خرید كتاب‌های با موضوع مهدویت در صدر حمایت‌های معاونت امور فرهنگی قراردارد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد،' بهمن دری 'در جمع خادمان امام زمان (عج) افزود: در طلیعه ظهور قرارداریم و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و استمرار آن با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشان داد كه این نگاه واقعیتی انكارناپذیر است.

وی ادامه داد:تقویت فرهنگ مهدویت باید هوشمندانه و به دور از هیاهو و با رعایت حساسیت‌های لازم صورت گیرد؛ نباید هر كسی به خود حق دهد درباره مهمترین مساله جهان اسلام كه باید علما و روحانیت و مراجع بزرگوار آن را تبیین كنند، سخنان كم مایه و بی‌بنیان ایراد كند.

دری یادآورشد: تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر ارتقای فرهنگ مهدوی و براساس دكترین مهدویت به عنوان یكی از آموز‌ه‌های محكم اعتقادی است و در این جهت از فعالیت ها و اقدامات مبتكرانه و نو آورانه حمایت جدی بعمل آورده است.

* انتشار كتاب هایی با موضوع عرفان‌های نوظهور و كاذب مهار شده است

دری افزود:خرید كتابهایی با موضوع مهدویت و امام زمان‌شناسی و حمایت از انتشار كتابهایی با موضوع مهدویت در صدر خرید و حمایت از كتابهای دینی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد قراردارد.

وی گفت: اساس تفكر و فرهنگ مهدوی به خاطر جان مایه های اعتقادی،همواره مورد هجمه دشمنان و دوستان ناآگاه بوده است. از همین‌رو باید هوشیارانه توطئه‌های رنگارنگ دشمنان رصد شده و با آن مقابله شود.

معاون امورفرهنگی ادامه داد: یكی از توطئه‌ها، ظهورعرفانهای بدلی و كاذب و دروغین است كه از سالهای گذشته در عرصه كتاب نفوذ كرده كه خوشبختانه در این دوسال با اقدامات جدی در دو عرصه سلبی و ایجابی از جمله بسترسازی برای انتشار نقد این نوع عرفان های غیرالهی و ضد دینی مهار شده است؛ به گونه‌ای كه براساس گزارش یكی از مراجع اطلاعاتی و امنیتی دربیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، عرضه این نوع آثار بشدت كاهش یافته است.

دری با یاد‌آوری اینكه بیشتر ناشران كشور متدین و متعهد هستند و ساحت آنها به دور از انتشار كتاب های عرفانهای كاذب است گفت : این نوع كتابها توسط دو یا سه ناشر منتشر می‌شد كه با تذكرات داده شده رویه آنها نیز تغییر كرده است، حتی ناشری كه اقدام به انتشار عرفان های سرخپوستی، هندی و چینی می‌كرد، اكنون به تولید و انتشار نقد این نوع عرفانها روی آورده است.

وی با تاكید بر اینكه در مقوله‌های فرهنگی باید توازن لازم در اقدامات بازدارنده و ایجابی وجود داشته باشد گفت‌: نمی‌توان در این مقوله به بگیر و ببند بسنده كرد بلكه با حمایت از فعالیت های جدی فرهنگی و پشتیبانی از انتشار نقدهای آگاهی بخش، باید ناهنجاریهای فرهنگی را مهار و سپس هنجارها و ارزش‌های جایگزین را تقویت و ماندگارسازی كرد.

فراهنگ‌**1630 **





:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: