان سرانجام با برقراری گفتمان ها و مذاكرات سازنده به تفاهم و همسویی در زمینه های مورد نظر دست پیدا كنند.

اروپام **1495**1516





:: برچسب‌ها: عشق , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: