نشست سفرای كشورهای خارجی و مدیران فرهنگی شهر تهران برگزار شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست گفت: ‌این سازمان كانون فعالیت های فرهنگی شهر تهران است و بیش از 300 مركز فرهنگی را در تهران اداره می كند.

امیر خوراكیان افزود: در سفرها و بازدیدهایی كه از دیگر كشورها داشتم، دریافتم كه پس از دو دهه از تاسیس این سازمان، میزان آشنایی دیگر كشورها با فعالیت های ما محدود است و اكنون این ما هستیم كه باید به طور جدی خود را معرفی كنیم. درسایه این شناخت است كه تعامل بیشتر و بهتر شكل می گیرد.

خوراكیان گفت: نتیجه این تعامل و افزایش خدمات فرهنگی، كمك بیشتر به بشریت و سعادت واقعی انسان ها خواهد بود.

* سفیر ژاپن: هم دلی از هم زبانی بهتر است

كین ایچی كومانو سفیر ژاپن در ایران نیز در نشست امروز گفت : بهترین ابزار برای هم دل شدن مردم، فرهنگ و هنر است كه می تواند دل های مردم سراسر جهان را به هم نزدیك تر كند.

وی درمورد برنامه های مختلف فرهنگی در ایران گفت: در چند ماه گذشته چند برنامه فرهنگی در ایران برای معرفی فرهنگ ژاپن برگزار شد كه جای تشكر دارد.

* سفیر نیكاراگوئه: نیازمند تعامل فرهنگی با كشورهایی نظیر ایران هستیم

'ماریو باركرو بالتودانو' سفیر نیكاراگوئه در ایران با اشاره به پیشینه فرهنگی ایران و تاثیرگذاری فرهنگ این كشور، گفت: ما نیازمند تعامل فرهنگی با كشوری مانند ایران هستیم.

وی با بیان اینكه تهران شهر زیبایی برای زندگی است، گفت: اگرچه شهروند دائمی تهران نیستم، اما از زندگی در این شهر لذت می برم، زیرا تهران شهری بسیار زنده است.

سفیر نیكاراگوئه به سابقه فرهنگی ایران اشاره كرد وگفت: ایران قرن هاست به همه دنیا فرهنگ غنی خود را نشان داده و ما در امریكای لاتین از این غنا برخوردار نیستیم. با توجه به این فرهنگ غنی، ما نیاز به همبستگی و تعامل بیشتر داریم و با این تعامل در مسیر اصلاح گام برمی‌داریم.

نششت سفرای كشورهای خارجی شب گذشته در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار شد.

فراهنگ **1630**1588





:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: