وجود چهار مشكل ریشه ای در صنعت كشور
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'حسین ساسانی' روز شنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن، تصریح كرد: دامنه مشكلات صنایع فقط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و در میان صنعتگران خلاصه نمی شود، بلكه ریشه بسیاری از مشكلات را در نهادها و دستگاه های دیگر باید جستجو كرد.

وی موانع و مشكلات ریشه ای صنایع را به چهار گروه تقسیم كرد و گفت: یكی از علت ها به ریشه های اقتصادی بر می گردد كه در این رابطه می توان به پایین بودن ظرفیت جذب و انباشت سرمایه، بالا بودن هزینه های معاملاتی، فراهم كردن جذابیت بازار داخلی برای تولیدكنندگان داخلی و تمركز فعالیت های پولی اشاره كرد.

وی ریشه های ساختاری را دومین عامل مشكلات صنایع دانست و افزود: ضعف نظام پاسخگویی و نیز ضعف ساختاری در تولید و تبادل اطلاعات، كم توجهی به بسترسازی و اصلاح زیرساخت ها، بی توجهی به ایجاد بسترهای مورد نیاز و افزایش هزینه های دولت از جمله مشكلات ساختاری صنایع كشور است.

دبیر كل كنفدراسیون صنعت با اشاره به ریشه های مدیریتی به عنوان یكی دیگر از مشكلات صنایع تصریح كرد: در حال حاضر با كم توجهی به قوانین و سیاست های بالادستی ضعف ریشه ای در فعالیت ها، نبود شایسته سالاری، عدم اجرای كارآمد فرایند خصوصی سازی، كم توجهی به برنامه ریزی و اجرای درست قانون هدفمندكردن یارانه ها در بخش تولید و تلاش اندك بخش خصوصی برای تحكیم جایگاه خویش روبرو هستیم.

وی چهارمین مشكل فعلی صنایع را در حوزه عملیاتی دانست و خاطر نشان كرد: ضعف ساختاری در اختصاص منابع مالی و نبود شرایط مناسب برای بخش خصوصی در بكارگیری تكنولوژی های به روز از جمله مشكلات عملیاتی بخش تولید است.

اقتصام**3917**1594





:: برچسب‌ها: تورنتو , بهار , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: