موافقت مجلس با فوریت طرح الحاق وظایف بخش كشاورزی وزارت صنعت به وزارت جهادكشاورزی
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز یكشنبه مجلس، یك فوریت طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش كشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد كشاورزی را در دستور كار خود قرار دادند و یك فوریت آن را تصویب كردند.

یك فوریت این طرح 175 رای موافق، 42 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر را كسب كرد.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود به عنوان یكی از طراحان این طرح یك فوریتی در سخنانی گفت: بدلیل این كه در ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی مباحث بازرگانی و تجاری در این وزارتخانه بیشتر به سمت و سوی امور صنعتی سوق پیدا می كند، بخش كشاورزی مغفول واقع می شود بنابراین تصویب این طرح ضروری است.

وی افزود: با تصویب این طرح تمامی امور مربوط به چرخه تولید و بازرسانی محصولات كشاورزی در اختیار یك وزارتخانه قرار می گیرد و از طرف دیگر پاسخگویی را از یك مرجع مطالبه می كند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس اظهار داشت: تجربه سال های اخیر نشان داده كه مداخله دیگر وزارتخانه ها و اشخاص تنظیم بازار را با اغتشاش جدی مواجه كرده و تولیدكنندگان عموما متضرر شده اند.

مهدی سنایی نماینده نهاوند در مجلس نیز به عنوان مخالف یك فوریت این طرح گفت: تردیدی برای نظارت بخش كشاورزی وجود ندارد چرا كه مشكلات زیادی در زمینه كمبود كودشیمیایی و كافی نبودن قیمت تضمینی محصولات كشاورزی وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر چه برخی ناكارآمدی در مسوولیت ها را نمی توان با ادغام وزارتخانه ها حل و فصل كرد، اما به نظر می رسد برای تسریع رویكردها باید به تقویت مدیریت ها بپردازیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: در مجلس هشتم این طرح به دلیل دغدغه های نمایندگان برای 6 ماه مسكوت گذاشته شد.

سنایی افزود: باید توجه كرد كه موضوع راه حل مشكلات بخش كشاورزی نیست و باید در جای دیگر جستجو كرد.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس نیز به عنوان موافق یك فوریت این طرح گفت: وقتی مسوولیتی را به وزارت صنعت و معدن و تجارت واگذار می شود چگونه است كه وزیر جهاد كشاورزی باید پاسخگو باشد.

وی افزود: این ناهماهنگی باعث شده وزیران در برخی موضوع ها توپ را به زمین یكدیگر بیندازند بنابراین نیازمند مدیریت واحد هستیم.

نماینده محلات در مجلس اظهار داشت: امروز در بخش تعرفه ها، سهمیه واردات، تولید محصولات كشاورزی و توسعه عمران روستایی معلوم نیست به چه كسی واگذار شده است كه باید حل شود و به نظر می رسد مدیریت منسجم در این بخش می تواند مشكلات را حل كند.

سیام**1053**9132**1336





:: برچسب‌ها: زرد , سگ , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: