احمدی نژاد: بازی های رایانه ای ابزاری قدرتمند برای اثرگذاری فرهنگی است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ' محمود احمدی نژاد ' روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران در جمع خبرنگاران گفت: از طریق بازی ها شخصیت سازی، هویت سازی و اخلاق سازی صورت می گیرد و به وسیله بازی ها می توان نظام ارزشی و معیارهای ارزشی را در یك جامعه منتشر كرد.

احمدی نژاد با بیان اینكه ما از یك فرهنگ بسیار غنی و یك اندیشه جامع ارزشمند برخوردار هستیم ، گفت: تاریخ ، نوع نگاه و شخصیت های اسطوره ای كشور ما و همچنین حوادث مهمی كه دراین كشور در طول تاریخ رخ داده ، ظرفیت بسیار مهمی برای انجام یك كار فرهنگی گسترده و اثرگذار ایجاد كرده است.

رییس جمهوری اظهار داشت: امروز از دیدن این همه ابتكار ، نوآوری و حضور خلاق متخصصان و جوان های ایرانی در فضای مجازی خوشحال شدم.

وی اظهار داشت: امروزه بازی هایی كه در فضای مجازی انجام می شود بر بازی هایی كه در محیط واقعی اتفاق می افتد،‌ غلبه كرده است و در دوره ارتباطات بخش مهمی از وقت مردم در فضای مجازی سپری می شود.

رییس جمهوری در ادامه گفت: در زمان حاضر بازی ها و به ویژه بازی های نرم افزاری تبدیل به یك عنصر ثابت و اثرگذار و البته یك كار بسیار بزرگ فرهنگی شده است.

وی با بیان اینكه تا 2 یا 3 سال پیش ما فقط از تولیدات دیگران در زمینه بازی های رایانه ای استفاده می كردیم ،‌گفت: هم اكنون شاهد فعالیت قابل توجه جوانان ایرانی در زمینه تولید انبوه این گونه بازی ها در داخل كشور هستیم و شاهدیم كه در این زمینه ابتكارات و نوآوری های زیادی ایجاد شده است.

رییس جمهوری گفت: دو سه سال قبل دولت در شورای انقلاب فرهنگی بنیاد بازی های رایانه ای را تاسیس كرد و بودجه خوبی به آن اختصاص داد و این بنیاد نیز از سازندگان و تولیدكنندگان ایرانی بازی های رایانه ای به خوبی حمایت كرد.

احمدی نژاد با بیان اینكه كارهای خوبی در كشور در زمینه تولید بازی های رایانه ای انجام شده و قطار آن با شتاب خوبی به راه افتاده است، گفت: طبق گزارشاتی كه برخی تولید كنندگان ارائه كرده اند خریداران فراوانی در بازارهای بین المللی سراغ محصولات و بازی های رایانه ای ایرانی آمده اند و بازی های رایانه ای تولید متخصصان ایرانی امروز در بازارهای بین المللی جای خوبی برای خود باز كرده و این فضا در حال گسترش است.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری كرد تا در كشور به مرحله ای برسیم كه نوجوانان و جوانان زمانی خواستند بخشی از وقت خود را پای دستگاه رایانه به بازی بگذرانند، از یك بازی ایرانی با مفاهیم انسانی، توحیدی و اخلاقی ، استفاده كنند.

احمدی نژاد پیش از این مصاحبه از غرفه های مختلف دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای كه در مصلی امام خمینی (ره ) تهران در حال برگزاری است بازدید كرد.

این نمایشگاه كه از روز ششم تیر آغاز به كار كرده است تا دهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.

سیام**1723**9190**1601





:: برچسب‌ها: گل , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: