ادامه روند صعودی نرخ بهره استقراض در ایتالیا
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، در حالی که نشست رهبران اروپایی روزهای 28 و 29 ژوئن برگزار می شود نرخ بهره اوراق قرضه شش ماهه دولت ایتالیا به بیش از 3 درصد رسیده است که این رقم از دسامبر تا کنون بی سابقه است .

بر اساس این گزارش ، افزایش نرخ بهره استقراض فشار بیشتری را بر دولت ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا وارد کرده است تا تدابیر ویژه ای را برای کاهش نگرانیهای بین المللی اتخاذ کند . بر این اساس ایتالیا با بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است و سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران تکرار تجربه تلخ یونان ایرلند و پرتغال در این کشور هستند .

بر این اساس نرخ بهره اوراق قرضه شش ماه دولت ایتالیا از 2.10 درصد در ماه گذشته به بیش از 2.96 درصد رسیده است . دولت ایتالیا با مشکلات زیادی برای فروش 5.5 میلیارد یورو اوراق قرضه پنج و ده ساله خود روبرو است . این رقم برای اوراق قرضه شش ماهه دولت اسپانیا نیز به بیش از 3.24 درصد رسیده است .

اسپانیا به تازگی کمک مالی 125 میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا دریافت کرده است تا به وضعیت سیستم بانکی خود سر سر و سامان دهد . این گزارش افزود ، ایتالیا چهارمین دولت بدهکار بزرگ جهان به شمار می رود . نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله دولت ایتالیا نیز به بیش از 6 درصد رسیده است که این رقم از سال 1999 میلادی بی سابقه است .

مونتی قصد دارد با اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی با هدف کاهش کسری بودجه و بدهی ، اعتماد سرمایه گذاران بین المللی را جلب کند .





:: برچسب‌ها: خانه , مربع , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: