فدراسیون جهانی کانو: حضور قایقرانان ایرانی نیاز به تایید "دنیا مالی" دارد
نوشته شده توسط : boudika
قایقرانی ایران،کانو

ایران در المپیک لندن، چهار سهمیه در رشته های کایاک و روئینگ به دست آورده است.

حضور تیم کانوی ایران در المپیک لندن بستگی به تایید رئیس برکنار شده این فدراسیون دارد.

در نامه ای که خوزه پرورنا رئیس فدراسیون جهانی کانو به محمد عباسی وزیر ورزش ایران نوشته است، ورزشکاران ایران تنها با تایید احمد دنیامالی رئیس برکنار شده فدارسیون قایقرانی ایران مجاز به شرکت در المپیک لندن هستند. این نامه صبح روز چهارشنبه 7 تیر در رسانه های ایران منتشر شد.

در بخشی از این نامه آمده است:" ورزشکاران شرکت کننده در المپیک از جانب آقای دنیا مالی و از طریق کمیته ملی المپیک مجاز به شرکت در بازی ها می باشند و کلیه ی کارها مربوط به آنها با مسئولیت آقای دنیا مالی است."

در سراسر این نامه هفت بندی، فدراسیون جهانی بر این نکته تاکید دارد که رئیس فدارسیون قایقرانی ایران از نظر آنها همچنان احمد دنیا مالی است و این فدراسیون در صورتی می تواند فعالیت های خود را ادامه دهد که زیر نظر احمد دنیامالی باشد، کسی که از نظر وزیر ورزش ایران جایی در فدراسیون قایق رانی ندارد.

دبیر کل فدراسیون جهانی کانو در گفتگوی اختصاصی با بی بی سی فارسی گفت: " ما سه نامه به وزیر ورزش ایران نوشتیم. در آخرین نامه که دیروز ۲۶ ژوئن (۷تیر) برای آنها ارسال شد، فدراسیون جهانی تغییرات بوجود آمده در این فدراسیون توسط دولت را غیر قابل قبول دانسته است".

سایمون تولسن در پاسخ به این سوال که اگر وزارت ورزش ایران همچنان بر تصمیم خود مبنی بر کنار گذاشتن احمد دنیامالی اصرار ورزد، چه واکنشی نشان خواهد داد گفت:"تا جایی که به ما مربوط می شود، آقای دنیا مالی هنوز رئیس فدارسیون کانوی ایران است. به همین خاطر ما اقدامی که او تایید کند را به رسمیت می شناسیم."

محسن شادی و سولمازعباسی، دو قایقرانی که سهمیه رقابت های کانوی المپیک را گرفته اند، نیاز به تایید رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی برای حضور در این بازی ها دارند. تیم دو نفره کانوی ایران برای شرکت در المپیک، با توجه به برکناری احمد دنیا مالی از ریاست فدراسیون قایقرانی بلاتکلیف است.

دبیر کل فدراسیون جهانی کانو، سایمون تولسن درباره حضور تیم دو نفر کانوئینگ ایران در المپیک می گوید:" ایران دوسهمیه در المپیک دارد. این سهمیه ها بستگی به تایید آقای دنیا مالی دارد، زیرا از نظر ما او رئیس فدارسیون قایقرانی ایران است. ولی اگر همچنان مسوولان ورزشی ایران پاسخی مشخص به ما ارایه نکنند و آقای دنیا مالی خواستار حضور این ورزشکاران در المپیک باشند ما راه حلی برای شرکت کردن آنها در این بازی ها پیدا خواهیم کرد."

واکنش وزارت ورزش

سایمون تولسن، دبیر کل فدراسیون جهانی کانو

"تا جایی که به ما مربوط می شود، آقای دنیا مالی هنوز رئیس فدارسیون کانوی ایران است. به همین خاطر ما اقدامی که او تایید کند را به رسمیت می شناسیم."

وزارت ورزش پس از انتشار نامه فدراسیون جهانی کانو در رسانه های ایران، به آن واکنش نشان داد. البته به نظر محمد حسین انصاری فرد، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان ایران، "قایقرانان در بازی های المپیک مدال آور نیستند"

او در گفتگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است:" وزارت ورزش و جوانان با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند و به این تصمیم فدراسیون جهانی کانو اعتراض دارد. افتخار حضور در بازی‌های المپیک خودش مقوله بسیار مهمی است. از طرفی برای حیثیت کشور ما هم خوب نیست و جای تاسف دارد."

از شهرداری تا فدراسیون قایقرانی

احمد دنیا مالی رئیس سابق فدراسیون قایقرانی، تا سال ۸۸ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران بود. او از سال ۸۳ تا قبل از برکناری توسط وزیر ورزش در خرداد،۹۱ نفر اول فدراسیون قایقرانی ایران در مجامع جهانی بود.

پیش از استعفاء از معاونت فنی و عمرانی شهرداری در سال ۸۸، او یکی از مدیران دو شغله بود؛ رئیس فدراسیون قایقرانی و معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران.

کناره گیری از معاونت شهرداری تهران مشکل دو شغله بودن را حل کرد. در همان سال او که تنها کاندیدای ریاست فدراسیون قایقرانی بود با اکثریت آراء، برای یک دوره چهار ساله بعنوان رئیس فدراسیون قایقرانی ایران انتخاب شد.

یک سال مانده به پایان دوره ریاست احمد دنیا مالی و در آستانه المپیک، محمد عباسی او را از کار برکنار کرد. برکناری او موج نارضایتی در بین ورزشکاران رشته های آبی بوجود آورد.

پس از برکناری آقای دنیا مالی از فدراسیون قایقرانی، محسن شادی یکی از نماینده های ایران در رشته کانوئیگ ار حضور در المپیک انصراف داد، البته این خبر چند روز بعد توسط یکی از اعضای فدراسیون قایقرانی تکذیب شد.

در همان روزهای اول برکناری او در گفتگویی با خبرآنلاین زنگ خطر را برای مسوولان ورزش به صدا در می آورد. او گفته بود:"من سعی کرده‌ام تماسی با فدراسیون جهانی نداشته باشم اما آن‌ها از طریق دوستان دیگر متوجه برکناری من شده‌اند و ممکن است به خاطر دخالت‌های دولتی، قایقرانی ایران را تعلیق کنند"

ارتباطات نزدیک او با فدراسیون جهانی کانو یکی از دلایلی است که این نهاد بین المللی به هیچ وجه تغییر احمد دنیامالی را نمی پذیرد. او در همان گفتگو گفته بود:" من آدم گمنامی نیستم. مسئولان فدراسیون جهانی مدت‌هاست که من را می‌شناسند و در جریان کارهایی که انجام داده‌ام هستند. جدای از این موضوع، ما علاوه بر همکار، دوست قدیمی هم هستیم، مسئولان فدراسیون جهانی نگران دوست قدیمی‌شان هستند"





:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: