جنبش امل لبنان: ایران قلعه ای محكم برای دفاع ازمسلمانان جهان است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا از بیروت، شیخ 'محمد مصری' یكی از مسئولان بلند پایه جنبش 'امل' روز سه شنبه طی سخنانی در مراسمی در ضاحیه جنوبی بیروت از نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مسلمان جهان و قضیه فلسطین تمجید كرد و جمهوری اسلامی را حامل پرچم رسول الله (ص) دانست.

وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران چه در خلیج فارس و چه در دیگر جایگاه های جهان اسلام كه از سوی دشمنان مورد تهدید قرار بگیرند، پیروزمند است.

مصری همچنین با اشاره به فرهنگ و هنر ایران اسلامی گفت: در هر گوشه این كشور فرهنگ و ادب را می توان دید كه از جمله آنها می توان به نقش و نگارها در ابنیه تاریخی اصفهان و موزه های تهران اشاره كرد، در مشهد مرقد شریف امام هشتم (ع) وجود دارد و شهر قم نیز مهد علم و معرفت است.

وی ایران را عامل عزت و سرافرازی امت اسلام در دنیای كنونی دانست و گفت: ایران امروز پرچم اسلام را در جهان برافراشته است.

شیخ مصری با اشاره به مقاومت كشور سوریه در برابر توطئه های خارجی تصریح كرد: سوریه اولین كشور عربی مقاوم است كه پرچم دفاع از عربیت و مقاومت را برافراشته است.

وی ادامه داد: هر قدر هم میزان توطئه ها علیه سوریه زیادتر شود، سوریه هیچگاه از حمایت از فلسطین عزیز و قدس شریف دست نخواهد كشید و این اماكن مقدس را از یاد نخواهد برد.

این مقام ارشد جنبش امل با اشاره به تغییر و تحولات جاری منطقه اظهار داشت: ما بروز هرگونه تغییر و تحولی در منطقه، جدای از مسئله فلسطین را تغییری شك برانگیز می دانیم چراكه شعار مقاومت، آزادی قدس و تمام سرزمین فلسطین است و ما تا آخرین نفس شعار 'فلسطین متعلق به فلسطینی ها، اعراب و مسلمانان است'، همچنان سر خواهیم داد.

مصری با اشاره به حملات غرب و استكبار جهانی علیه ایران و سوریه تأكید كرد: سوریه و ایران به خاطر جانبداری و حمایت از مقاومت مورد خشم استكبار جهانی قرار گرفته اند ولی دیری نخواهد پایید كه دشمنان در خشم و غضب خود خواهند مرد.

وی با اشاره به مسئله روشن نشدن سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش گفت: ما صراحتا اعلام كنیم تا قبل از روشن شدن مسئله سرنوشت امام موسی صدر، اجازه برقراری روابط با كشور لیبی را به كسی نخواهیم داد و با كسی هم در این مورد وارد معامله نمی شویم.

این مقام ارشد جنبش امل خطاب به گروههای لبنانی مخالف سلاح مقاومت ادامه داد: با وجود مخالفت شما، این سلاح همچنان سلاح مقاومت علیه اسراییل باقی خواهد ماند چراكه سلاح مقاومت، وظیفه دفاع از لبنان در برابر تهدیدهای اسراییلی را بر عهده گرفته و از لحاظ شرعی و قانونی مورد تأیید قرار گرفته است.

وی افزود: ما به عنوان جنبش امل در كنار معادله ارتش، مردم و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، باقی خواهیم ماند و بروز هرگونه تغییرات منطقه ای یا محلی، تاثیری در موضع ما نسبت به اسراییل، نخواهد داشت.

خاورم*2023**1030 **1446





:: برچسب‌ها: جزیره , چشم انداز , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: