واقعه هفتم تیر بین جریان اسلام ناب و سایر ایده ها مرزبندی روشنی ایجاد كرد
نوشته شده توسط : boudika

محمود احمدی نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت با اشاره به واقعه تلخ حادثه هفتم تیر افزود: با وجود شهادت جمع كثیری از افراد مهم حكومتی، انقلاب با قوت بیشتر ادامه پیدا كرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، رییس جمهوری سال 1360 را در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال سالی مهم و ویژه دانست و تلخ ترین حادثه این سال را انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ذكر كرد.

وی افزود:‌ حداقل در طول تاریخ سیاسی 300 ساله اخیر كشورمان سابقه نداشته است كه در یك روز و بر اثر یك حادثه تقریباً بدنه اصلی حكومت شامل جمعی از وزرا، مسوولان دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس از دست بروند.

احمدی نژاد اظهار داشت: در حادثه هفتم تیر،‌ شهادت شهید بهشتی به عنوان مدیریت فكری، اجرایی و میدانی انقلاب اسلامی از همه برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سنگین تر بود، چرا كه ایشان تئوری انقلاب را تبیین، ‌تدوین و در عرصه اجرایی جاری می كرد و در آن زمان نظام افرادی در طراز ایشان كمتر داشت.

وی در تشریح دیدگاه های والا و بلندنظرانه شهید بهشتی به مشروح مذاكرات تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی در مجلس خبرگان قانون اساسی اشاره و خاطرنشان كرد: در مذاكرات آن مجلس، آنجا كه بحث به استثنا كردن برخی موارد در صدور مجوز شكنجه برای اقرار گرفتن می رسد، شهید بهشتی تصریح می كند، كه حتی اگر 10 مسوول ارشد كشور گروگان گرفته شده و یا اسیر شوند، فساد آن كمتر از این است كه به یك متهم سیلی زده شود چرا كه این سیلی زدن گشودن راه اقدامات ناصواب دیگر است.

رییس جمهوری اضافه كرد: شهید بهشتی در این بخش از مذاكرات مجلس خبرگان قانون اساسی تاكید می كند، این ما مسوولان جمهوری اسلامی هستیم كه باید فدای انقلاب، اسلام و ارزشها شویم و قانون باید برای صیانت از آرمانها و ارزشها تدوین شود، نه برای صیانت از مسئولان.

احمدی نژاد با اشاره به این جمله حضرت امام خمینی (ره) درباره شهید بهشتی كه 'شهید بهشتی یك ملت بود برای ملت ایران' گفت: اگر وی فرصت می یافت تا دیدگاه های خود را در عرصه اجرایی عملیاتی كند، یقیناً وضع به گونه ای دیگر پیش می رفت؛ نظیر تعبیری كه حضرت امام راحل درباره ایشان فرمودند، در قرآن درباره حضرت ابراهیم به كار برده شده است.

رییس جمهوری افزود: در عرصه اقتصاد، دیدگاه های شهید بهشتی یكی از بهترین، دقیق ترین و عمیق ترین دیدگاه ها است. وی تاكید داشت كه بیت المال باید به طور مساوی بین همگان تقسیم شود و در همان سال 1359 معتقد بود كه زمان اجرای این كار در حال گذشتن است.

احمدی نژاد اظهار داشت: دشمن با شناخت كافی از شهید بهشتی، عملیات ترور وی را طراحی كرد و اگر چه در سال 60 ترورهای زیادی در كشور اتفاق افتاد، اما حادثه هفتم تیر به جهت اینكه شاخص و تعیین كننده مرز بین اسلام ناب و دیگر ایده ها بود، یك درخشندگی و تفاوت اساسی با دیگر وقایع سال های پس از انقلاب اسلامی دارد.

رییس جمهوری تصریح كرد: امروز همچنان در عرصه مدیریت كشور به اندیشه های رفیع شهید بهشتی نیازمندیم و خوب است همه مسوولان در جمهوری اسلامی دیدگاه ها و عملكرد وی را در همان مدت كوتاه مسوولیت های وی مرور كنند و الگوی خود قرار دهند.

احمدی نژاد به بخش دیگری از مواضع شهید بهشتی در جلسات تدوین قانون اساسی اشاره و خاطرنشان كرد: هنگامی كه بحث بین اولویت بخشی به استقلال، تمامیت ارضی و حاكمیت ملی با آزادی پیش می آید، وی بحث بسیار زیبایی دارد و عنوان می كند كه اگر عدالت و آزادی نباشد، استقلال نیز برقرار نمی شود چرا كه استقلال ضامن عدالت و آزادی است و اگر آزادی نباشد توده های مردم پشتیبان استقلال، تمامیت ارضی و حاكمیت ملی نخواهند بود.

رییس جمهوری ادامه داد: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی كه كمتر كسی سابقه كار اجرایی داشت، این شهید بهشتی بود كه نظم را برقرار كرده و امور را ساماندهی می كرد و در آن شرایط توانست در مجلسی كه همه افراد آن عالم و دانشمند بودند و تفاوت نظرهای زیادی بین آنها وجود داشت، قانون اساسی جمهوری اسلامی را تدوین كند كه امروز باید آن را بر بام دنیا گذاشته و به آن افتخار كنیم.

احمدی نژاد با مترقی، انسانی و انقلابی توصیف كردن قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: در جلسات تدوین این قانون گاه بر سر یك كلمه چندین ساعت بحث های خیلی جدی بین عالمان و دانشمندان عضو مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی در می گرفت.

رییس جمهوری به انتصاب شهید بهشتی به عنوان رییس دیوان عالی قضایی بعد از تدوین و تصویب قانون اساسی اشاره كرد و افزود: در همان مدت یك سال و نیم ریاست ایشان در دستگاه قضایی كشور یك آرامش و اطمینان خاطری به دستگاه قضایی كشور در ساحت عمومی جامعه به وجود آمد و نظمی بسیار زیبا برقرار شد و اینها همه ناشی از آن بود كه شهید بهشتی فردی زلال، پاك و سمبل اخلاق بود كه ذره ای خدشه در شخصیت وی وجود نداشت و هر كس كه با او ملاقات می كرد اطمینان خاطر و آرامش پیدا می كرد.

احمدی نژاد به این جمله شهید بهشتی كه 'باید جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت باشد' اشاره كرد و اظهار داشت: همین خصوصیات باعث شد تا تیرهای زهرآگین نفاق، ریا و خودخواهی بدخواهان و دشمنان، شهید بهشتی و یارانش را تكه تكه كرده و بسوزاند و ملت را از وجود وی محروم كند.

رییس جمهوری تصریح كرد: امروز راه روشن است و عاقبت بخیری در گرو خدمتگزاری است و هر كه مرام خدمتگزاری را با هر چیز دیگری عوض كند، ضرر كرده است.

احمدی نژاد با اشاره به قدرت مواد منفجره ای كه در ساختمان حزب جمهوری اسلامی كار گذاشته شده بود و این ساختمان بتنی را كاملا ویران كرد، گفت: شدت و قدرت این بمب متناسب با شدت كینه ای بود كه بدخواهان از شهید بهشتی داشتند.

وی تاكید كرد: همه باید خود را فدای استقلال، آزادی و عدالت كنیم و هر قدر خالصانه تر در این مسیر حركت كنیم، نزد مردم عزیز تر خواهیم بود و امیدوارم راه و منش شهید بهشتی و یارانش همواره چراغ راه خدمتگزاران در بخش های مختلف نظام جمهوری اسلامی باشد.

سیام**9012 1418





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: