وزیر امور خارجه ایران عازم قبرس شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، وزیر امور خارجه ایران در این سفر یك روزه ضمن دیدار با مقامات قبرس، راه های گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دو كشور را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر محورهای مذاكرات صالحی و مقامات كشور قبرس است.

دیدار با 'دمیتریس كریستوفیاس' رییس جمهوری قبرس و 'شیرلی' سرپرست وزارت امور خارجه و وزیر اقتصاد این كشور از جمله برنامه های وزیر امور خارجه ایران در این سفر یك روزه است.

وی همچنین قرار است دعوت شفاهی 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران را برای شركت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران به رییس جمهوری قبرس ابلاغ كند.

جمهوری قبرس از اول ماه جولای ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به مدت شش ماه برعهده دارد.

این كشور كه در محل تلاقی سه قاره مهم اروپا، آسیا و افریقا در شرق مدیترانه قرار دارد، در حالی ریاست بر اتحادیه اروپا را كسب می كند كه هر سه قاره دچار تحولات متعددی هستند.

تحولات مرتبط با موضوع هسته ای ایران و مذاكرات طرف های اروپایی، تحولات سوریه و فلسطین، رویدادهای كشورهای شمال افریقا از جمله مصر، لیبی و تونس، بحران اقتصادی اروپا به ویژه یونان ( كشور متحد قبرس) از جمله مسایلی است كه نیازمند تحولی جدی و گفت وگو است و رایزنی با كشورهای مهم همچون ایران از رویكردهای قبرس در این دوره است.

صالحی پس از گفت وگو با مقامات قبرس روز چهارشنبه برای شركت در دوازدهمین كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران - قزاقستان راهی آستانه پایتخت این كشور می شود.

سیام.1336**1368**





:: برچسب‌ها: مرخصی , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: