بیش از هفت هزار حادثه در سراسر كشور به وقوع پیوست
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ' محمود مظفر' روز سه شنبه در نشست خبری بررسی حوادث و سوانح سه ماه نخست سال جاری كه در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، افزود:‌ در مدت زمان یاد شده هفت هزار و 756 مورد از انواع حوادث شامل حوادث جاده ای، جوی و اقلیمی، آتش سوزی، دریایی و ساحلی، ریزش آوار، رانش زمین، سیل و آب گرفتگی، زمین لرزه و حوادث شهری، صنعتی و كارگاهی در سراسر كشور به وقوع پیوست.

وی توضیح داد، در حوادث و سوانح یاد شده 117 هزار و 432 نفر از هموطنان آسیب دیدند كه با اعزام گروه های امداد و نجات جاده ای، هوایی، كوهستان، سیلاب و دریایی 116 هزار و 508 نفر از آنها از خدمات امدادگران و نجاتگران هلال احمر بهره مند شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در اجرای چندین عملیات امداد و نجات هشت هزار و 191 حادثه دیده و متاثر از وقوع انواع حوادث و سوانح یاد شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر نجات یافتند كه از این تعداد چهار هزار و 515 نفر به مراكز درمانی منتقل و سه هزار و 676 نفر از آنها در محل وقوع حوادث یاد شده درمان سرپایی شدند.

مظفر افزود: همچنین نیروهای امدادی این سازمان به 36 هزار و 516 نفر از افراد متاثر از انواع حوادث یاد شده خدمات اسكان اضطراری و موقت دادند و 14 هزار و 474 بسته غذایی و اقلام زیستی میان آن ها توزیع شد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده گروه های امداد و نجات هوایی این سازمان 833 سورتی پرواز معادل 600 ساعت پرواز برای انتقال 46 مصدوم و جابجایی و انتقال 22 تن بار و محموله امدادی برای توزیع در بین در راه ماندگان و حادثه دیدگان انواع حوادث انجام دادند.

وی گفت: در انجام عملیات یاد شده ده هزار و 517 گروه عملیاتی امداد و نجات با بهره گیری از 45 هزار و 688 نیروی عملیاتی و استفاده از هشت هزار و 482 آمبولانس به ارائه خدمات امداد و نجات پرداختند.

مظفر اضافه كرد: همچنین در اجرای عملیات یاد شده 144 مورد عملیات اطفا حریق و یك هزار و 60 مورد عملیات رهاسازی از میان قطعات فلزی خودروهای تصادفی صورت گرفت و میانگین زمان حضور نیروهای عملیاتی در حوادث جاده ای از زمان اطلاع تا حضور در صحنه حادثه هشت ساعت و 30 دقیقه گزارش شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری طرح ملی كاهش غریق در استان های شمالی و ساحلی دریای خزر گفت: این سازمان در اجرای طرح امداد و نجات دریایی و تابستانه خود در 780 كیلومتر از نوار ساحلی و طرح سالم سازی دریا در سه استان مازندران، گیلان و گلستان با بهره گیری از 43 فروند قایق نجات و جت اسكی به ارائه خدمات امداد و نجات دریایی خواهد پرداخت.

مظفر افزود: بیشترین تعداد غرق شدگی در خرداد ماه سال جاری و در سواحل عباس آباد مازندران با 45 نفر غریق گزارش شده كه تعداد 26 نفر از آنان در داخل طرح سالم سازی و 19 نفر از آنها در خارج از طرح غرق شده اند.

وی اظهار داشت: هم اكنون 25 قایق نجات این سازمان در استان های گیلان، مازندران و گلستان برای نجات جان افراد در معرض خطر در فضاهای آبی و دریایی شمال كشور مستقر شده است.

رییس سازمان امداد و نجات به فعالیت های این گروه های امدادی در خارج از طرح های سالم سازی دریای خزر اشاره كرد و گفت: 45 پایگاه با استفاده از 50 دستگاه آمبولانس امدادی در خارج از طرح سالم سازی دریا و در نقاط پرخطر دریای خزر مستقر خواهند شد.

مظفرافزود: نیروهای اعزام سریع هلال احمر ( ایثار)‌ در قالب گروه‌های امداد و نجات دریایی به صورت آماده باش كامل آماده ارائه خدمات امدادی در زمان بروز حوادث و سوانح دریایی در استان‌های شمالی كشور هستند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به خطرات احتمالی شنا در مناطق ناشناخته و شنا ممنوع اشاره كرد و از مسافران خواست در مناطق امن و طرح های سالم سازی دریا شنا كنند.

اجتمام**7029 ** 1569





:: برچسب‌ها: موزه , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: