ایران، کره جنوبی را تهدید به توقف واردات کرد
نوشته شده توسط : boudika

پس از نشست اخیر در مسکو، امیدها به موفقیت در مذاکرات اتمی ایران و قدرت های جهانی با تردید رو به رو شده است

در پی اعلام قطع خرید نفت ایران از سوی دولت کره‌جنوبی، سفیر ایران در آن کشور گفته است که در صورت اجرا شدن این تصمیم، ایران ورود کالای کره ای را ممنوع خواهد کرد.

پیش از این وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده بود در پی تحریم های اتحادیه اروپا، شرکت های متعلق به کشورهای عضو این اتحادیه، اجازه نخواهند داشت که نفتکش های حامل محموله های نفتی ایران را بیمه کنند و به این ترتیب کره جنوبی قادر به خرید و حمل نفت از ایران نخواهد بود.

حدود ٩٠ درصد کشتی های نفتکش جهان از لحاظ بیمه حفاظت پرسنلی و جبران خسارت ناشی از آلودگی محیط زیست در صورت وقوع حوادث، تحت پوشش شرکت های بیمه غربی قرار دارند و بدون دریافت چنین پوششی، قادر به فعالیت نیستند.

احمد معصومی، سفیر ایران در کره جنوبی در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این کشور را تهدید به مقابله به مثل کرده و گفته در صورت تحریم خرید نفت ایرات، ورود کالاهای کره ای به ایران ممنوع می شود.‌

در پی افزایش درآمدهای نفتی ایران در سال های اخیر، میزان واردات کالاهای مصرفی از خارج به شدت افزایش یافت. کره جنوبی یکی از کشورهای بوده که واردات عمده ای از آن به ایران صورت می‌گرفت.

بخشی از این واردات مربوط به ماشین آلات و قطعات یدکی مورد استفاده در صنایع ایران است.

سفیر ایران، کره جنوبی را تهدید به قطع واردات کالاهای این کشور کرده است

کره جنوبی اولین کشور آسیایی همراه با تحریم

تا اوایل سال جاری میلادی، کره جنوبی با واردات حدود دویست هزار بشکه نفت در روز، خریدار ١٠ درصد نفت صادراتی ایران، و پس از چین، ژاپن و هند، بزرگترین وارده کننده نفت خام از این کشور بود اما در ماه گذشته میلادی اعلام شد که این مقدار حدود ٤٠ درصد کاهش یافته است.

کره جنوبی نخستین کشور آسیایی است که خرید نفت از ایران را به طور کامل قطع می‌کند.

این اقدام پس از تصمیم اخیر اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتخاذ شده که طی آن، کشورهای عضو اعلام کردند که پیشرفت در مذاکرات اتمی ایران و گروه ١+٥ در مسکو در حدی نبوده است که تخفیفی را در مجازات های اعلام شده اتحادیه علیه ایران توجیه کند.

اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری میلادی با هدف وارد کردن فشار به ایران بر سر ادامه برنامه های اتمی آن کشور، خرید نفت و سرمایه گذاری در صنایع نفتی ایران را تحریم کرد.

قرار است این تحریم ها از روز اول ژوئیه برابر با یازدهم تیرماه آغاز شود.





:: برچسب‌ها: طبیعت , شیکاگو , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: