فرهنگ سازی برای حمایت از تولید ملی برعهده شوراهای فرهنگ عمومی است
نوشته شده توسط : boudika

'مرتضی تمدن' روز شنبه در حاشیه برگزاری چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان بالاترین مكان، تشكل و كارگروه تصمیم گیرنده درباره فعالیت‌های فرهنگی در آن شهرستان است.

وی ادامه داد: در ماه‌های ابتدایی هر سال، این شوراها آخرین فعالیت‌ها و اقداماتی كه در سال گذشته به انجام رسانده‌اند را ارایه می‌كنند، همچنین برنامه‌های سال آینده مرور می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینكه در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی پیرامون سه محور تصمیم گیری شد، گفت: نخستین محور بحث تحقق شعار سال 91، فرمایش مقام معظم رهبری یعنی سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی بود كه علاوه بر پشتیبانی‌های مادی، نیازمند فرهنگ سازی است و در نشست امروز چارچوب و كلیات برنامه‌های مربوط به فرهنگ سازی در این زمینه مطرح شد.

تمدن محور دوم نشست شورای فرهنگ عمومی را بحث اوقات فراغت تابستان 91 دانست و افزود: یك میلیون و 800 هزار دانش آموز و حدود یك میلیون دانشجو در استان تهران وجود دارد و بخش عمده‌ای از نوجوانان و جوانان برنامه اوقات فراغت ویژه تابستان می‌خواهند.

وی تاكید كرد: برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان با توجه به امكانات و توان هر شهرستان، از وظایفی بود كه امروز به اتفاق مورد بحث قرار گرفت و پیش‌بینی ما تامین برنامه‌‌های ویژه‌ اوقات فراغت برای یك میلیون و 400 هزار جوان در سطح استان تهران در تابستان 91 است.

استاندار تهران برنامه‌ریزان این بخش را شامل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، بخش‌های مختلف فرهنگی در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه ورزش و جوانان دانست و افزود: برنامه‌های گسترده‌ای توسط این نهادها برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان صورت گرفته است.

تمدن، آسیب‌شناسی در حوزه فرهنگ و اجتماع را محور سوم بحث‌های شورای فرهنگ عمومی استان تهران ذكر كرد و افزود: در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی مقالات و پژوهش‌های علمی در این خصوص ارایه و مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

تهرام/1058/6065/1556/ 1539





:: برچسب‌ها: جشنواره , آلمان , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: