كاركنان شوراهای حل اختلاف با مشكل مالی مواجه هستند
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی روز شنبه در همایش شوراهای حل اختلاف استان زنجان نقش شوراها را در كاهش پرونده های دستگاه قضایی مهم دانست و افزود: شوراهای حل اختلاف امكان تنفس را برای دستگاه قضایی فراهم كرده اند.

حجت الاسلام میانجی با اظهار تاسف از عدم رسیدگی به حقوق و مزایای كاركنان شوراهای حل اختلاف اظهار كرد: متاسفانه از كاركنان شوراهای حل اختلاف انتظار می رود همچون اعضای این شوراها به شكل افتخاری فعالیت كنند در حالی كه چنین انتظاری نابجاست.

رییس شوراهای حل اختلاف كشور با اشاره به بالا بودن سطح سواد كاركنان نهاد متبوعش گفت: به كارگیری هزاران جوان باسواد و متخصص بدون ارائه خدمات بیمه و پرداخت دستمزد كافی، موجب آزرده خاطر شدن این افراد می شود.

وی خاطر نشان كرد: پیش از آغاز به كار شوراهای حل اختلاف در كشور زمان رسیدگی به پرونده ها 18 ماه بود در حالی كه هم اكنون این زمان به چهار ماه و كمتر از آن كاهش یافته است.

رییس شوراهای حل اختلاف كشور با تشریح عملكرد نهاد متبوعش تعداد پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف را طی سال 89، دو میلیون و 200 مورد اعلام و ابراز كرد: سه میلیون و 900 پرونده نیز پارسال در شوراهای حل اختلاف كشور مختومه شده است.

حجت الاسلام احمدی میانجی خاطر نشان كرد: از چهار میلیون و 200 پرونده واصله به شوراهای حل اختلاف 180 هزار پرونده مورد اعتراض واقع شده كه از این تعداد 25 هزار اعتراض نقض شده است.

وی، تعامل شوراهای حل اختلاف را با سایر نهادهای قضایی و اجتماعی مطلوب ارزیابی و اظهار كرد: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف طی سال 89 هفت هزار زندانی از زندان آزاد شدند.

رییس شوراهای حل اختلاف كشور ضمن اظهار خرسندی از صلح و سازش بین شاكیان گفت: خوشبختانه در بسیاری از استان ها میزان پرونده های مختوم به صلح و سازش بیش از 72 درصد است.

حجت الاسلام احمدی میانجی یادآور شد: میزان پرونده های مختوم به صلح و سازش در استان های تهران و اصفهان كمتر از سایر استان هاست.

وی برقراری صلح و سازش در بین مردم را از تاكیدات دین مبین اسلام دانست و افزود: كاركنان و اعضای شوراهای حل اختلاف باید به بهترین نحو به پرونده های واصله رسیدگی كنند.

522/7324/245





:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: