با پیگیری مجلس و دولت قیمت برخی اقلام خوراكی كاهش یافت
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'غلامعلی حدادعادل' در حاشیه جلسه علنی روز یكشنبه مجلس در جمع خبرنگاران افزود: مجلس شورای اسلامی معمولا در مسایل كلان اقتصادی دخالت می كند و كمتر اتفاق می افتد كه با یك مصوبه ای بتوان راهكاری را برای مهار گرانی ارایه كند.

وی اظهار داشت: با پیگیری های مجلس و وزارتخانه ها قیمت برخی از اقلام خوراكی كه طی روزهای اخیر بیش از حد افزایش یافته بود كنترل شد.

نماینده تهران در مجلس نهم تصریح كرد: مجلس شورای اسلامی برای كاهش گرانی آماده همكاری و تصویب قوانین جدید است.

حدادعادل خاطرنشان كرد: طبق پیگیری هایی كه بین مجلس و دولت برای مهار گرانی انجام شد مسوولان مربوطه توانستند جلوی گرانی برخی از اقلام خوراكی را بگیرند و این قیمت ها روند نزولی خود را در پیش گرفته است.

وی یكی از دلایل گرانی در كشور را اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این گرانی به مدیریت احتیاج دارد چراكه یكی از نقشه های دشمنان است.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: رسانه های بیگانه نظیر بی بی سی با برگزاری میزگردهایی گرانی در ایران را خلاف واقع تحلیل می كنند در حالی كه این گرانی نشات گرفته از توطئه غربی ها است.

** اسلام گرایان در مصر با تكیه بر رای مردم نامزد خود را انتخاب كردند

نماینده تهران، ری و شمیرانات در مجلس، همچنین پیروزی 'محمد مرسی' در انتخابات ریاست جمهوری مصر را به ملت این كشور تبریك گفت.

حدادعادل اظهارداشت: اسلام گرایان توانستند با تكیه بر آرای مردمی نامزد خود را بر كرسی ریاست جمهوری مصر بنشانند، این پیروزی موجب مباهات ملت مصر و فلسطین و جهان اسلام شده است.

وی تصریح كرد: آینده روابط دو كشور ایران و مصر به تحولاتی كه در این كشور توسط مردم در جریان است، بستگی دارد.

** ریاست فراكسیون اصولگرایان هنوز مشخص نشده است

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی همچنین درمورد انتخاب هیات رییسه فراكسیون اصولگرایان گفت: در حال حاضر این فراكسیون در مرحله تدوین اساسنامه است و هنوز موضوع انتخاب رییس این فراكسیون مطرح نشده است.

حدادعادل افزود: پس از تصویب اساسنامه این فراكسیون اعضای شورای مركزی و رییس فراكسیون مشخص می شوند.

** اصولگرایی همان اصولگرایی است

وی درپاسخ به سوالی درمورد اصولگرایان مجلس گفت : هیچ تغییری در مرام اصولگرایی ایجاد نمی شود. اصولگرایی همان اصولگرایی است و ما همان مسیر اصولگرایی كه در مجلس هفتم و هشتم دنبال كردیم در این دوره هم دنبال می شود.

** تشكیل كمیته مشترك بین دولت و مجلس موضوع جدیدی نیست

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درمورد فعالیت این دوره كمیته مشترك دولت و مجلس گفت: كمیته مشتركی بین دولت و مجلس در خانه ملت در ادوار مختلف به منظور مشورت وجود داشت.

وی افزود: بنابراین طرح تشكیل كمیته مشترك دولت و مجلس موضوع جدیدی نیست و اساس این كمیته بر اصل تفاهم بین مجلس و دولت است.

** دانشگاه واحد آكسفورد بررسی می شوند

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درمورد پیگیری این كمیسیون درزمینه فعالیت دانشگاه های واحد آكسفورد در كشور تصریح كرد: این موضوع قطعا در كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

** حضور اصلاح طلبان در انتخابات ربطی به ما ندارد

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس همچنین درمورد حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: خبرهایی كه درمورد حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح می شود كه هیچ ربطی به ما ندارد.

حداد عادل همچنین درمورد زمان اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: بحث افزایش قیمت نان و یارانه ای تصمیمی بود كه در اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها از سوی مجلس و دولت مورد پیگیری قرار گرفت اما زمان اجرای دقیق آن بستگی به تصمیم رییس جمهوری دارد.

وی تصریح كرد: اگر این قانون كاملا اجرا شود باعث افزایش نقدینگی می شود و بعضا گرانی هایی را نیز به دنبال دارد.

سیام**9250**9132**1336





:: برچسب‌ها: استرالیا , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: