بازی های رایانه ای هویت ملی و مذهبی ما را نشانه گرفته است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا 'حمید رسایی' در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس در هنگام بررسی ابعاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خطاب به 'حمیدرضا حاجی بابایی' وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: این وزارتخانه هیچ برنامه ای برای توجیح دانش آموزان و خانواده های آنها نسبت به بازی های رایانه ای ندارد و این موضوع نقصی در سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: در این سند هیچ برنامه ای برای آموزش دانش آموزان نسبت به این بازی ها در نظر گرفته نشده است و امروز بازی های رایانه ای تبدیل به سلاح شده اند كه هویت دینی، ملی و مذهبی ما را نشانه گرفته اند.

همچنین محمد مهدی زاهدی رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این كه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لزوما قانون تغییر ساختار آموزش و پرورش نیست، افزود: این سند برای اجرایی شدن نیاز به احكام قانونی دارد.

وی اظهارداشت: محوریت این سند براساس مبانی ارزشی اسلامی و در چارچوب رهنمودها و مطالبات رهبری است.

زاهدی تصریح كرد: سند تحول بنیادین سندی بالادستی و سیاست گذاری كلان است، البته تمام مفاد آن قابل اجرا و لازم به اجرا نیست بنابراین تصویب مراحل اجرایی طرح متضمن مراحل زمینه سازی، اجرا و ارزشیابی و تسریع برنامه درسی ملی است.

همچنین غلامرضا نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس خاطرنشان كرد: در حوزه آموزش و پرورش با مشكلاتی روبرو هستیم كه اگر این مشكلات اصلاح و رفع نشود قطعا به اهداف عالیه در حوزه آموزش و پرورش دست نخواهیم یافت.

وی افزود: معلمان انتظار دارند كه حداقل تشكیلات مربوطه خودشان مقید به تكریم واقعی از شان و منزلت آنها باشد.

این نماینده مجلس نهم تاكید كرد اكنون در برخی از مدارس كشور هم مدارس بدون دانش آموز و هم دانش آموز بدون مدرسه داریم كه باید در جهت مدیریت آنان دقت شود.

نوری درمورد مدارس غیردولتی گفت: نباید اجازه دهیم كه دست اندركاران آموزش در مدارس دولتی از هر بهانه و فرصتی برای هدایت دانش آموزان به مدارس غیردولتی استفاده كنند.

همچنین مصطفی افضلی فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس درمورد تعطیلی روز پنج شنبه دبیرستان ها تصریح كرد: با تعطیلی روزهای پنج شنبه دبیرستان ها كیفیت آموزشی كاهش یافت و وقت دانش آموزان هدر می رود كه این خلاف سند تحول بنیادین است.

وی همچنین درمورد منزلت و وضعیت اجتماعی معلمان یادآور شد: اگر رتبه بندی معلمان همچون رتبه بندی استاتید دانشگاه نشود ما شاهد ارتقاء منزلت اجتماعی معلمان نخواهیم بود.

احمد بخشایشی نماینده مردم اردستان در مجلس نیز درمورد مدارس قرآنی گفت: هم اكنون حدود پنج هزار مدرسه قرآنی داریم در حالی كه تمامی اسامی این مدارس ظاهری است و پنج هزار مدارس قرآنی را براساس تعداد این مدارس استخدام كردیم اما تمام این استخدام ها به صورت زیر میزی بوده است.

وی همچنین خواستار پیگیری بیمه طلایی بازنشستگان آموزش وپرورش شد.

سیام**9121**7378**1336





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: