نیروی دریایی در آینده از مدیترانه هم فراتر خواهد رفت
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، 'حبیب الله سیاری' روز یكشنبه در مراسم تجلیل از جانبازان نیروی دریایی ارتش با تبریك اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: نامگذاری ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عنوان روز جانباز افتخاری بس بزرگ برای تمامی این عزیزان است.

وی افزود: اگر نقش حضرت ابوالفضل (ع) را در واقعه عاشورا بررسی كنید می بینید كه این بزرگوار سمبل ایثار، مهر، وفا، شجاعت و ولایت‌مداری است و نامگذاری ولادت ایشان به عنوان روز جانباز به این معنی است كه جانبازان ما هم بهره ای از این صفات ارزشمند را برده اند.

سیاری در ادامه گفت: نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیده است اگرچه در خیلی جاها گفته نشده و به تصویر كشیده نشده است اما من این را از زبان فرماندهی معظم كل قوا عرض می كنم كه ایشان فرمودند 'آن روزی كه لازم شد، نیروی دریایی جوهره خود را نشان داد' و یا در جایی دیگر فرموده اند 'حالا ماجرای نبرد پیكان را خیلی ها می داند اما ماجرای اسكورت را كه در طول دوران دفاع مقدس انجام می شد را بسیاری از افراد اطلاع ندارند و آن زمانی بود كه اقتصاد ما به نفت وابسته بود و دشمنان با حمله به نفتكش های ما می خواستند به اقتصاد كشور ضربه بزنند'.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان كرد: ما عملیات های متعددی را در هشت سال دفاع مقدس انجام داده ایم و شما جانبازان عزیز در اكثر این عملیات ها حضور داشته اید، از حضور در حماسه خرمشهر گرفته كه ما ادعا می كنیم در آن راهبرد سریع دشمن با شكست مواجه شد تا عملیات كوی ذوالفقاری و دفاع از جزیره آبادان، كه اگر نیروی دریایی ارتش نبود این جزیره محاصره كامل می شد.

وی تصریح كرد: حضور در شكست حصر آبادان، عملیات آزادسازی جزیره آبادان، آزادسازی خرمشهر، عملیات والفجر هشت، دفاع از سكوهای نفتی، دفاع از جزیره خارك، استمرار صادرات نفت كشور، سیادت نیروی دریایی در دریاها، نشان دادن اقتدار كشور در آب‌های آزاد، حفظ خطوط مواصلاتی و برعكس نشان دادن ضعف دشمن و قطع خطوط مواصلاتی دشمن، همه و همه از افتخارات نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی دریایی در ادامه از تولید سریال 33 قسمتی عملیات مروارید و همچنین فیلم سینمایی این عملیات خبر داد و گفت: درصدد هستیم كه انشاالله ظرف سال جاری كنگره شهدای نیروی دریایی ارتش را برگزار كنیم.

سیاری اذعان داشت: همه موفقیت های دوران دفاع مقدس به بركت خون شهدا، ایثارگری های جانبازان و همت بلند رزمندگان است و ما شاهدیم كه امروز نیروی دریایی ارتش به جای برقراری امنیت خلیج فارس در دریای سرخ و مدیترانه حضور دارد و انشاءالله در آینده از مدیترانه هم فراتر خواهیم رفت.

سیام**9103** 1418





:: برچسب‌ها: عروسی , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: