400 شعبه از قدیمی ترین بانك جهان در ایتالیا تعطیل می شود
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، این گروه بزرگ بانكی ایتالیا امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام كرد كه تعطیلی 400 شعبه جزو برنامه كاهش هزینه های گروه تا سال 2015 است و همچنین چهار هزار و 600 نفر از 30 هزار كارمند خود را اخراج می كند.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده، گفته شده كه 16 درصد از هزینه های این بانك معادل 565 میلیون یورو تا سال 2015 كاهش می یابد.

بانك'Mps' ایتالیا در سال 1472 میلادی با نام 'مونته دی پیئتا' برای كمك به افراد كم بضاعت اهالی شهر 'سیئنا' در شمال این كشور تاسیس شد و قدیمی ترین بانك جهان بشمار می رود.

این بانك با دو هزار 416 شعبه در سراسر ایتالیا فعال است و در چند كشور جهان نیز فعالیت می كند.

بانك 'Mps' در سال 2011 میلادی پنجهزار و 507 میلیارد یورو معامله كرد.

با ادامه بحران اقتصادی در اروپا، بانك 'اینتزا سانپائولو' بزرگترین بانك ایتالیا نیز در خردادماه گذشته برای كاهش هزینه های خود، تصمیم به تعطیلی یك هزار شعبه خود گرفت.

'انریكو توماسو' مدیر عامل بانك اینتزا سانپائولو، با تایید این خبر اعلام كرد كه جهت كاهش هزینه ها و به دنبال تشدید بحران اقتصادی تصمیم تعطیلی یك هزار از پنج هزار و 600 شعبه این بانك ایتالیایی اتخاذ شد.

شركت سهامی اینتزا سانپائولو یكی از بزرگترین موسسات بانكی ایتالیا است كه در سال 2007 میلادی با ادغام دو بانك 'اینتزا' و 'سان پائولو ایمی' به فعالیت خود ادامه داد.

شمار كارمندان این بانك در سال 2010 میلادی 102 هزار 500 نفر اعلام شد.

اینتزا سان پائولو با بیش از 20 میلیارد یورو سرمایه، نخستین بانك ایتالیا و ششمین در اروپا از نظر سرمایه گذاری است.

این بانك در ایتالیا با بیش از 11 میلیون مشتری، دارای 16 درصد از سهم بازار اعتباری و 17 درصد بازار پس انداز است.

این بانك در خارج از كشور با یك هزار و 800 شعبه در 13 كشور بویژه در اروپای شرقی و مدیترانه، هشت میلیون و 600 هزار مشتری دارد.

با افزایش بحران اقتصادی در اروپا بانك 'یونیكردیت' ایتالیا، بزرگترین گروه اعتباری این كشور نیز مدتی پیش اعلام كرد كه بیش از پنج هزار نفر از كاركنان خود را اخراج می كند.

بانك یونیكردیت اعلام كرد كه به دنبال كاهش ارزش سهام این بانك در بازارهای بورس و زیان های متحمل شده، تا چهار سال آینده، پنج هزار و 200 نفر از كاركنان خود را در ایتالیا اخراج خواهد كرد.

براساس برنامه صنعتی معرفی شده از سوی این بانك، تا سال 2015 میلادی درمجموع شش هزار و 500 نفر از كاركنان این بانك در داخل و خارج از كشور اخراج خواهند شد كه خود معادل 12 درصد كل پرسنل این گروه عظیم بانكی است.

این گروه بانكی همچنین اعلام كرد كه در سه ماهه سوم سال 2011 میلادی 10 میلیارد و 600 میلیون یورو زیان دیده است.

این بانك بیش از 40 میلیون مشتری در 22 كشور دارد كه اكثر آنها در ایتالیا، اتریش، آلمان، سوییس و كشورهای حوزه اتحادیه اروپا هستند.

بانك های ایتالیا، اكنون با بحران خروج سپرده های مردمی مواجه هستند اما مقامات بانكی به مشتریان اطمینان می دهند كه جای هیچ گونه نگرانی نیست و این مشكل به خوبی مدیریت می شود.

اروپام ** 2171**1596**2047**





:: برچسب‌ها: فوتبال , آبی , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: